Unde e demnitate e și prosperitate: Mercedes investește UN MILIARD de euro în deschiderea unei fabrici în Ungaria cea „iliberală”. În România, „cel mai cuminte” membru al UE, investițiile sunt la pământ

Producătorul auto Daimler, deținătorul mărcii Mercedes - Benz, a început construcția celei de-a doua fabrici din Ungaria, investiția reprezentând un miliard de euro, dar și peste 2.500 de locuri de muncă.
Linia de asamblare va fi flexibilă, fiind adaptată pentru fabricarea de mașini cu tracțiune integrală, modele electrice, compacte și sedanuri, a afirmat Markus Schafer, membru al Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz, citat de Cotidianul.
Anul trecut, gigantul german a investit aproape 500 de milioane de euro într-o uzină de motoare din Polonia, ce va fi gata în 2019. De remarcat că ambele țări, Polonia și Ungaria, sunt considerate „iliberale” de către establishmentul de la Bruxelles, dar economiile acestor state merg foarte bine. De asemenea, se poate remarca goliciunea ideii conform căreia suveranitatea economică „îndepărtează investitorii străini”. De cealaltă parte, România s-a remarcat mereu prin „cumințenia” manifestată la Bruxelles, țara noastră neieșind niciodată din rândul condus de Marile Puteri. Relevant este refuzul brutal manifestat de autoritățile de la București la invitațiile de participare în Grupul de la Vișegrad, alături de Polonia și Ungaria. Acesta este unul dintre subiectele asupra cărora Guvernele PSD și Președintele Iohannis sunt în simbioză.
Dacă înainte de 1989, nu exista comparație între România și Ungaria în ceea ce privește industria auto, azi situația este inversată: veciniie xportă anual de 20 de miliarde de euro iar producția a ajuns la un nivel record, de 500.000 de autovehicule. Comparativ, în 2017, au fost vândute în România 105.000 de mașini. Numai că o treime din ele au fost fabricate în țară, la Dacia și Ford. În Ungaria, Audi produce TT, A3 și S3, iar din 2018 va adauga Q3. Suzuki produce Swift, SX4, Vitara și S-Cross, iar Daimler produce modelele CLA, CLA Shooting Brake și Clasa B.
Foarte important este și aspectul contribuției bugetare la atragerea investiției străine. Dacă Ungaria va contribui cu 38,5 milioane de euro la stimularea investiției de 1 miliard de euro a celor de la Daimler (nici 4% din quantum), ne amintim cu Guvernul Ponta se lăuda cu o investiție de 6 milioane de euro a Vodafone, făcută cu un ajutor de stat de 8 milioane. Cu alte cuvinte, contribuția statului român a fost de 60% din investiție!
La finalul lui 2015, ActiveNews scria despre faptul că Guvernul Cioloș oferea peste 83 de milioane de euro drept ajutor de stat pentru opt multinaționale. Una dintre acestea, Airbus Helicopter, e în pericol de a se închide, la nici trei ani de la primirea zecilor de milioane de euro din partea contribuabililor români.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

Teoria conspirației se confirmă. Numărul de decese atribuit vaccinurilor anticovid a fost mușamalizat - STUDIU

Cum explică profesorul Silviu Gurlui cauzele blackout-ului din Spania

Premierul Spaniei vine cu noi dezvăluiri despre pana masivă de curent care a lovit Peninsula Iberică: 15 gigawați de energie au dispărut inexplicabil

Adrian Onciu: Dansul păcii cu gust de capitulare. A sosit momentul ca Zelensky să-și facă bagajele și să-și ia concediu fără plată, pe termen nelimitat

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)