ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Producătorul auto Daimler, deținătorul mărcii Mercedes - Benz, a început construcția celei de-a doua fabrici din Ungaria, investiția reprezentând un miliard de euro, dar și peste 2.500 de locuri de muncă.

Linia de asamblare va fi flexibilă, fiind adaptată pentru fabricarea de mașini cu tracțiune integrală, modele electrice, compacte și sedanuri, a afirmat Markus Schafer, membru al Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz, citat de Cotidianul. 

Anul trecut, gigantul german a investit aproape 500 de milioane de euro într-o uzină de motoare din Polonia, ce va fi gata în 2019. De remarcat că ambele țări, Polonia și Ungaria, sunt considerate „iliberale” de către establishmentul de la Bruxelles, dar economiile acestor state merg foarte bine. De asemenea, se poate remarca goliciunea ideii conform căreia suveranitatea economică „îndepărtează investitorii străini”. De cealaltă parte, România s-a remarcat mereu prin „cumințenia” manifestată la Bruxelles, țara noastră neieșind niciodată din rândul condus de Marile Puteri. Relevant este refuzul brutal manifestat de autoritățile de la București la invitațiile de participare în Grupul de la Vișegrad, alături de Polonia și Ungaria.  Acesta este unul dintre subiectele asupra cărora Guvernele PSD și Președintele Iohannis sunt în simbioză.

Dacă înainte de 1989, nu exista comparație între România și Ungaria în ceea ce privește industria auto, azi situația este inversată:  veciniie xportă anual de 20 de miliarde de euro iar producția a ajuns la un nivel record, de 500.000 de autovehicule. Comparativ, în 2017, au fost vândute în România 105.000 de mașini. Numai că o treime din ele au fost fabricate în țară, la Dacia și Ford. În Ungaria, Audi produce TT, A3 și S3, iar din 2018 va adauga Q3. Suzuki produce Swift, SX4, Vitara și S-Cross, iar Daimler produce modelele CLA, CLA Shooting Brake și Clasa B. 

Foarte important este și aspectul contribuției bugetare la atragerea investiției străine. Dacă Ungaria va contribui cu 38,5 milioane de euro la stimularea investiției de 1 miliard de euro a celor de la Daimler (nici 4% din quantum), ne amintim cu Guvernul Ponta se lăuda cu o investiție de 6 milioane de euro a Vodafone, făcută cu un ajutor de stat de 8 milioane. Cu alte cuvinte, contribuția statului român a fost de 60% din investiție!

La finalul lui 2015, ActiveNews scria despre faptul că Guvernul Cioloș oferea peste 83 de milioane de euro drept ajutor de stat pentru opt multinaționale. Una dintre acestea, Airbus Helicopter, e în pericol de a se închide, la nici trei ani de la primirea zecilor de milioane de euro din partea contribuabililor români.