Aproximativ 110 persoane din Mexic au suferit reacții alergice la vaccinul Pfizer / BioNTech Covid-19, a declarat luni un oficial federal din domeniul sănătății.  Printre acestea se numără și Karla Cecilia Pérez Osorio, o doctoriță în vârstă de 32 de ani din Monclova, Coahuila, care a suferit o reacție alergică severă după ce a primit vaccinul pe 30 decembrie și a necesitat tratament la terapie intensivă. Cazul este în curs de anchetare, a spus López Ridaura, informează Mexiconewsdaily. 


Șeful Institutului de securitate socială mexican, Víctor Hugo Borja Pérez,  a precizat că femeia, care contractase Covid-19 în aprilie, a suferit convulsii și encefalomielită, o inflamație a creierului și a măduvei spinării, după ce a primit o doză de vaccin Covid.

Ea a fost transferată la un spital de specialitate din Monterrey, Nuevo León și s-a recuperat treptat. Puterea sa musculară s-a îmbunătățit iar acum este „trează și conștientă”.

Conform presei, doctorița a suferit o serie de convulsii, pe lângă erupții cutanate, slăbiciune și dificultăți de respirație, în decurs de jumătate de oră de la administrarea vaccinului.
 
„La douăzeci de minute de la vaccinare a dezvoltat o reacție alergică caracterizată prin umflarea limbii și a buzelor și o erupție pe gât și piept. Un medic i-a administrat un medicament care i-a permis imediat să se refacă după aceste simptome”, a spus Borja. Ea a fost transferată la spitalul Monterrey pe 31 decembrie și a suferit în continuare mai multe convulsii pe 1 ianuarie, înainte de a fi supusă unui tratament cu plasmă cunoscut sub numele de plasmafereză. "Astfel se face ca partea lichidă a sângelui să fie extrasă și anticorpii[viruși] să fie eliminați și acest lucru reduce reacția alergică posibil cauzată de anticorpi", a spus Borja.

Acesta a adăugat că toate vaccinurile au potențialul de a provoca reacții adverse, explicând că, în cazuri rare, efectele pot fi grave.
 
Reacții adverse la vaccinul Pfizer / BioNTech au fost raportate și în alte țări care au început administrarea acestuia.