Comisia Europeană a amendat gigantul american Google cu 1,49 miliarde de euro pentru practici abuzive în domeniul publicității online. Este a treia amendă pe care o primește Google de la autoritatea antitrust europeană, informează euractiv.ro.

Comisia Europeană consideră că Google a abuzat de poziția sa dominantă în piața de căutări online pentru a-și bloca rivalii. Astfel, Google ar fi impus unele clauze restrictive în contractele cu site-urile care îi afișau reclamele, prin care erau blocate reclamele livrate de alți furnizori.

Google și-a întărit dominația asupra pieței reclamelor în motoarele de căutare și s-a apărat de competiție prin introducerea unor restricții contractuale asupra site-urilor terțe, a explicat Margrethe Vestager, comisarul pentru concurență. Ea a adăugat că practicile anticoncurențiale au durat mai mult de zece ani.

Multe dintre site-urile publicațiilor, agențiilor de turism sau blogurile au o funcție de căutare care livrează atât rezultatele căutării cât și reclame livrate de Google, care funcționează în acest caz ca un broker de publicitate, explică Executivul european.
 
Amenda aplicată reprezintă 1,29% din cifra de afaceri raportată de Google în 2018 și este a treia primită de compania americană de la UE, după cele din ultimii doi ani. În iunie 2017, Google a fost amendată cu 2,42 miliarde de euro pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor de căutare, în ceea ce privește sistemele de comparare a prețurilor, iar în iulie 2018 Comisia Europeană a amendat Google cu 4,34 miliarde de euro pentru practici ilegale în ceea ce privește dispozitivele mobile echipate cu sistemul de operare Android.

Cea de-a treia amendă ia în considerare durata și gravitatea încălcării legislației UE. Google a încetat practicile ilegale la câteva luni după publicarea de către Comisie, în iulie 2016, a comunicării privind obiecțiunile cu privire la acest caz. Decizia impune Google să pună, cel puțin, capăt comportamentului său ilegal, în măsura în care nu a făcut deja acest lucru, și să se abțină de la orice măsură care ar avea același obiectiv sau efect ori un obiectiv sau un efect echivalent, a mai transmis Comisia.


2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.