ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Vot surpriză în Adunarea Națională a Franței (camera inferioară a Parlamentului francez).
 
Deputații au votat pe 14 ianuarie eliminarea publicității din programele destinate copiilor la Televiziunea publică franceză, opunându-se astfel avizului dat de grupul Partidului socialist și de guvern, care nu sunt de acord cu această prevedere din legea inițată de ecologiști. Motivarea  - pierderile financiare pe care le-ar genera pentru postul public de televiziune.

Fleur Pellerin, ministrul Culturii și al Comunicațiilor, și-a exprimat nemulțumirea într-un comunicat:
„Nu voi permite ca serviciul public de televiziune să devină fragil. Mă refer aici la salarii, la misiunile sale, la susținerea creației”.

Propunerea, votată de Senat la sfârșitul lunii octombrie 2015, prevedea ca, începând din ianuarie 2018, publicitatea din programele pentru copiii mai mici de 12 ani să fie interzisă. Calupurile publicitare ar urma să fie difuzate, timp de 15 minute, înainte și după aceste emisiuni.

"Ne preocupă situația financiară de la France Television. Veniturile din publicitate s-au diminuat cu 100 de milioane de euro între 2010 și 2014", a repetat Fleur Pellerin, în cursul dezbaterilor.

Deputatul ecologist Michèle Bonneton, autoarea acestei propuneri, a argumentat prin faptul că tinerii au de suferit fizic și psihic din cauza supraexpunerii la mesajele publicitare.

Textul mai poate suferi însă modificări, având în vedere prezența slabă la vot a deputaților socialiști, potrivit latribune.fr.