Un nou scandal a izbucnit în Germania, după ce presa a dezvăluit că marii constructori auto au finanțat teste cu gaze toxice pe oameni și pe maimuțe.
 
Ziarul local Stuttgarter Zeitung a dezvăluit duminică faptul că un organism în domeniul cercetării, finanțat de mai mulți constructori germani de automobile, a procedat la un studiu științific asupra efectelor dioxidului de azot - care se găsește în gazul de eșapament - asupra unor subiecți umani, pentru a cerceta efectele poluării.

Cotidianul american The New York Times (NYT) a dezvăluit, la rândul său, teste asupra unor maimuțe de laborator.

Studiul dezvăluit de Stuttgarter Zeitung a fost comandat de Grupul european de cercetare asupra mediului și sănătății în sectorul transporturilor (EUGT), dizolvat anul trecut, precizează publicația germană.

Potrivit Stuttgarter Zeitung, ale cărui informații nu au putut să fie confirmate de Reuters, organismul de cercetare a fost finanțat de constructorii germani Volkswagen, Daimler și BMW.

Ziarul scrie că aproximativ 25 de tineri sănătoși au inhalat, timp de mai multe ore, dioxid de azot în diverse doze. Testele au fost efectuate într-un institut din cadrul Universității Aachen, în Germania.

Impactul gazului de eșapament asupra persoanelor nu a putut să fie determinat de studiu, publicat în 2016, precizează ziarul.

Declarându-se ”consternat” de ”implementarea și amploarea acestor teste”, Daimler a ”condamnat ferm”, duminică, acest studiu. Grupul, care a dat asigurări că nu are vreo legătură cu acest studiu, va lansa, cu toate acestea, o anchetă.

Dezvăluirile apar pe fondul scandalului provocat de descoperirea în 2015 a unor teste trucate de emisii ale unor automobile ale mărcii Volkswagen, care a pus în discuție viitorul motoarelor diesel și a ilustrat dificultatea constructorilor în a se conforma unor reglementări tot mai stricte în privința emisiilor de oxid de azot.

Mai multe orașe germane intenționează să interzică anumite vehicule diesel din cauza nivelului ”șocant” al emisiilor de oxid de azot măsurat în atmosferă.