ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


În Rusia, companiile occidentale ar putea fi obligate ca atunci când își fac reclamă să spună și dacă au avut legături cu naziștii. Așa vrea un membru al Parlamentului rus, care a cerut ca în Rusia consumatorii să fie informați despre trecutul obscur al marilor companii.

Parlamentul rus discută în aceste zile o lege care, dacă va fi aprobată, ar putea da mari bătăi de cap firmelor occidentale, în special celor germane și italiene. Și nu numai.
 
Conform Newsweek, citat de Dagospia, Duma de Stat a Rusiei ar dori să oblige firmele care au făcut profituri în timpul regimurilor naziste și fasciste să spună povestea reală a produselor lor, pentru ca oamenii să știe tot despre trecutul lor.
 
Dacă în urmă cu ceva timp Moscova a decis că trebuie să ceară compensații de război Germaniei, pentru pagubele din cel de-al doilea Război Mondial, lucru pe care l-a făcut și Grecia, acum Rusia își extinde pretențiile. Vrea ca unele companii gigant precum Lufthansa, Siemens și BMW să declare că au cooperat cu regimul nazist din Germania.
 
Propunerea a venit din partea deputatului naționalist Alexei Zhuralev, care a alcătuit chiar o listă de mărci, pe care figurează și Coca Cola și Metro Cash&Carry. Deputatul rus a explicat că aceste corporații ”care au câștigat capital de pe urma sângelui conaționalilor noștri și care au cooperat cu regimurile fasciste trebuie să îi informeze pe consumatorii noștri, specificând asta pe produsele lor”.
 
Politicianul rus spune și cum vor fi informați consumatorii. În spoturile de la radio, companiile care au avut legături cu al Treilea Reich vor fi obligate să menționeze această informație într-un mesaj de cel puțin trei secunde. În spoturile de la TV, mesajele vor fi de cinci secunde. Iar pe cutii sau sticle, informația va trebui să ocupe cel puțin 10% din spațiu.