MEGA proiectul "Via Carpathia" prinde contur. Europa de Est își face o autostradă GIGANT. Pe unde va traversa România

Mai multe state din Europa de Est, printre care și România, vor să construiască împreună o axă rutieră numită „Via Carpatia", care să lege Lituania de Grecia, relateaă AFP, citat de Agerpres.
Proiectul a primit deja adeziunea a șapte țări — Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, România, Ucraina și Turcia — semnatare ale declarației, a declarat ministrul polonez al infrastructurii, Andrzej Adamczyk.
Noua autostradă, aflată deocamdată la nivel de discuții, are două trasee propuse pe teritoriul României care apar pe site-ul Companiei de Autostrăzi.
Prima variantă prevede construirea unei autostrăzi pe traseul Borș (la granița cu Ungaria, acolo unde trebuie să ajungă și Autostrada Transilvania)-Oradea-Arad-Timișoara-Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Vînju Mare-Calafa (la granița cu Bulgaria). O parte din autostradă deja există, între Arad și Lugoj, iar lungimea totală a autostrăzii este de 462 km.
Cealaltă variantă care apare pe site-ul CNADNR are o lungime de 936 km, are avantajul că urmărește în mare parte traseul vechiului Coridor 4, unde există deja autostradă, mai puțin tronsonul Sibiu-Pitești, dar nu face conexiunea cu Marea Mediterană, ci doar cu Marea Neagră, la Constanța.
Autostrada ar urma traseul Borș-Oradea-Arad (momentan nu exisă autostradă acolo), și de acolo ar urma să se lege de autostrada de pe vechiul coridor IV, care este construită deja în mare parte: Arad-Timișoara-Lugoj-Deva-Orăștie-Sibiu-Pitești-București-Constanța.
Bulgaria, interesată și ea de proiect, se va angaja "cu următoarea ocazie", în timp ce Republica Cehă a asistat la întâlnirea de la Varșovia "în calitate de observator", a adăugat el, scrie Agerpres.
"Via Carpatia este o axă vitală pentru dezvoltarea regiunilor din Europa Centrală și de Est. Este o cale de comunicare care ar încălca principiul, în vigoare până acum, de realizare unor artere în direcția est-vest", a mai declarat ministrul presei.

Proiectul a primit deja adeziunea a șapte țări — Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, România, Ucraina și Turcia — semnatare ale declarației, a declarat ministrul polonez al infrastructurii, Andrzej Adamczyk.
Noua autostradă, aflată deocamdată la nivel de discuții, are două trasee propuse pe teritoriul României care apar pe site-ul Companiei de Autostrăzi.
Prima variantă prevede construirea unei autostrăzi pe traseul Borș (la granița cu Ungaria, acolo unde trebuie să ajungă și Autostrada Transilvania)-Oradea-Arad-Timișoara-Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Vînju Mare-Calafa (la granița cu Bulgaria). O parte din autostradă deja există, între Arad și Lugoj, iar lungimea totală a autostrăzii este de 462 km.
Cealaltă variantă care apare pe site-ul CNADNR are o lungime de 936 km, are avantajul că urmărește în mare parte traseul vechiului Coridor 4, unde există deja autostradă, mai puțin tronsonul Sibiu-Pitești, dar nu face conexiunea cu Marea Mediterană, ci doar cu Marea Neagră, la Constanța.
Autostrada ar urma traseul Borș-Oradea-Arad (momentan nu exisă autostradă acolo), și de acolo ar urma să se lege de autostrada de pe vechiul coridor IV, care este construită deja în mare parte: Arad-Timișoara-Lugoj-Deva-Orăștie-Sibiu-Pitești-București-Constanța.
Bulgaria, interesată și ea de proiect, se va angaja "cu următoarea ocazie", în timp ce Republica Cehă a asistat la întâlnirea de la Varșovia "în calitate de observator", a adăugat el, scrie Agerpres.
"Via Carpatia este o axă vitală pentru dezvoltarea regiunilor din Europa Centrală și de Est. Este o cale de comunicare care ar încălca principiul, în vigoare până acum, de realizare unor artere în direcția est-vest", a mai declarat ministrul presei.
Nu a fost furnizată nicio cifră privind costul proiectului sau data la care va fi demarat, însă promotorii speră să obțină o contribuție de la UE pentru finanțarea sa.

Susține ActiveNews

Participă prin sprijinirea noastră
la lupta pentru Adevăr!
la lupta pentru Adevăr!
căci mâine nu se știe ce ne mai așteaptă.
Pe același subiect

Explozie de cancere galopante la YouTuberii vaccinați. Sute de influenceri și-au spus povestea

Orașele inteligente vor închide omenirea în noile lagărele de concentrare - „Orașele de 15 minute” - supraveghere omniprezentă, Internetul Corpurilor, restricționarea mișcării, colectarea masivă de date

Strania poziționare a președintelui României pe podiumul de la Bulboaca. Păpușica de paie de la Chișinău și-a permis prea multe

BOMBĂ! UE și OMS anunță un sistem global de certificate COVID pentru vaccinuri: ”Va contribui la facilitarea mobilității globale și la protejarea cetățenilor din întreaga lume împotriva amenințărilor actuale și viitoare”

Vasile Bănescu pune o bombă cu ceas în Biserică

CDC dă alarma: "A apărut cel mai important virus de care nu ați auzit!"
Recomandările noastre

Tucker Carlson zdrobește narațiunea mondială pro-Zelenski: Se vede pe fața lui de șobolan transpirat că nu el a aruncat în aer barajul de la Nova Kahovka. Băiatul în trening, cu ochii morți și neliniștiți, este singurul incapabil să arunce în aer barajul

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)