ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un raport bazat pe date publicate de „The Western Journal” atrage atenția  asupra modului în care schimbarea recentă a algoritmului de știri făcută de Facebook i-a afectat, disproporționat, pe conservatori și presa conservatoare.
 
Raportul se bazează pe datele furnizate de SimilarWeb, unul dintre cele mai cunoscute în auditare web, clasamente și statistici în timp real adresate internetului.  Acesta arată că editorii conservatori au pierdut în medie 14% din traficul de pe Facebook, de la schimbarea platformei de știri, în timp ce site-urile liberale au câștigat în medie 2%. 

Astfel, Fox News, cunoscut pentru un trafic ridicat, a fost eliminat din rezultate, iar scăderea medie a traficului pe Facebook pentru site-urile conservatoare este de 32,4%.

Breitbart News scria de curând că schimbările recente făcute Facebook în fluxurile de știri ale utilizatorilor au determinat intrările pe pagina de Facebook a președintelui Trump să scadă cu 45%, aproape jumătate. În același timp, intrările pe unele site-uri conservatoare, inclusiv Fox News, Breitbart News și Gateway Pundit, au cunoscut o scădere vizibilă, în timp ce site-uri mainstream precum CNN și New York Times nu au fost foarte mult afectate.

„După eliminarea celor 15 editori cu cel mai mic trafic de pe Facebook, tendința devine și mai clară. Dintre cele 35 de surse de știri rămase, cele mai liberale 12 site-uri au înregistrat o creștere de 0,21% - cu alte cuvinte, ele nu par să fi  fost afectate în mod semnificativ”, scrie Western Journal.

Asta în timp ce, precizează sursa citată,  cele mai multe conservatoare 12 site-uri au pierdut o medie de 27,06% din traficul lor de pe Facebook.

„Campbell Brown, reperezentant Facebook, a spus că Facebook are acum un punct de vedere când vine vorba de știri”, a declarat editorul executiv de la Western Journal, George Upper, într-un comentariu pentru Breitbart News.

„Cu alte cuvinte, ei iau deciziile editoriale, mai degrabă decât să le permită utilizatorilor să aleagă ce postări primesc cele mai multe aprecieri sau share-uri.  Practic, cei de la Facebook spun acum utilizatorilor că nu le pasă ce site-uri sau persoane sau știri le-au plăcut pe Facebook, ci că ei vor decide care sunt știrile pe care le pot urmări utilizatorii. Pentru mine, astea par a fi cuvintele și faptele unui editor, și nu doar atât, ci ale unui editor cu o agendă”.

Facebook a devenit practic un monopol, iar guvernul federal ar trebui să îl trateze ca atare, spune Upper, care consideră că republicanii ar trebui să acorde mai multă atenție acestui lucru și să ceară explicații giganților tehnologici.