Un „apel de urgență”, compus de doi profesori de ecologie americani de la Universitatea Oregon, cere omenirii să reducă populația pentru a salva planeta de „încălzirea globală”, informează Bloomberg.

Documentul realizat de profesorii William J. Ripple și Christopher Wolf afirmă că populația globală „trebuie stabilizată - și, în mod ideal, redusă treptat - într-un cadru care asigură integritatea socială”.

Documentul, semnat de 11.000 de profesori și cercetători din lume,  afirmă că „creșterea economică și a populației sunt printre cei mai importanți factori ai emisiilor de CO2 ce provin combustibili fosili”

„Există politici eficiente și demonstrate ce întăresc drepturile omului și în același timp scad ratele de fertilitate și diminuează impactul creșterii populației asupra emisiei gazelor cu efect de seră și asupra pierderilor biodiversității.

Aceste politici fac serviciile de planificare familială (metode contraceptive și avort - n.r.) disponibile pentru toți oamenii, elimină barierele de acces la acestea și asigură egalitatea gender integrală, inclusiv educație primară și secundară ca normă globală, în special pentru fete și tinere femei”.

Având în vedere că acest raport a fost publicat într-o revistă științifică occidentală, fiind răspândit de mass-media occidentale, este de presupus că documentul se adresează occidentalilor, și nu populației din Africa sau Asia. Și asta în condițiile în care, în Europa, femeile au în medie doar 1,6 copii, iar în America de Nord 1,9 copii. În Africa, femeile au în medie 4,5 copii, iar în Orientul Mijlociu 2,8 copii.

Multe dintre aceste familii produc, de asemenea, un număr similar de urmași după ce se mută în țările occidentale.

„Noi, cei peste 11.000 de oameni de știință semnatari din întreaga lume, declarăm fără echivoc că planeta Pământ se confruntă cu o situație de urgență climatică”, au scris aceștia într-un text publicat marți în revista BioScience. Articolul este însoțit de grafice în care se prezintă o „tendință devastatoare” pentru sănătatea planetei. De la consumul de carne, emisiile de gaze cu efect de seră și topirea ghețarilor până la creșterea nivelului mării și evenimente meteorologice extreme, acestea prezintă un portret sumar al ultimilor 40 de ani cu oportunități risipite.

Semnatarii documentului lansează un apel pentru ca factorii de decizie să pună în aplicare rapid schimbarea sistemică a politicilor energetice, alimentare și economice. Dar merg și mai departe, susținând controlul populației. Despre care spun că „trebuie să fie stabilizat - și, cel mai ideal, să fie redus treptat - într-un cadru care să asigure integritatea socială”.

Teza nu este nouă. În ultimii ani, tot felul de cercetători au publicat  studii prin care recomandă o serie de principii, aplicabile pe scară largă, ale unui stil de viață care are un impact redus asupra mediului. Cel mai important, spun respectivii, ar fi reducerea numărului de copii, făcând calcule peste calcule din care le-a rezultat totalul de emisii de carbon pe care l-ar genera un copil și toți urmașii acestuia.

Nebunia cu salvarea planetei l-a împins pe un cercetător suedez să propună ca în viitor oamenii să consume carne de om, pentru a putea combate efectele schimbărilor climatice.