Un asteroid de mari dimensiuni pe care oamenii de ştiinţă l-au descoperit abia la începutul acestei luni va trece la mică distanţă pe lângă Terra, sâmbătă, oferind cercetătorilor o şansă mare de a studia aceste corpuri cereşti şi de a obţine informaţii preţioase despre ele, informează Reuters.

Asteroidul, al cărui diametru a fost estimat la peste 400 de metri, va trece pe lângă planeta noastră cu viteza de 35 de kilometri pe secundă în jurul orei 17.00 GMT. Cunoscut sub denumirea 2015 TB145, asteroidul se va apropia până la aproximativ 480.000 de kilometri de Terra - o distanţă puţin mai mare decât aceea dintre Pământ şi Lună.

Astronomii speră să capteze imagini cu diverse dispozitive de tip radar şi să facă tot felul de măsurători în timpul apropierii asteroidului, această posibilitate reprezentând o raritate pentru oamenii de ştiinţă, care, de obicei, se bazează pe roboţi de la bordul unor sonde spaţiale pentru a colecta informaţii despre astfel de corpuri cereşti. Cercetătorii se aşteaptă să afle numeroase informaţii preţioase despre forma, dimensiunile, structura şi formele de relief de la suprafaţa acestui asteroid, potrivit Mediafax.

Pe lângă valoarea pur ştiinţifică a acestui eveniment, apropierea de Terra a corpului 2015 TB145 ar putea să îi ajute pe ingineri să dezvolte tehnici de monitorizare şi măsuri de contracarare a asteroizilor care ar putea să se afle pe o traiectorie de coliziune cu Terra.