Reprezentanții statului Illinois au votat în favoarea introducerii în școlile primare a unei noi materii: „istoria LGBT”. Reprezentanții republicani au catalogat decizia drept ”îndoctrinare”
 
Măsura, care a trecut cu 60 de voturi „pentru”, impune ca în manuale de istorie din acest stat să fie inclusă și lecția despre „rolul și contribuțiile persoanelor lesbiene, homosexuale, bisexuale și transgender în istoria acestei țări și a acestui stat”, informează site-ul The Hill.

Cei care au sprijinit adoptarea legii spun că includerea istoriei LGBT în manuale va reduce hărțuirea la care sunt expuși reprezentanții acestei comunități și va arăta elevilor LGBT că pot contribui pe deplin la societate.
 
Republicanii sunt însă sceptici.
 
”Cum sau de ce în cazul figurilor istorice sexualitatea sau o autoidentificare a lor cu un anumit gen a  pot fi relevante? Mai ales, când vorbim de grădiniță și de istoria care se predă în școlile primare”, a declarat republicanul Tom Morrison.

În plus, republicani sunt deranjați de faptul că noua măsură nu permite părinților să poată să-și retragă copiii de la aceste cursuri.

Unul dintre republicanii care au votat „împotrivă” spune că prin această lege  nu se oferă o opțiune pentru părinții care nu doresc ca copiii lor să fie expuși unor astfel de informații din motive religioase sau pentru că acesta este prea mic  pentru a înțelege pe deplin semnificația și implicațiile comunității LGBT”.

”A băga cu sila în mintea unor copii de 5 ani  și puțin mai mari informații despre aceste lucruri este o tactică de îndoctrinare”, a adăugat el.
Guvernatorul statului New Jersey, democratul Phil Murphy, a semnat luna trecută o lege similară, în ciuda plângerilor părinților, creștinilor și republicanilor. New Jersey este al doilea stat care a introdus o astfel de legislație după ce California a pregătit calea în 2016.

Istoria LGBT nu provoacă polemici doar în America. Recent, în Marea Britanie, părinții care au copii la o școală la Birmingham au forțat, prin protestele lor, instituția, să suspende programa școlară prin care elevii învățau drepturile LGBT. Părinții, majoritatea musulmani, s-au opus programei atât din motive religioase, cât și pentru că, spun ei, copiii lor sunt prea mici pentru a învăța aceste lucruri.