Autoritatea de Standarde pentru Publicitate din Marea Britanie a interzis „stereotipurile de gen dăunătoare”, care ar putea provoca ”infracțiuni pe  scară largă” prin toate anunțurile publicitare. Hotărîrea va intra în vigoare vineri. Este vorba de fapt de o revizuire din 2017, după ce s-a constatat că asimilarea stereotipurilor de gen prin publicitate ar putea limita potențialul oamenilor și ar putea juca un rol în „depersonificarea genului”, scrie bbc.news.

Plângerile vor fi examinate de la caz la caz, fiind analizat „conținutul și contextul” pentru a  se stabili dacă regulamentul a fost încălcat, folosindu-se stereotipuri de gen ofensatoare - cum ar fi femeile care fac shopping sau bărbații care lucrează în jurul casei.

Scenarii de spoturi în care bărbații  nu reușesc să schimbe scutece sau în care o femeie nu poate parca o mașină ar putea fi afectate de noile reguli. Autoritatea publicitară a anunțat, de asemenea, că stereotipurile privind comportamentul copiilor, cu spoturi în care fetițele sunt descrise ca ”sensibile” iar băieții ca „îndrăzneti” vor intra sub incidența noului regulament. Cei care încalcă regulamentul riscă sancțiuni, în cazul în care ASA nu este în măsură să ajungă la un acord cu compania care a încălcat legea, iar anunțurile lor publicitare pot fi oprite de la difuzare.




2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.