Organizația Mondială a Sănătății a adunat și comparat dovezile științifice colectate anul trecut, legate de rolul copiilor în pandemie, o temă căreia i-a dedicat raportul său săptămânal și a ajuns la concluzia că școlile nu au fost, în mod general, un factor de supra-răspândire a coronavirusului.
 
Pe 5 noiembrie 2020, Klaus Iohannis anunțase de la Guvern trecerea tuturor școlilor în învățământul online ca măsură de stăvilire a epidemiei de coronavirus, după cum a informat ActiveNews.
 
Potrivit unor studii realizate de-a lungul anului 2020, doar în cazuri excepționale școlile au devenit sursă de transmitere a COVID-19, iar acest lucru s-a întâmplat în special când nu au fost respectate măsurile de prevenire a transmiterii bolii, se arată în raportul OMS, informează Agerpres.

Printre principalele concluzii figurează și faptul că școlile au reflectat situația epidemică a comunității din care fac parte și că, atunci când transmiterea virusului este scăzută la nivel comunitar, copiii și centrele de învățământ nu au devenit focare de contagiere cu COVID-19. În schimb, când numărul cazurilor a crescut în rândul populației, cum s-a observat în ultimele trei luni în mai multe părți ale lumii, măsurile preventive și de protecție din școli devin indispensabile.

Situația nu este aceeași în ce privește învățământul primar și cel secundar, cel din urmă necesitând măsuri preventive întărite, astfel încât adolescenții să aibă contacte limitate în afara spațiului de învățământ și cel familial. 

Potrivit cifrelor OMS, copiii și adolescenții cu vârste de sub 18 ani au reprezentat anul trecut, doar 8% din cazurile globale de COVID-19, deși ei reprezintă 29% din populația mondială. 

În 2020, doar 0,2 % dintre decese au corespuns celor cu vârste de sub 20 de ani. Raportul OMS confirmă, încă o dată, că acest grup de vârstă obișnuiește să prezinte simptome ușoare sau sunt chiar asimptomatice la infecție, iar probabilitățile ca minorii să fie spitalizați sau să aibă un sfârșit tragic sunt foarte mici, comparativ cu adulții.