ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Bruxelles-ul a publicat un ghid juridic și oferă finanțare pentru a ajuta guvernele să ia măsuri drastice împotriva companiilor multinaționale care vând ilegal versiuni inferioare de produse alimentare și băuturi în Europa de Est, relatează The Guardian.

Věra Jourová, comisarul european pentru Justiție, Consum și Egalitate de Gen, a declarat că dovezile arată că această practică încalcă legislația UE și că își dorește ca statele membre să acționeze cu încredere împotriva acestor companii.

Companiile acuzate de vânzarea de bunuri de calitate inferioară sub aceeași marcă includ Coca-Cola, Pepsi, alimentele pentru copii HiPP, Birds Eye, Lidl și Spar. Persil și Ariel au fost, de asemenea, acuzate că au vândut o formulă mai puțin eficientă în Europa de Est, scrie miscareaderezistenta.ro.

Companiile neagă orice sugestie că ar fi indus în eroare consumatorii. Acestea pretind că ingredientele produselor lor sunt diferite numai datorită preferințelor consumatorilor.

Jourová spune însă că e încântată să afle că HiPP se numără printre mărcile care își relansează produsele ca reacție la critici, așa cum a dezvăluit săptămâna aceasta The Guardian.
 
Comisarul a mai spus că nu-i va mai numi pe aceia care au încălcat legea, dar este dispus să încurajeze consumatorii să boicoteze anumite produse, dacă aceste companii persistă cu practicile ilegale.

„Prezentarea a două produse diferite în același ambalaj de marcă este înșelătoare și inechitabilă pentru consumatori", a spus Jourová.

„Această problemă este un exemplu clar că putem rezolva problemele transfrontaliere numai atunci când lucrăm împreună la nivelul UE. De prea mult timp, statele membre nu au reușit să găsească calea cea bună pentru a aborda această problemă. Sunt hotărâtă să pun capăt acestei practici, interzisă de legislația UE, și să mă asigur că toți consumatorii sunt tratați în mod egal ", a mai spus comisarul european.

Ghidul oferit marți statelor membre conține argumentele juridice necesare pentru a urmări în justiție companiile care nu respectă reglementările UE privind produsele alimentare de a furniza informații veridice și suficiente despre un anumit produs.

Acestea sunt, de asemenea, ajutate să aplice directiva privind practicile comerciale neloiale, care interzice, printre altele, comercializarea produselor identice ca marcă într-un mod care poate induce în eroare consumatorii.

Comisia a pus la dispoziția Centrului Comun de Cercetare 1 milion euro pentru dezvoltarea unei metodologii care să permită teste și comparații transfrontaliere și 1 milion EUR pentru statele membre, destinat finanțării studiilor sau acțiunilor de executare.