ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Tehnologia poate stabili vârsta și sexul oamenilor, pentru a difuza reclame personalizate pe ecranele din magazine.

Mari comercianți cu amănuntul din SUA folosesc deja camere de recunoaștere facială pentru a spiona cumpărătorii, a avertizat grupul de activiști „Fight for the Future”, care se opune tehnologiei de recunoaștere facială, relatează Daily Mail.  

Caitlin Seeley George de la Fight for the Future a declarat pentru DailyMail.com că tehnologia „se răspândește constant” în tăcere de câțiva ani.

Walgreens și Macy's sunt printre cele mai mari magazine cu amănuntul care au introdus tehnologia, implementând-o în sute de magazine din toată țara.

Și nu se întâmplă doar în America, ci și în Marea Britanie

Camerele de luat vederi sunt folosite nu doar pentru a surprinde hoții, ci și pentru a monitoriza cumpărătorii și a le analiza emoțiile, astfel încât magazinele să poată difuza reclame personalizate pe ecranele din interiorul magazinului, a avertizat George.

„Multe magazine spun că folosesc [tehnologia] pentru a identifica hoții și ca instrument de descurajare a furtului. Dar este folosită și în scopuri de marketing, ei adună informații despre cumpărători și văd ce cumpără și ce nu cumpără – și folosesc instrumente IA pentru a analiza emoțiile cumpărătorilor și a ști apoi ce fel de reclame să direcționeze către ei”, a spus ea.

Se estimează că piața globală pentru tehnologia de recunoaștere facială va ajunge la 7 miliarde de dolari până în 2024, potrivit unei cercetări a analistului Thales Group.

Nu există o lege federală care să reglementeze utilizarea tehnologiei de recunoaștere facială, a mai spus Caitlin George, iar și în majoritatea statelor din SUA nu există legi care să împiedice utilizarea acesteia.

Unele state, printre care Washington, Vermont și Maine, au reglementat utilizarea tehnologiei.

Eric Adams, primarul orașului New York, a încurajat comercianții cu amănuntul să folosească tehnologia pentru a contracara criminalitatea.

Magazinele folosesc tehnologia pentru a obține rezultate similare cu datele pe care le obțin de pe cardurile de membru, dar fără să fie necesar ca cineva să se înscrie în programul de carduri.

Companii precum ALFI se laudă cu capacitatea lor de a folosi recunoașterea facială și Inteligența Artificială pentru a „detecta” emoțiile clienților în timp ce stau în magazin, pentru a le servi reclame personalizate.

ALFI susține că tehnologia lor, care utilizează IA pentru a analiza imaginile de pe camere, poate stabili cu exactitate vârsta și etnia.

Compania a spus: „ALFI poate fi instalat pe orice dispozitiv care are o conexiune la internet și o cameră, oferind conținut și reclame personalizate oricărei persoane care se uită pe ecran.”

Compania susține că nu sunt stocate date pe dispozitivele lor, astfel încât confidențialitatea clienților ar fi protejată.

De asemenea, Walgreens este un utilizator entuziast al tehnologiei, existând 750 de magazine care foloseau recunoașterea facială în 2021 pentru a difuza reclame personalizate bazate pe aspectul cumpărătorilor.

În Walgreens, ecranele video de deasupra frigiderelor difuzează reclame personalizate pentru utilizator, pe baza unor date precum sexul și vârsta.

După cum a avertizat George, camerele din magazine sunt folosite pentru a „evalua informațiile despre o persoană” și a aduna informații pentru a ști ce reclamă să difuzeze pentru a convinge pe cineva să deschidă un frigider.

O investigație Buzzfeed din 2020 a descoperit documente scurse care arătau că Macy’s a folosit software de la controversata companie ClearView AI, care a corelat fețele cu o bază de date colectate de pe web.

Macy’s s-a confruntat cu procese pentru presupusa utilizare a tehnologiei de recunoaștere facială ClearView AI.

„Ne-am adresat Macy’s și ei au spus foarte ferm: «Da, folosim recunoașterea facială și nu avem de gând să o înlăturăm.» Dar o parte din problema cu care ne-am confruntat este că mulți comercianți cu amănuntul nu doresc să facă publică utilizarea tehnologiei”, a spus George.