ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Autoritățile elvețiene au decis interzicerea automobilelor Volkswagen, Skoda și Seat în urma scandalului pe marginea emisiilor de carbon. Această interdicție vizează toate mașinile cu motoare diesel bănuite a avea instalat software-ul de ”pacalire” a testelor pentru emisii.

Per total, această decizie va afecta un numar de 180000 de mașini ce nu au fost înca vândute sau înregistrate în Elveția cu motorizări de 1.2 , 1.6 și 2.0 litri diesel. Mașinile vândute deja și cele în circulație nu vor fi supuse acestei interdicții.

Purtătorul de cuvânt al Biroului Federal Elvețian pentru Drumuri , Thomas Rohrbach, a anunțat că interdicția va fi implementată în cazul tuturor mașinilor diesel  din categoria de emisii ”euro 5”, inclusiv Seat, Skoda și alte automobile ale grupului Volkswagen, relatează The Telegraph.

Interdicția nu se aplică automobilelor de pe linia de producție cu motoare euro 6, care se consideră a fi în conformitate cu noile standarde impuse de  Uniunea Europeană.

Reacția Elveției vine în urma descoperirii metodelor de fraudare a sistemelor de testare pentru emisii de carbon a celui mai mare producător de mașini din lume, Volkswagen Group, de către cercetătorii americani de la Universitatea Wet Virginia și Consiliul Internațional pentru Transport Curat,  in 2013.
Software-ul instalat  ”anunță” mașina atunci când aceasta este supusă unui test oficial, acționând sistemele de control emisii, sisteme  care se pare că nu funcționează  și în condiții normale de rulaj ale autovehiculului, acesta eliberând cu până la de 40 de ori mai mulți agenți poluanți.

Decizia Elveției este ultima lovitură dată producatorului de automobile, după prăbușirea cotației acțiunilor sale la bursă, afectând grav piața de desfacere VW.îIn parale  Departamentul de Justiție American a deschis o anchetă în acest caz în timp ce Agenția Britanică pentru Certificarea Autovehiculelor a descins la retestarea în laborator a mașinilor VW și compararea rezultatelor cu cele în condiții reale de mers.