ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Piața mașinilor electrice stagnează. Potrivit unui sondaj YouGov, mai mult de jumătate dintre germani regretă că și-au cumpărat sau închiriat o mașină electrică. 

Creșterea prețurilor la energie electrică este în primul rând responsabilă pentru acest lucru. Celelalte segmente de mașini, în schimb, sunt în creștere, reiese din cifrele actuale de la Autoritatea Federală de Transport Auto din Flensburg, relatează ziarulromanesc.de

Înmatriculările pentru mașinile electrice stagnează

Înmatriculările de mașini noi au crescut semnificativ în aprilie. Potrivit cifrelor actuale ale Autorității Federale de Transport Auto, volumul a crescut cu aproximativ 19,8% față de aprilie 2023. Noile înmatriculări private au crescut mai mult decât cele comerciale (plus 20,8 la sută față de plus 19,3 la sută). Însă, când vine vorba de mașini electrice, se înregistrează o stagnare clară. Au fost înmatriculate 29.668 de mașini electrice noi, însemnând o scădere cu 0,2 la sută față de aceeași lună a anului trecut.

Per total, ponderea înmatriculărilor de mașini electrice a fost de 12,2 la sută din „mixul auto”. Vehiculele hibride au depășit tendința. Aici s-a observat o creștere semnificativă, cu o creștere de 28,4 la sută. Verdictul: „În special BEV-urile (Battery Electric Vehicles) continuă să se dezvolte nedinamic”, a scris Asociația Industriei Auto Germane (VDA). „Piața a stagnat în aprilie.” Nivelul vehiculelor înmatriculate este la același nivel cu anul precedent, iar noile înmatriculări sunt „semnificativ” în urmă în anul curent.

Clienții se îndoiesc de perspectivele mașinilor electrice

O redresare a cererii este puțin probabilă în acest an. „Observăm o incertitudine tot mai mare pe piață atunci când vine vorba de accelerarea electromobilității”, a declarat Agenția de Presă Germană, care îl citează pe expertul în trafic Constantin Gall de la firma de consultanță EY. Clienții se îndoiesc de perspectivele mașinilor electrice. Reinhard Zirpel, președintele Asociației Internaționale a Producătorilor de Autovehicule (VBIK), a observat același lucru: „Segmentul BEV suferă în prezent o criză de încredere, care a fost cauzată în primul rând de decizia de a desființa bonusul electric în scurt timp.”

Tot mai puțini germani vor să cumpere mașini electrice

Din ce în ce mai puțini oameni în Germania au în plan să își cumpere o mașină electrică. În 2024, doar 17% au spus ”da” când au fost întrebați dacă o mașină electrică ar fi o opțiune pentru ei. Acest lucru a fost evaluat de actualul monitor de mobilitate al Institutului Allensbach în numele Academiei Germane de Științe Inginerie. În 2021 a fost de 24 la sută.

„În tendința pe termen lung, mobilitatea electronică a fost întotdeauna în minoritate, dar acum am atins un nou minim”, a explicat liderul studiului, Renate Töpfer, directorul general al Institutului Allensbach pentru Demoscopie. O cauză a fost decizia coaliției de guvernare de a nu mai susține mașinile electrice. Acest lucru a dus la o scădere masivă a încrederii, mai ales la începutul anului, potrivit Merkur.de.