ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Multe companii susțin „transparența” atunci când vine vorba de chestiuni precum diversitatea, identitatea de gen și schimbările climatice, dar arată puțin respect față de chestiuni precum libertatea de exprimare.

Organizația non-profit Alliance Defending Freedom (ADF) a publicat Viewpoint Diversity Score Business Index - 2023, aducând în centrul atenției corporațiile care manifestă puțin respect față de libertatea de credință și de exprimare, ceea ce îi expune pe americani riscului de a fi pedepsiți pentru convingerile lor, scrie Epoch Times, care prezintă datele din acest raport.

Indicele măsoară cât de tolerantă este o corporație când vine vorba de respectarea libertății de exprimare și a libertății religioase. Din cele 75 de corporații majore evaluate în indice, doar două companii au obținut mai mult de 25% dintr-un maxim de 100% posibil în ceea ce privește respectul pentru libertatea de exprimare și religie. Potrivit ADF, este un semn că milioane de cetățeni americani obișnuiți sunt expuși „riscului de a fi anulați sau pedepsiți pentru opiniile lor”, potrivit unui comunicat de presă din 16 mai. 

Politicile și practicile unor mari corporații ca JPMorgan Chase, Alphabet, Meta, Microsoft și PayPal „amenință libertățile fundamentale” ale americanilor, se menționează în raport.

Alte companii cu scoruri scăzute sunt Disney, Twitter, Pinterest, PayPal, eBay, Amazon, Alphabet și Airbnb, acestea având un punctaj de 5% sau mai puțin. Compania care a obținut cel mai mare punctaj în indice a fost multinaționala Fidelity National Information Services din Florida, cu 50%.

Aceasta este urmată de M&T Bank cu 25%, BOK Financial cu 17% și Apollo Global Management și Fifth Third Bancorp cu 15% fiecare. Complexul media Fox a obținut 10 procente. De asemenea, restul afacerilor au obținut mai puțin de 15%. Opt companii și-au îmbunătățit scorul în ediția din acest an a indexului.

„Amenințările la adresa libertății nu vin doar de la guvern, ci și de la corporații importante, cum sunt instituțiile financiare și marile companii tehnologice, care au o putere concentrată asupra serviciilor esențiale și a canalelor de comunicare”, a declarat consilierul principal al ADF și vicepreședintele senior pentru implicarea corporativă, Jeremy Tedesco.

„De prea multe ori, aceste corporații refuză tranzacțiile sau îi înlătură de pe platforme pe americani, invocând politici care le oferă o putere nelimitată de a cenzura oamenii pentru opiniile lor. Această situație trebuie schimbată. Companiile trebuie să ia în serios modul în care politicile și practicile lor pot împiedica exercitarea libertății de exprimare și a celei religioase și pot descuraja cetățenii să participe la procesul democratic.”

ADF a subliniat că unele companii nu au participat la sondajul din indice, ceea ce este în contradicție puternică cu principiile pe care corporațiile pretind că le promovează, precum „transparența” atunci când vine vorba de chestiuni precum diversitatea, identitatea de gen și schimbările climatice.

Un factor-cheie în performanța slabă a anumitor companii în indicele Viewpoint Diversity este că firmele implementează politici care conțin termeni vagi precum „intoleranță” și „ură”, pe care îi folosesc pentru a cenzura conținutul sau a refuza acordarea serviciilor.

JPMorgan Chase, al cărui scor a scăzut la 9% față de procentul de 15% de anul trecut, a citat astfel de politici în timp ce a anulat conturi sau a refuzat plăți către persoane și organizații care susțin „valori americane de masă [tradiționale]”.

De exemplu, Chase a refuzat serviciile bancare pentru organizația nonprofit National Committee for Religious Freedom, fără a oferi clarificări.

Pe 2 mai, procurorii generali din 19 state au trimis o scrisoare către directorul general al JPMorgan Chase, Jamie Dimon, cerând ca firma să „oprească discriminarea religioasă și politică părtinitoare și să înceapă să își respecte angajamentul față de o societate incluzivă în care toată lumea se simte binevenită, tratată în mod egal și incluziv.”

Ideologia woke promovată de corporații

La fel ca ADF, și alte organizații iau măsuri pentru a expune corporațiile care promovează ideologia woke și care compromit valorile americane. Organizația nonprofit Consumers’ Research a lansat o inițiativă numită „Woke Alert” care monitorizează și informează oamenii cu privire la „ideile progresiste și periculoase” promovate de corporații.

„Multe corporații îi pun mai presus de clienți pe activiștii progresiști și agendele lor periculoase. Vor reuși acest lucru doar dacă nu rămânem pasivi”, se menționează în inițiativă.