ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Mulțimi de pasageri, inclusiv familii și copii, au așteptat ore întregi fără „mâncare sau apă” după ce sistemul de porți biometrice "e-Gates” a colapsat la nivel național pe aeroporturile din Marea Britanie astăzi dimineața. 

Ei au fost forțați să aștepte mai multe ore afară, iar alții au fost nevoiți să se culce pe podelele aeroportului noaptea din cauza lipsei de opțiuni de transport, relatează Daily Mail

Porțile „ePassport gates” folosesc tehnologia de recunoaștere facială pentru a verifica identitatea călătorului din datele stocate în cipul din pașaportul biometric.  

Defecțiunea la porțile electronice a survenit ieri seară târziu și nu a fost rezolvată până la ora 2 dimineața, ceea ce a blocat pasagerii la cozi în sălile de sosiri și, în unele cazuri, blocându-i chiar în avioane.

Incidentul major a fost cauzat de o întrerupere a conexiunii Wi-Fi, ceea ce a dus la blocarea actualizării bazei de date de securitate a Forțelor de Frontieră. Sistemul a fost introdus în urmă cu trei ani, costând contribuabilii britanici 372 de milioane de lire sterline.

După ora 2.10, Ministerul de Interne a declarat că a remediat eroarea și că nu are dovezi că întreruperea a fost cauzată de un atac cibernetic.

Consecințele perturbării continuă, mulți pasageri exprimându-și dezamăgirea cu privire la lipsa unui plan de rezervă adecvat, ceea ce a dus la o coadă lungă la graniță și un timp de așteptare mai mare decât a durat zborul din Lisabona.

Reacționând la situația dificilă în care se aflau la sosirile de la aeroportul Heathrow, un pasager a declarat: „Este absolut tragic, o batjocură absolută la adresa noastră a tuturor”.

Un altul a dezvăluit momentul în care și-au dat seama că urmau să aștepte mult timp: „După ce am ajuns la aeroport am fost întâmpinați de cozi, iar cineva ne-a anunțat că va fi o așteptare de cel puțin două ore și jumătate.”

Un altul a declarat pentru The Mirror că nu au primit băuturi răcoritoare. „Robinetele de la toaletă au rămas fără apă, așa că oamenii au fost nevoiți să folosească apă îmbuteliată pentru a se spăla pe mâini!”

Situația fără precedent a survenit la aeroporturile din toată țara, mai multe imagini distribuite pe rețelele de socializare arătând cozi enorme de pasageri în fața porților de la aeroporturi precum Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton, Edinburgh și Manchester.