Fondatorul Facebook va fi audiat marți în fața Congresului SUA pentru a-și asuma răspunderea în scandalul Cambridge Analytica privind scurgerea de date. Mark Zuckerberg  va vorbi mai întâi în Comisiile de Comerț și Justiție din Senat, iar miercuri va da explicații în fața oficialilor Camerei de Comerț și Energie. 

Mark Zuckerberg va lua asupra lui vina pentru erorile care au dus la scurgerea de date și va dezvălui pașii care compania sa i-a luat pentru a preveni ca o astfel de situație să nu se mai repete.

Laboratorul ImunoMedica

 
În declarația scrisă pe care o va expune membrilor Congresului, Mark Zuckerberg urmează să spună că regretă „că nu a făcut mai mult ca să prevină folosirea unor instrumente pentru a face rău.” El va recunoaște  că a fost prea idealist și nu a reușit să înțeleagă cum ar putea fi utilizată și manipulată platforma de socializare folosită de două miliarde de oameni, informează timesofisrael.com.

„Nu ne-am dat seama cât de extinsă este responsabilitatea noastră, iar asta a fost o greșeală imensă. A fost greșeala mea și îmi pare rău. Am fondat Facebook, conduc compania și sunt responsabil pentru ceea ce se întâmplă acolo”, ar urma să spună Zuckerberg în declarația scrisă pe care a înaintat-o Camerei de Comerț și Energie.

Zuckerberg urmează să se refere și la o serie de subiecte precum implicarea Rusiei în alegerile prezidențiale din 2006 și, de asemenea, va face unele promisiuni în fața comisiilor din Congresul Statelor Unite.

„Noi avvem o responsabilitate pentru a ne asigura că tot ce s-a întâmplat cu Cambrdige Analytica nu se va întâmpla din nou”, scrie Zuckerberg.

Nu în ultimul rând, fondatorul Facebook va admite că gigantul pe care l-a creat a fost „foarte lent” în detectarea „intervenției ruse” pe platforma lui în timpul alegerilor din 2016.

Zuckerberg este supus unor presiuni intense pentru a oferi explicații publicului privind modul în care Facebook gestionează datele personale ale utilizatorilor, după ce compania a recunoscut în septembrie 2017 că a vândut reclame agenților ruși care doreau să influențeze alegerile prezidențiale americane.  Luna trecută presa a dezvăluit că datele personale a 50 de milioane de utilizatori Facebook au fost obținute de firma de consultanță politică Cambridge Analytica, fiind folosite pentru a influența alegerile prezidențiale din SUA.