ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit.



Google a creat în mod secret listă neagră cu anumite site-uri pentru a le împiedica să apară în rezultatele căutării - în ciuda faptului că a negat public acest lucru,  potrivit unei investigații a celor de la Wall Street Journal.

Sursa citată susține că gigantul de căutare a trecut pe lista neagră anumite site-uri de spam de la începutul anilor 2000, precum și cele cu abuzuri asupra copiilor sau cu încălcarea drepturilor de autor, pentru a le împiedica să apară în rezultatele căutării, scrie Daily Mail.

Ziarul susține și că publicațiile conservatoare au fost trecute pe lista neagră în Google News, menționând că există documente care să susțină această afirmație, alimentând acuzațiile aduse gigantului american privind prejudecățile politice.

Site-urile conservatoare The Gateway Pundit și The United West au fost incluse pe o listă de sute de alte site-uri care nu vor apărea în Google News sau produse prezentate, deși ar putea apărea în rezultatele căutării organice, susțin jurnaliștii de la WSJ.

Google se apără, un purtător de cuvând declarând că ac gigantul „nu determină manual ordinea rezultatelor căutării”.Cu toate acestea, oficialul companiei a spus că site-urile care nu respectă „politicile de incluziune” ale Google News nu „sunt eligibile să apară pe platformele de știri sau în căsuțele de informații din „Căutare”.

Google a pretins în repetate  rânduri că nu ia decizii motivate politic și a susținut, în timpul unor audieri din Congresul SUA, că nu folosește liste negre. Foștii angajați susțin și ei că nu au existat prejudecăți de ordin politic în luarea unor decizii.
 
Dar, potrivit unui draft al companiei, din august 2018, intrat in posesia celor de la WSJ, scopul listei negre este „să împiedice site-urile să apară pe orice funcție de căutare sau site-uri de produse de știri”.

Politica le recomandă inginerilor, cunoscuți drept „menținători”, să se concentreze pe site-urile care au un conținut „înșelător”, mai degrabă decât pe cele care au conținut inexact.

Orice modificări sau completări la lista neagră trebuie să fie făcute de cel puțin două persoane - una pentru a efectua schimbarea și alta pentru a o aproba.
 
WSJ susține, de asemenea, că Google a făcut modificări de algoritimi la rezultatele sale de căutare, favorizând companiile mari, și în cel puțin un caz, a făcut modificări în numele eBay, care este un agent de publicitate major.