ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ungaria a reușit să obțină 300 de metri ieșire la Marea Adriatică, luând în concesiune pe 60 de ani o bucată de 32 de hectare de teren din portul italian Trieste, la prețul de 30 de milioane de euro, potrivit Hungarytoday.hu , citat de Newstandard.  

Guvernul lui Viktor Orban a anunțat că intenționează să investească alte o sută de milioane de euro în infrastructura portuară necesară. Proiectul prevede că prin portul maghiar de la Marea Adriatică ar urma să treacă 70-80 de mii de containere de marfă pe an. Obiectivul asumat este ca bunurile să străbată cei 500 de kilometri de la Trieste la Budapesta și invers în cel mult 24 de ore. 

Deși administrația vamală va fi făcută conform legilor din Ungaria, portul unguresc de la Trieste ar urma să beneficieze de un grad sporit de autonomie.

Ministrul ungar de Externe, Peter Szijjarto, care anunțase la finalul lunii iunie intenția construirii unui port și a unei baze logistice maghiare la Trieste, a descris achiziția drept o mare victorie pentru politica externă a țării sale. Potrivit acestuia, portul de la Marea Adriatică va avea o importanță strategică pentru agenții economici din Ungaria. Trieste ar putea înlocui Constanța ca punct de plecare a schimburilor comerciale realizate de Ungaria pe mare.

Trieste are și o însemnătate specială pentru Ungaria, din perspectivă revizionistă. Portul a fost, timp de sute de ani, cea mai importantă poartă maritimă a Imperiului Habsburgic, reorganizat apoi sub forma Imperiului Austro-Ungar. La Trieste era staționată Flota Imperială austro-ungară, al cărei ultim comandant a fost amiralul Miklos Horthy. La finalul Primului Război Mondial, pe fondul dezmembrării Imperiului Austro-Ungar, regiunea Trieste a revenit Italiei.