ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Scandalul Diesel Gate în care a fost implicat grupul Volkswagen a dus la o scădere drastică a vânzărilor pe piața americană, acolo unde grupul german a avut o scădere cu 25% în noiembrie după ce și diviziile sale premium Audi și Porsche au recunoscut că au instalat softul care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale, anunță Agerpres.

Livrările au scăzut la 23.882 de vehicule în luna noiembrie a acestui an, comparativ cu 31.725 de unități vândute de toate brandurile Volkswagen în noiembrie 2014. Declinul reflectă oprirea vânzărilor tuturor vehiculelor echipate cu motoare TDI de doi litri cu patru cilindri și motoare V6 de trei litri, a anunțat grupul german.

În perioada ianuarie — noiembrie 2015, livrările grupului pe piața din SUA au scăzut cu 4%, la 318.484 vehicule.

Marți, agenția de evaluare financiară Standard & Poor's a revizuit în scădere ratingul de credit al Volkswagen, de la „A minus” la „BBB plus”. Și agențiile de evaluare financiară Moody's și Fitch au retrogradat calificativul atribuit grupului german, din cauza scandalului emisiilor.

Recent, Audi a recunoscut în fața autorităților de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA.

Anterior, reprezentanții Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce compania și au dezmințit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte. Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen și Porsche vândute începând cu 2009 în SUA.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele Volkswagen, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.