Există un impuls tot mai mare al profesorilor din SUA de a-l elimina pe Shakespeare, și alte opere occidentale, de la cursuri. Gruparea denumită #DisruptTexts insistă: „Este vorba de supremația albă și colonizare”.

Tăvălugul corectitudinii politice  a ajuns și la Marele Will. Shakespeare ar putea fi eliminat de la cursuri, conform dorinței valului progresist care cuprinde America.
 
Tot mai mulți profesori din SUA refuză să-l mai predea la ore pe Shakespeare, denunțându-i operele ca promotoare  ale „misoginisimului, rasismului, homofobiei, teoriei claselor și antisemitismului”, relatează New York Post.

Zeci de profesori de literatură engleză au povestit la School Library Journal (SLJ) că vor renunța la „Hamlet”, „Macbeth” și „Romeo și Julieta” pentru a „face loc vocilor moderne, diverse și incluzive”.

„Shakespeare a fost un instrument pentru a „civiliza” oamenii negri din imperiul britanic”, susține Ayanna Thompson, profesor de engleză la Universitatea de Stat din Arizona.

Profesorii trebuie să „conteste supremația albuă” pe baza presupunerii că operele lui Shakespeare sunt „universale”, a insistat Jeffrey Austin, șeful departamentului de literatură engleză al unui liceu din Michigan.

„Este despre supremație albă și colonizare”, sunt de părere profesorii care au fondat #DisruptTexts, un grup care dorește scoaterea unora dintre simbolurile literaturii occidentale din programa școlară sau supunerea lor unor critici nimicitoare.

„Eliminarea lui Shakespeare a fost un pas pe care l-aș putea face ușor pentru a lucra în acest sens. Și s-a dovedit util pentru studenții mei”, a insistat ea.

Elizabeth Nelson, care predă limba engleză la Twin Cities Academy, St. Paul, Minnesota, spune că le predă elevilor săi teorie marxistă când aceștia citesc tragedia „Coriolan” a lui Shakespeare. Iar Sarah Mulhern, profesoară la High Technology High School din Lincroft, New Jersey, a declarat că, atunci când elevii studiază opera „Romeo și Julieta”, descoperă de fapt o „analiză a masculinității toxice”.

Alți profesori au spus că se țin de Shakespeare, dar își reformulează lucrările printr-un obiectiv mai modern. Și spun că, în cazul în care dramaturgul englez va mai fi predat în continuare, va trebui să se facă „în versiuni diluate ale textelor sale originale, iar accentul să cadă pe problemele legate de egalitate„.