Coca Cola se alătură boicotării Facebook și altor rețele de socializare. Decizia de a suspenda publicitatea pe toate platformele timp de cel puțin treizeci de zile, anunțată de aceeași companie, face parte din campania „Stop Hate for Profit” la care s-au alăturat deja alte numeroase multinaționale.

Reprezentanții Companiei au relatat că nu este vorba despre un „boicot” oficial, dar că în acest moment aleg să-și oprească publicitatea.

Acuzația la adresa lui Zuckerberg și a celorlalte rețelele de socializare este că nu a luat măsurile necesare pentru combaterea rasismului și a prezenței „conținutului de ură” pe platformele lor.
 
Oprirea publicității va avea loc pe 1 iulie. Decizia nu pică bine deloc celor de la Facebook, în condițiile în care publicitatea reprezintă coloana vertebrală a gigantului social media, 99% din profiturile declarate provenind din vânzarea spațiului publicitar.
„Nu există loc pentru rasism în lume și nu există loc pentru rasism pe rețelele de socializare. Compania Coca-Cola va întrerupe publicitatea plătită pe toate platformele de socializare la nivel mondial pentru cel puțin 30 de zile. De data aceasta, va trebui să reevaluăm politicile noastre de publicitate și să stabilim dacă se impun unele revizuiri”, a comentat directorul executiv al Coca-Cola și președintele, James Quincey.

Reprezentanții mărcilor de îmbrăcăminte Levi’s și Dockers au anunțat, de asemenea, vineri seara ca vor opri anunțurile publictare pe Facebook și pe Instagram, în timp ce cel mai mare producător de ciocolată din America, Hershey, a precizat că va reduce cheltuielile de publicitate pe Facebook și pe Instagram cu o treime pentru restul anului.

În urmă cu o săptămână, un grup de organizații (Liga anti-defăimare, NAACP, Giganți adormiti, Culoarea schimbării, Presa liberă etc.) au făcut apel la companiile de publicitate să boicoteze Facebook și să întrerupă publicitatea pentru luna iulie, în sem de solidaritate în demersul stopării rasismului.
Anunțul Coca-Cola venit imediat după ce Unilever (ale cărui mărci sunt Dove, Ben&Jerrys și Hellmanns) a declarat vineri că va opri publicitatea pe Facebook, Instagram și Twitter în SUA cel puțin până în 31 Decembrie 2020.

Și Procter&Gamble a anunțat  la începutul săptămânii că analizează toate canalele media, rețelele, platformele de socializare și programele prin care distribuie publicitate: „pentru a se asigura că conținutul și comentariile sunt exacte, respectuoase pentru toți oamenii.”

La rândul său, gigantul francez de cosmetice L’Oreal a anunțat sâmbătă că va elimina cuvinte precum „albire” din produsele sale, pe fondul protestelor globale împotriva rasismului.

„Grupul L’Oreal a decis să elimine cuvintele alb/albire, luminos, curat  din gama tuturor produselor sale de seară”, a transmis compania într-o declarație.

Fondatorul Facebook,  Mark Zuckerberg, n-a rămas indiferent la situția generate de toată această campanie, anunțând că va implementa noi politici de conectare care să asigure o verificare mai corectă a dezinformărilor de pe platforma sa. Zuckerberg a răspuns vineri criticilor tot mai mari în legătură cu dezinformarea de pe Facebook, cum că va eticheta toate postările legate de vot cu un link care să încurajeze utilizatorii să se uite la noul său centru de informare a alegătorilor.

Acțiunile companiei  sale au scăzut vineri cu 8,3%, cel mai mult în trei luni, după ce Unilever (compania cu cele mai mari investiții de publicitate din lume) a anunțat că se alătură campaniei de boicot inițiată de organizațiile care luptă împotriva rasismului.