Coca-Cola a început să difuzeze în Ungaria reclame în care apar cupluri de același sex sărutând și îmbrățișând sticlele cu băutura răcoritoare. Compania este intens criticată de politicienii de la Budapesta și de activiști conservatori care au cerut boicotarea băuturilor companiei americane.

Coca-Cola a lansat campania „Love is Love" (dragostea este dragoste) în Ungaria cu câteva zile înainte de festivalul de la Sziget, care urmează să înceapă la Budapesta în această săptămână. Posterele conțin slogane precum „Zero zahăr, zero prejudiciu”.

Reclamele pot fi văzute în gări, precum și în alte părți din capitală, potrivit mai multor publicații locale. Compania a publicat imaginile și pe pagina de Facebook din Ungaria în weekend. 

István Boldog, membru al parlamentului și lider al partidului Fidesz, a cerut boicotarea produselor Coca-Cola până când anunțurile vor fi îndepărtate.  „Lobby-ul homosexual a asediat Budapesta, nelăsând niciun loc pentru a evita acest lucru”, s-a plâns un alt politician ungar, Pesti Sracok.

O petiție online care solicită boicotarea și ca oficialii locali să interzică reclamele a obținut aproximativ jumătate din obiectivul său de 50.000 de semnături. 

În prezent, autoritățile ungare recunosc uniunile legale pentru cuplurile de același sex, dar partidul Fidesz și liderul său, premierul Viktor Orban, se opun legalizării căsătoriilor cu persoane de același sex.