Inspecția fiscală în 2016 la persoanele fizice. Cum verifică Fiscul dacă aveți venituri nedeclarate

Odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal și a noului Cod de procedură fiscală, inspecțiile fiscale au loc după noi reguli.
Procedura prin care autoritățile fiscale verifică dacă persoanele fizice au venituri nedeclarate este detaliată în capitolul IV – Titlul IV – Controlul fiscale, din Codul de procedură fiscală, actualizat 2016
Potrivit reglementărilor în vigoare, organul fiscal central are dreptul de a face o verificare fiscală a ansamblului situației fiscale personale a persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit.
În acest scop au loc următoarele activități preliminare:
a) analiza de risc pentru stabilirea riscului probabil pentru un grup de persoane fizice sau pentru cazuri punctuale, la solicitarea unor instituții ori autorități publice;
b) selectarea grupului de persoane care vor fi supuse verificării fiscale prealabile documentare;
c) verificarea fiscală prealabilă documentară.
Verificarea fiscală prealabilă documentară constă în compararea între, pe de o parte, veniturile declarate de persoana fizică sau de plătitori și, pe de altă parte, veniturile estimate determinate în baza situației fiscale personale a persoanei fizice. Această verificare se efectuează având în vedere documentele și informațiile deținute/obținute de organul fiscal central care au relevanță pentru determinarea situației fiscale, cu notificarea persoanei fizice.
Dacă inspectorul fiscal constată o diferență semnificativă între, pe de o parte, veniturile declarate de persoana fizică sau de plătitori și, pe de altă parte, veniturile estimate determinate în baza situației fiscale personale, acesta continuă verificarea prin comunicarea avizului de verificare. Diferența este semnificativă dacă între veniturile estimate calculate în baza situației fiscale personale și veniturile declarate de persoana fizică sau de plătitori este o diferență mai mare de 10% din veniturile declarate, dar nu mai puțin de 50.000 lei.
În situația în care inspectorul fiscal central constată diferențe semnificative, acesta solicită persoanei fizice prezentarea, în termen de cel mult 60 de zile de la comunicarea avizului de verificare, sub sancțiunea decăderii, de documente justificative sau alte clarificări relevante pentru situația sa fiscală. Termenul se poate prelungi cu 30 de zile, o singură dată, la solicitarea justificată a persoanei fizice, cu acordul organului fiscal central.
Persoana supusă verificării are obligația de a depune o declarație de patrimoniu și de venituri la solicitarea organului fiscal central.
Elementele de patrimoniu și de venituri ce trebuie declarate de persoana fizică supusă verificării, precum și modelul declarației se stabilesc prin ordin al președintelui A.N.A.F.
Cu ocazia verificării situației fiscale personale, inspectorul fiscal central stabilește veniturile obținute de persoana fizică în cursul perioadei verificate.
În cazul în care există diferențe între veniturile stabilite și veniturile declarate de persoana fizică, inspectorul fiscal central solicită persoanei fizice informații și documente pentru clarificarea diferenței.
Ori de câte ori, pe parcursul verificării situației fiscale personale, organul fiscal central apreciază că sunt necesare noi documente sau informații relevante pentru verificare, le poate solicita persoanei fizice. În acest caz, organul fiscal central stabilește un termen rezonabil, care nu poate fi mai mic de 10 zile, pentru prezentarea documentelor și/sau a informațiilor solicitate.
Pe parcursul derulării verificării situației fiscale personale, persoana fizică supusă verificării are dreptul să prezinte orice documente justificative sau explicații pentru stabilirea situației fiscale reale. Cu ocazia prezentării documentelor justificative sau explicațiilor, concluziile se consemnează într-un document semnat de ambele părți. În cazul în care persoana fizică verificată refuză semnarea documentului, se consemnează refuzul de semnare.
La începerea verificării situației fiscale personale, persoana fizică verificată este informată că poate numi persoane care să dea informații.
Dacă informațiile persoanei fizice verificate sau cele ale persoanei numite de aceasta sunt insuficiente, atunci organul fiscal central se poate adresa și altor persoane pentru obținerea de informații, în condițiile prezentului cod.
Persoana fizică verificată trebuie informată pe parcursul desfășurării verificării situației fiscale personale asupra constatărilor rezultate din verificare.
Verificarea situației fiscale personale se efectuează o singură dată pentru impozitul pe venit și pentru fiecare perioadă impozabilă.
Procedura prin care autoritățile fiscale verifică dacă persoanele fizice au venituri nedeclarate este detaliată în capitolul IV – Titlul IV – Controlul fiscale, din Codul de procedură fiscală, actualizat 2016
Potrivit reglementărilor în vigoare, organul fiscal central are dreptul de a face o verificare fiscală a ansamblului situației fiscale personale a persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit.
În acest scop au loc următoarele activități preliminare:
a) analiza de risc pentru stabilirea riscului probabil pentru un grup de persoane fizice sau pentru cazuri punctuale, la solicitarea unor instituții ori autorități publice;
b) selectarea grupului de persoane care vor fi supuse verificării fiscale prealabile documentare;
c) verificarea fiscală prealabilă documentară.
Verificarea fiscală prealabilă documentară constă în compararea între, pe de o parte, veniturile declarate de persoana fizică sau de plătitori și, pe de altă parte, veniturile estimate determinate în baza situației fiscale personale a persoanei fizice. Această verificare se efectuează având în vedere documentele și informațiile deținute/obținute de organul fiscal central care au relevanță pentru determinarea situației fiscale, cu notificarea persoanei fizice.
Dacă inspectorul fiscal constată o diferență semnificativă între, pe de o parte, veniturile declarate de persoana fizică sau de plătitori și, pe de altă parte, veniturile estimate determinate în baza situației fiscale personale, acesta continuă verificarea prin comunicarea avizului de verificare. Diferența este semnificativă dacă între veniturile estimate calculate în baza situației fiscale personale și veniturile declarate de persoana fizică sau de plătitori este o diferență mai mare de 10% din veniturile declarate, dar nu mai puțin de 50.000 lei.
În situația în care inspectorul fiscal central constată diferențe semnificative, acesta solicită persoanei fizice prezentarea, în termen de cel mult 60 de zile de la comunicarea avizului de verificare, sub sancțiunea decăderii, de documente justificative sau alte clarificări relevante pentru situația sa fiscală. Termenul se poate prelungi cu 30 de zile, o singură dată, la solicitarea justificată a persoanei fizice, cu acordul organului fiscal central.
Persoana supusă verificării are obligația de a depune o declarație de patrimoniu și de venituri la solicitarea organului fiscal central.
Elementele de patrimoniu și de venituri ce trebuie declarate de persoana fizică supusă verificării, precum și modelul declarației se stabilesc prin ordin al președintelui A.N.A.F.
Cu ocazia verificării situației fiscale personale, inspectorul fiscal central stabilește veniturile obținute de persoana fizică în cursul perioadei verificate.
În cazul în care există diferențe între veniturile stabilite și veniturile declarate de persoana fizică, inspectorul fiscal central solicită persoanei fizice informații și documente pentru clarificarea diferenței.
Ori de câte ori, pe parcursul verificării situației fiscale personale, organul fiscal central apreciază că sunt necesare noi documente sau informații relevante pentru verificare, le poate solicita persoanei fizice. În acest caz, organul fiscal central stabilește un termen rezonabil, care nu poate fi mai mic de 10 zile, pentru prezentarea documentelor și/sau a informațiilor solicitate.
Pe parcursul derulării verificării situației fiscale personale, persoana fizică supusă verificării are dreptul să prezinte orice documente justificative sau explicații pentru stabilirea situației fiscale reale. Cu ocazia prezentării documentelor justificative sau explicațiilor, concluziile se consemnează într-un document semnat de ambele părți. În cazul în care persoana fizică verificată refuză semnarea documentului, se consemnează refuzul de semnare.
La începerea verificării situației fiscale personale, persoana fizică verificată este informată că poate numi persoane care să dea informații.
Dacă informațiile persoanei fizice verificate sau cele ale persoanei numite de aceasta sunt insuficiente, atunci organul fiscal central se poate adresa și altor persoane pentru obținerea de informații, în condițiile prezentului cod.
Persoana fizică verificată trebuie informată pe parcursul desfășurării verificării situației fiscale personale asupra constatărilor rezultate din verificare.
Verificarea situației fiscale personale se efectuează o singură dată pentru impozitul pe venit și pentru fiecare perioadă impozabilă.
Susține ActiveNews

