Poșta austriacă a fost condamnată la plata unei amenzi de 18 milioane de euro pentru că a creat o bază de date cu privire la opiniile politice prezumtive ale clienților săi, a informat marți Ministerul Justiției de la Viena, potrivit AFP, citată de Agerpres. Compania poștală austriacă va ataca decizia cu recurs. 

Autoritatea austriacă de protecție a datelor (DSB) a ordonat o sancțiune administrativă de 18 milioane de euro după ce a descoperit că Poșta încălca reglementările privind protecția datelor, a informat Ministerul Justiției din Austria, într-un comunicat de presă.

Oesterreichische Post, companie cotată la bursă, dar controlată de stat, va face recurs la această decizie.

Potrivit paginii de investigații Addendum, Poșta austriacă stabilea presupusele afinități politice ale clienților săi și vindea informația unor partide politice. Ancheta realizată de Addendum a relevat că Poșta austriacă a vândut informații despre numele, vârsta, adresa și sexul a circa 3 milioane de persoane, adică peste o treime din populația țării, iar în cazul a 2,2 milioane de clienți, aceste date includeau și afinitatea politică presupusă.

Compania poștală a recunoscut această practică de lungă durată, însă a motivat că nu este una ilegală, deoarece se bazează pe un calcul al probabilităților, care nu dezvăluie „comportamentul (electoral) efectiv al persoanelor”. Această activitate aduce companiei 200 milioane de euro pe an. Încă din luna ianuarie, Oesterreichische Post anunțase că va șterge baza de date cuprinzând informațiile de natură politică despre clienții săi, continuându-și însă celelalte activități de marketing țintit.

Dezvăluirea a declanșat o vie controversă în Austria, într-un context de îngrijorare legată de protecția datelor personale. Mai multe organizații civice i-au îndemnat pe clienții Poștei să depună plângeri, pe motiv că aceasta a încălcat regulamentul european privind protecția vieții private. Mai mult, scandalurile similare care au afectat Facebook s-au soldat cu sancțiuni și angajamente de reformare a politicilor proprii, ceea ce creează un precedent aplicabil oricărei companii care aduce atingere dreptului la intimitatea vieții private.