O marcă de renume elimină cuvântul „albire” din produsele sale. Coca-Cola și alte multinaționale șantajează Facebook, într-un îndemn la cenzură fără precedent: „Mai multă cenzură împotriva rasismului sau suspendăm publicitatea!”

Coca Cola se alătură boicotării Facebook și altor rețele de socializare. Decizia de a suspenda publicitatea pe toate platformele timp de cel puțin treizeci de zile, anunțată de aceeași companie, face parte din campania „Stop Hate for Profit” la care s-au alăturat deja alte numeroase multinaționale.
Reprezentanții Companiei au relatat că nu este vorba despre un „boicot” oficial, dar că în acest moment aleg să-și oprească publicitatea.
Acuzația la adresa lui Zuckerberg și a celorlalte rețelele de socializare este că nu a luat măsurile necesare pentru combaterea rasismului și a prezenței „conținutului de ură” pe platformele lor.
Oprirea publicității va avea loc pe 1 iulie. Decizia nu pică bine deloc celor de la Facebook, în condițiile în care publicitatea reprezintă coloana vertebrală a gigantului social media, 99% din profiturile declarate provenind din vânzarea spațiului publicitar.
„Nu există loc pentru rasism în lume și nu există loc pentru rasism pe rețelele de socializare. Compania Coca-Cola va întrerupe publicitatea plătită pe toate platformele de socializare la nivel mondial pentru cel puțin 30 de zile. De data aceasta, va trebui să reevaluăm politicile noastre de publicitate și să stabilim dacă se impun unele revizuiri”, a comentat directorul executiv al Coca-Cola și președintele, James Quincey.
Reprezentanții mărcilor de îmbrăcăminte Levi’s și Dockers au anunțat, de asemenea, vineri seara ca vor opri anunțurile publictare pe Facebook și pe Instagram, în timp ce cel mai mare producător de ciocolată din America, Hershey, a precizat că va reduce cheltuielile de publicitate pe Facebook și pe Instagram cu o treime pentru restul anului.
În urmă cu o săptămână, un grup de organizații (Liga anti-defăimare, NAACP, Giganți adormiti, Culoarea schimbării, Presa liberă etc.) au făcut apel la companiile de publicitate să boicoteze Facebook și să întrerupă publicitatea pentru luna iulie, în sem de solidaritate în demersul stopării rasismului.
Anunțul Coca-Cola venit imediat după ce Unilever (ale cărui mărci sunt Dove, Ben&Jerrys și Hellmanns) a declarat vineri că va opri publicitatea pe Facebook, Instagram și Twitter în SUA cel puțin până în 31 Decembrie 2020.
Și Procter&Gamble a anunțat la începutul săptămânii că analizează toate canalele media, rețelele, platformele de socializare și programele prin care distribuie publicitate: „pentru a se asigura că conținutul și comentariile sunt exacte, respectuoase pentru toți oamenii.”
La rândul său, gigantul francez de cosmetice L’Oreal a anunțat sâmbătă că va elimina cuvinte precum „albire” din produsele sale, pe fondul protestelor globale împotriva rasismului.
„Grupul L’Oreal a decis să elimine cuvintele alb/albire, luminos, curat din gama tuturor produselor sale de seară”, a transmis compania într-o declarație.
Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, n-a rămas indiferent la situția generate de toată această campanie, anunțând că va implementa noi politici de conectare care să asigure o verificare mai corectă a dezinformărilor de pe platforma sa. Zuckerberg a răspuns vineri criticilor tot mai mari în legătură cu dezinformarea de pe Facebook, cum că va eticheta toate postările legate de vot cu un link care să încurajeze utilizatorii să se uite la noul său centru de informare a alegătorilor.
Acțiunile companiei sale au scăzut vineri cu 8,3%, cel mai mult în trei luni, după ce Unilever (compania cu cele mai mari investiții de publicitate din lume) a anunțat că se alătură campaniei de boicot inițiată de organizațiile care luptă împotriva rasismului.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

Teoria conspirației se confirmă. Numărul de decese atribuit vaccinurilor anticovid a fost mușamalizat - STUDIU

Cum explică profesorul Silviu Gurlui cauzele blackout-ului din Spania

Premierul Spaniei vine cu noi dezvăluiri despre pana masivă de curent care a lovit Peninsula Iberică: 15 gigawați de energie au dispărut inexplicabil

Adrian Onciu: Dansul păcii cu gust de capitulare. A sosit momentul ca Zelensky să-și facă bagajele și să-și ia concediu fără plată, pe termen nelimitat

Cum arată misteriosul tablou oferit de Putin lui Trump - FOTO
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (4)