ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Introducerea „filtrelor de trafic” este lucrul la care ne putem aștepta într-un stat totalitar, nu la Oxford, scrie The Telegraph. Urmează impunerea lockdown-urilor climatice?

Orașul Oxford din Marea Britanie va aplica în șase locații „filtre de trafic” care vor restricționa călătoriile cu mașina în 2024, într-un efort de „a ajuta la combaterea schimbărilor climatice”.

În timpul unei perioade de probă de cel puțin șase luni, numai autobuzele, taxiurile, bicicliștii, pietonii și lucrătorii cu scutiri speciale vor putea trece prin „filtrele” de acces în orice moment, fără a fi amendați, au anunțat Consiliul comitatului Oxfordshire și al orașului Oxford.  

Locuitorii din Oxford și „unele localități din jur” pot solicita un permis de a conduce prin filtre de până la 100 de zile pe an, iar locuitorii din comitatul Oxfordshire pot solicita un permis de a trece prin filtre de până la 25 de zile pe an.

Comitatul Oxfordshire a propus un interval pentru testarea filtrelor pentru a „permite oamenilor să comenteze cu privire la impactului lor înainte de a le face permanente”.

Astfel, locuitorii orașului „s-ar putea să trebuiască să meargă pe o altă rută” către destinația dorită atunci când călătoresc cu mașina.

Restricțiile vor fi aplicate folosind camere de recunoaștere automată a plăcuțelor de înmatriculare (ANPR), care vor monitoriza vehiculele care trec prin filtrele de trafic, iar cele fără scutire sau permis vor fi amendate cu 70 de lire sterline, potrivit Consiliului local.

Consiliile locale susțin că locuitorii „vor putea în continuare să conducă în orice parte a orașului în orice moment”, dar impunerea de „obstacole” virtuale îi deranjează pe cel puțin câțiva locuitori.

OxfordshireLive a relatat că obiecțiile în timpul dezbaterii publice cu privire la măsură au fost atât de aprinse încât „procedurile au trebuit să fie întrerupte de două ori. O vorbitoare care le-a cerut consilierilor să-și dea demisia a fost forțată să iasă din sală pentru că a vorbit peste timpul care îi era alocat”, a informat presa locală.

Alte relatări din presă care au descris constrângerile de trafic drept „lockdown climatic” au stârnit reacții negative, determinând emiterea unei declarații comune a autorităților, care au încercat să atenueze îngrijorările, asigurând publicul că filtrele nu sunt „bariere fizice” și că rezidenții din Oxford „nu vor fi închiși în zona lor locală.”

Oficialii locali au spus însă că îngrijorările cu privire la „daunele” aduse mediului au dus la luarea noilor măsuri.

Pe pagina web a comitatului Oxfordshire cu privire la filtrele de trafic se precizează că restricțiile pentru vehicule au scopul de a „ajuta la combaterea schimbărilor climatice” și să „reducă poluarea aerului local”, încurajând mersul pe jos, mersul cu bicicleta și cu autobuzul în locul călătoriilor cu mașina.

De fapt, reducerea călătoriilor cu mașina „prin încurajarea mersului cu bicicleta, mersului pe jos, a muncii la domiciliu și închirierea mașinii” pentru a ajuta la atingerea obiectivului de emisii nete zero până în 2040 este un obiectiv explicit al Consiliului orașului Oxford.

În timp ce consilierii au votat în unanimitate pentru aprobarea Planului de călătorie din Oxfordshire, care își propune „reducerea a 1 din 4 călătorii cu mașina până în 2030”, nu toți au susținut propunerea actuală referitoare la filtrele de trafic. Jurnalista Zoe Strimpel de la The Telegraph a scris că „introducerea filtrelor de trafic este lucrul la care ne putem aștepta într-un stat totalitar, nu în Oxford”.

De asemenea, Marc Morano, un autor specializat în demontarea narațiunilor false ale agendei „schimbărilor climatice” și în contracararea impulsurilor totalitare ale acestei agende, a avertizat recent cu privire la viitoarele „lockdown-uri climatice” în care vor fi impuse restricții asupra călătoriilor cu mașina și cu avionul și asupra consumului de energie în gospodării, sub pretextul unei „urgențe climatice”, ca parte a Marii Resetări globale. „Este o ocolire a democrației, astfel încât ei să poată... impune ceea ce cred ei că avem nevoie”, a explicat Morano pentru LifeSiteNews.