ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Actuala criză de energie din Europa ar putea pune pe butuci industria mașinilor electrice, care devin mai costisitoare decât cele clasice.

Revista Der Spiegel a publicat vineri un articol în care pune serios sub semnul întrebării viitorul vehiculelor electrice.

Creșterea dramatică a prețurilor la energiei, ca urmare a sancțiunilor impuse Rusiei, face ca un „plin” la o mașină electrică să devină mai scump decât la una clasică.

În Germania, scrie publicația citată, mașina care funcționează cu combustibili fosili (benzină sau motorină) este deja cu peste 30 de euro mai ieftinp pe lună la o medie de 15.000 de kilometri parcurși.

Iat tendința prețurilor face ca, până la sfârșitul anului viitor, o mașină electrică să ajungă „clar în dezavantaj”, afirmă Ferdinand Dudenhoeffer de la Centrul pentru Cercetări Auto.

Bonusurile oferite de statul german pentru achiziționarea de mașini electrice au fost și ele reduse cu 25%, ceea ce scade din atractivitatea acestui tip de vehicule.

Iar perioada de așteptare pentru livrarea unei mașini electrice rămâne de aproximativ un an.

În ce privește mașinile hibrid, pentru acestea nu se mai acordă bonus.

În aceste condiții, estimează Sabine Jaskula de la ZF, al doilea furnizor german de piese auto, consumatorii vor deveni prea puțin tentați să își mai cumpere o mașină electrică nouă.

Jaskula prevede o prăbușire a producției de mașini electrice în Europa, anul viitor.

Un alt reprezentant al ZF a calificat drept „fantezist” planul UE de a opri comercializarea de mașini pe benzină și motorină până în 2035.