Mark Zuckerberg a recunoscut  că rețeaua de socializare pe care a creat-o a interzis o serie de anunțuri pro-viață înainte de referendumul privind legalizarea avortului din Irlanda, de anul trecut, informează breitbart.com

În cadrul unui interviu pe care l-a acordat recent la Festivalul Aspen Ideas, șeful Facebook, Mark Zuckerberg, a început să explice modul în care gigantul social media încearcă să colaboreze cu guvernele altor țări pentru a determina ce discurs politic ar trebui să fie permis pe site-uri. Zuckerberg a dat ca exemplu de interacțiune cel dintre Facebook și guvernul irlandez înaintea referendumului din 2018, privind legalizarea avortului în țară.
 
El a explicat că grupurile americane pro-viață doreau să ruleze anunțuri pe Facebook orientate către cetățeni irlandezi. Facebook a luat legătura cu guvernul irlandez pentru a afla dacă anunțurile ar trebui sau nu să fie permise în acel moment. Zuckerberg a declarat: „Răspunsul lor era că „în prezent nu avem o lege, deci trebuie să luați decizia pe care vreți să o luați”.

„Iar noi am decis să nu permitem anunțurile”, a declarat Zuckerberg. 

Anul trecut, în mai, irlandezii s-au pronunțat, printr-un referendum, în favoarea liberalizării avortului, adică pentru abrogarea celui de-al 8-lea amendament al Constituției Republicii Irlandeze, care prevedea „dreptul la viață al nenăscutului”. 

Facebook anunța în campanie că se va baza pe rapoartele primite de la grupările legitim implicate în campaniile pro sau contra avortului pentru a identifica acele mesaje publicitare străine și că va cenzura anumite anunțuri.
Google și Youtube au decis și ele să interzică în acel moment materialele publicitare legate de referendum.