Participă prin sprijinirea noastră
la lupta pentru Adevăr!
la lupta pentru Adevăr!
căci mâine nu se știe ce ne mai așteaptă.
Pe același subiect

Israelul vrea să-L interzică pe Iisus. Cei care propovăduiesc Evanghelia ar putea fi trimiși la închisoare

Xi: “Acum au loc schimbări cum nu au mai fost în ultimii o sută de ani”

Ciurucizarea Lumii și Marea Resetare: Cum am ajuns să fim stăpâniți de Mediocritate

Seymour Hersh aruncă o nouă bombă: După sabotarea Nord Stream, CIA a lansat Operațiunea "Acoperirea"

SATANCON: Cea mai mare Adunare Satanistă din istorie este cu Mască și Vaccinare obligatorie

“Îngerul milostiv” sau Războiul atomic discret împotriva sârbilor. Cele 15 tone de uraniu sărăcit aruncate peste poporul sârb au lăsat în urmă moarte, leucemii și cancere. Dușan Baiski EXCLUSIV pentru ACTIVENEWS
Recomandările noastre

Apelul lui Liiceanu, Șora și Patapievici pentru “violență contra violență” în Iugoslavia și susținerea lui Andrei Pleșu și Zoe Petre pentru bombardarea poporului sârb de Sfintele Paști 1999 - “un act de civilizație”. ISTORIA NU SE PRESCRIE

Seymour Hersh aruncă o nouă bombă: După sabotarea Nord Stream, CIA a lansat Operațiunea "Acoperirea"
Locații: România
Subiecte: Cod Fiscal 2016 Evaziune fiscală
Organizații: Ministerul Finanţelor
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)