ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Două dintre cele mai importante partide politice din Germania au cumpărat date electorale de la Deutsche Post, fostul gigant poștal de stat, lucru care le-a permis să direcționeze publicitatea politică către anumite grupuri ale electoratului,  dezvăluie Bild am Sonntag, citat de politico.eu.

Atât creștin-democrații Angelei Merkel (CDU) cât și Partidul Liber Democrat (FDP) au început să obțină informațiile de la o filială a Deutsche Post, în 2005 și au cheltuit zeci de mii de euro înaintea alegerilor de anul trecut pe baza acestor date, a informat ziarul german.

Deutsche Bank a confirmat că filiala sa Deutsche Post Direkt salvează și procesează „date personale în strictă conformitate cu legile federale de protecție a datelor”.

Dezvăluirile presei germane apar în contextul unui scandal internațional, în cadrul căruia s-a dezvăluit că informații despre 50 de milioane de conturi de Facebook s-au scurs către compania Cambridge Analytica, în timpul campaniei electorale prezidențiale a lui Donald Trump din 2016.

CDU și FDP au recunoscut că au obținut datele alegătorilor, dar au declarat că au respectat regulile stricte de protecție a datelor din Germania. De asemenea, Deutsche Post a declarat că nu a încălcat legile privitoare la confidențialitate și că adresele alegătorilor individuali nu au fost împărtășite cu partidele politice.