MEGA proiectul "Via Carpathia" prinde contur. Europa de Est își face o autostradă GIGANT. Pe unde va traversa România
Mai multe state din Europa de Est, printre care și România, vor să construiască împreună o axă rutieră numită „Via Carpatia", care să lege Lituania de Grecia, relateaă AFP, citat de Agerpres.
Proiectul a primit deja adeziunea a șapte țări — Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, România, Ucraina și Turcia — semnatare ale declarației, a declarat ministrul polonez al infrastructurii, Andrzej Adamczyk.
Noua autostradă, aflată deocamdată la nivel de discuții, are două trasee propuse pe teritoriul României care apar pe site-ul Companiei de Autostrăzi.
Prima variantă prevede construirea unei autostrăzi pe traseul Borș (la granița cu Ungaria, acolo unde trebuie să ajungă și Autostrada Transilvania)-Oradea-Arad-Timișoara-Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Vînju Mare-Calafa (la granița cu Bulgaria). O parte din autostradă deja există, între Arad și Lugoj, iar lungimea totală a autostrăzii este de 462 km.
Cealaltă variantă care apare pe site-ul CNADNR are o lungime de 936 km, are avantajul că urmărește în mare parte traseul vechiului Coridor 4, unde există deja autostradă, mai puțin tronsonul Sibiu-Pitești, dar nu face conexiunea cu Marea Mediterană, ci doar cu Marea Neagră, la Constanța.
Autostrada ar urma traseul Borș-Oradea-Arad (momentan nu exisă autostradă acolo), și de acolo ar urma să se lege de autostrada de pe vechiul coridor IV, care este construită deja în mare parte: Arad-Timișoara-Lugoj-Deva-Orăștie-Sibiu-Pitești-București-Constanța.
Bulgaria, interesată și ea de proiect, se va angaja "cu următoarea ocazie", în timp ce Republica Cehă a asistat la întâlnirea de la Varșovia "în calitate de observator", a adăugat el, scrie Agerpres.
"Via Carpatia este o axă vitală pentru dezvoltarea regiunilor din Europa Centrală și de Est. Este o cale de comunicare care ar încălca principiul, în vigoare până acum, de realizare unor artere în direcția est-vest", a mai declarat ministrul presei.
Proiectul a primit deja adeziunea a șapte țări — Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, România, Ucraina și Turcia — semnatare ale declarației, a declarat ministrul polonez al infrastructurii, Andrzej Adamczyk.
Noua autostradă, aflată deocamdată la nivel de discuții, are două trasee propuse pe teritoriul României care apar pe site-ul Companiei de Autostrăzi.
Prima variantă prevede construirea unei autostrăzi pe traseul Borș (la granița cu Ungaria, acolo unde trebuie să ajungă și Autostrada Transilvania)-Oradea-Arad-Timișoara-Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Vînju Mare-Calafa (la granița cu Bulgaria). O parte din autostradă deja există, între Arad și Lugoj, iar lungimea totală a autostrăzii este de 462 km.
Cealaltă variantă care apare pe site-ul CNADNR are o lungime de 936 km, are avantajul că urmărește în mare parte traseul vechiului Coridor 4, unde există deja autostradă, mai puțin tronsonul Sibiu-Pitești, dar nu face conexiunea cu Marea Mediterană, ci doar cu Marea Neagră, la Constanța.
Autostrada ar urma traseul Borș-Oradea-Arad (momentan nu exisă autostradă acolo), și de acolo ar urma să se lege de autostrada de pe vechiul coridor IV, care este construită deja în mare parte: Arad-Timișoara-Lugoj-Deva-Orăștie-Sibiu-Pitești-București-Constanța.
Bulgaria, interesată și ea de proiect, se va angaja "cu următoarea ocazie", în timp ce Republica Cehă a asistat la întâlnirea de la Varșovia "în calitate de observator", a adăugat el, scrie Agerpres.
"Via Carpatia este o axă vitală pentru dezvoltarea regiunilor din Europa Centrală și de Est. Este o cale de comunicare care ar încălca principiul, în vigoare până acum, de realizare unor artere în direcția est-vest", a mai declarat ministrul presei.
Nu a fost furnizată nicio cifră privind costul proiectului sau data la care va fi demarat, însă promotorii speră să obțină o contribuție de la UE pentru finanțarea sa.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)