95% dintre adolescenți au acces la un smartphone, iar 45% afirmă că sunt online „aproape tot timpul”, potrivit celui mai recent sondaj al Centrului de Cercetare Pew Research. Un studiu care ridică noi temeri față de ceea ce specialiști precum Jean Twenge numesc cea mai gravă problemă a epocii noastre, aceea că „Smartphone-urile pot distruge o generație.”

Pew Research observă că nu există un consens clar între adolescenți cu privire la impactul final al acestor platforme asupra celor de vârsta lor.  45% dintre adolescenți consideră că social media nu are nici un efect pozitiv, nici negativ asupra persoanelor de vârsta lor. Aproximativ trei din zece adolescenți (31%) afirmă că social media a avut un impact preponderent pozitiv, în timp ce 24% descriu efectul rețelelor de socializare ca fiind cel mai negativ.
 
Există totuși un consens în rândul adolescenților care spun că social media a avut un efect negativ major asupra unora dintre cei chestionați. 27% dintre acești adolescenți consideră că rețelele de socializare au dus la mai multă agresiune și la răspândirea zvonurilor.

 17% dintre respondenți consideră că aceste platforme dăunează relațiilor și conduc la interacțiuni umane tot mai rare.

În 2015, Organizația Mondială a Sănătății a lansat statistici potrivit cărora  Statele Unite au fost cea mai deprimată națiune din lume. În 2017, psihologul american Jean Twenge, autoarea lucrării ”Smartphone-urile pot distruge o generație”, susținea că Generația Z (numită și centenari, sau oameni născuți între 1998 și 2008) este una dintre cele mai deprimate generații din SUA.

Iar una dintre explicații ar putea fi faptul că lumea de azi este în ce mai egoistă. Social media este unul dintre cele mai bune exemple, puține lucruri fiind concepute și executate atât de narcisistic. 

Legăturile dintre depresie și utilizarea smartphone-urilor sunt destul de puternice pentru a sugera că părinții ar trebui să le impună copiilor lor să renunțe la telefoane. 


2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.