ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


România va intra „peste puțin timp” în Spațiul Schengen și va scăpa și de Mecanismul de Cooperare și Verificare, a promis, joi, la Sibiu, președintele Klaus Iohannis.

„Am muncit enorm de mult și această chestiune - Schengen - a fost pusă în discuție de nenumărate ori. Și astăzi voi discuta cu liderii europeni despre Schengen. Însă lucrurile nu merg întotdeauna așa cum ne imaginăm. Avem politicieni care, din păcate, au arătat Europei că nu avem numai o față frumoasă, avem și politicieni care atacă Justiția, din păcate, avem politicieni care din păcate atacă chiar și instituțiile europene. Și, în aceste condiții, în loc să mergem mai departe, să fim acceptați cu totul, inclusiv în Spațiul Schengen, au apărut acele discuții despre statul de drept din România, discuții care evident au fost antamate de politicienii noștri care vor altceva decât binele României”, a afirmat șeful statului, în Piața Mare, înainte de începerea Summitului informal al șefilor de stat sau de guvern din UE.

O cu totul altă declarație a făcut premierul Olandei, Mark Rutte, prezent la reuniunea de la Sibiu. Rutte, a cărui țară se opune de ani de zile, cu încrâncenare, intrării României în spațiul Schengen a declarat pe „covorul  roșu” că țara noastră va adera la Spațiul Schengen când va respecta toate regulile statului de drept și ale democrației.

Întrebat când va adera România la Spațiul Schengen, Mark Rutte a spus: „Când veți respecta toate regulile statului de drept și ale democrației. Nu vă îndreptați în direcția bună”.

Poziția olandezilor in privința aderării României la Schengen rămâne inflexibilă, de șapte punându-ne condiții.   S-a spus că adevărata miză ar fi una economică, nu cea legată de corupție și crimă organizată și că Olanda ar vrea astfel să șantajeze România cu intrarea în Schengen, pentru a obține mai repede și în condiții foarte avantajoase managementul privat asupra Portului Constanța și, practic, controlul fluxului de mărfuri pentru Europa.