ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Pe saitul englez off-guardian a apărut în 4 martie articolul lui Kit Knightly „5 feluri în care încearcă să te păcălească să iei vaccinul c0vid”. Tălmăcesc aici cîteva fragmente din articol:

Campania de vaccinare e în toi, numărul persoanelor vaccinate crește în fiecare zi. Vînzarea veacului este deschisă. Cei de la putere vor ca fiecare persoană să se vaccineze și folosesc toate mijloacele pentru a face ca aceasta să se întîmple.

Aici sînt 5 metode prin care se încearcă să se producă consimțămîntul dumneavoastră:

1. Mita.

Se spune că a avea pe toți vaccinați e singura cale de a „reveni la normal”.

„Nu vrei să mergi înapoi la o cafenea? Ori la sala de gimnastică? Ori s-o vezi pe bunica? Ori să îmbrățișezi oameni? Ei bine, atunci vaccinează-te. Ia-ți vaccinul și toate aceste măsuri de oprire de activități, distanțare socială și distrugere economică vor înceta”.

Este un refren des întîlnit, care vine în contradicție cu refrenul despre „noua normalitate” pe care-l auzim de un an.

De fapt, „revenirea la normal” vine cu o notă de subsol. De pildă, guvernatorul din New York, Andrew Cuomo, a spus că statele vor putea reveni la normal, unde „normal” implică un pașaport de vaccinare.

Nu trebuie explicată complexitatea acestei tehnici. Este vorba de simplă constrîngere. „Fă cum îți spunem și vei primi o răsplată”. (…)

2. Susținere din partea celebrităților

Este una dintre cele mai vechi și folosite tehnici de marketing. Parțial fiindcă funcționează bine, dar și pentru că e ieftină și lesne de folosit.

(sînt date apoi pilde de celebrități britanice care s-au vaccinat anticovid)

Important de ținut minte: Celebritățile, mai ales actorii și redactorii de televiziune, sînt plătiți doar să repete niște replici. Chiar dacă intențile lor sînt bune, nu e vreun motiv de a presupune că aceștia înțeleg lucrurile despre care vorbesc. (…)

3. Lipsa de pe piață forțată

De săptămîni am văzut știri despre „stocurile în scădere” ale vaccinurilor, despre cum oamenii sînt disperați să fie trecuți pe listele de vaccinare și cum unele state primesc întîietate față de altele. (…)

Oricine a fost într-o prăvălie cunoaște acest fel de tactică. „Ofertă limitată”, „în limita stocului” sau o mie de alte variante menite să-ți creeze impresia că dacă nu cumperi produsul X chiar acum, vei rata șansa. O pildă a acestei false exclusivități este felul cum companiile de cărți de credit spun la absolut orice client pe care-l sună că „s-a calificat pentru rata de începere exclusivă”.

Creînd impresia că vaccinul este greu de dobîndit, ei crează, de asemeni, ideea că cei care au izbutit să fie vaccinați sînt niște norocoși, membri ai unui club special.

4. Popularitate falsă

Nu poți subestima presiunea socială. Cînd e vorba de marketing, una din ideile vechi din manual de a dobîndi popularitate este de a răspîndi ideea că popularitatea deja există. De aia unii oameni cumpără like-uri și vizualizări pe youtube și concertele angajează oameni doar pentru a umple locurile. De aia Matt Hancock a spus că 94% dintre britanici au luat ori intenționează să ia vaccinul anticovid. Este asta adevărat? Greu de spus, nici o sursă nu e citată. Poate fi ceva complet născocit, cum sînt multe statistici. Chiar dacă numărul este tehnic corect, cel mai probabil vine doar dintr-un sondaj de opinie. (…) Ca să-l cităm pe Peter Hitchens: „Sondajele de opinie sînt un mijloc de influențare a opiniei publice, nu de măsurare a acesteia”.

5. Rezistența este fără rost

S-a vorbit mult despre pașapoartele de vaccinare, și paote ele vor fi introduse, dar marea majoritate a discursului public răspîndește ideea că ele sînt „inevitabile”.

Ideea inevitabilității este o unealtă puternică. O poți răspîndi ca o modalitate prin care pregătești terenul pentru o viitoare politică, dar o poți răspîndi și pentru a crea simțămîntul înfrîngerii în rîndul celor care ți se opun și, astfel, a obține consimțămîntul lor fără a folosi forța.

Peter Hitchens a anunțat recent că s-a vaccinat, pretinzînd că a fost înfrînt și că pașapoartele de vaccinare sînt inevitabile: „Am puternica impresia că orice fel de călătorie și multe alte lucruri vor fi imposibile dacă nu vom avea certificatul de vaccinare”.

(urmează alte pilde de persoane covidosceptice din Marea Britanie care s-au vaccinat)

Din punct de vedere logistic, a-i face pe oameni să creadă că vor fi necesare certificate de vaccinare e mai ușor și mai ieftin decît de a introduce efectiv aceste certificate. (,,,)

Important de ținut minte: Pașapoartele de vaccinare vor putea deveni „inevitabile” numai după ce marea majoritate a populației deja s-a vaccinat. Dacă destui oameni vor refuza, programul nu va funcționa niciodată.

Acestea sînt principalele tehnici de marketing folosite în campania de vacinare. Toate aceste strategii au în comun un aer crescînd de disperare isterică.

Dacă dorința de vaccinare ar fi întradevăr 94%, n-ar fi nevoie de atîtea eforturi în favoarea vaccinării. Și dacă stocurile de vaccinuri ar fi pe sfîrșite, ziarele n-ar continua să le promoveze, ci ar spune oamenilor să nu intre în panică. Au cooptat cîteva glasuri notabile covidosceptice în favoarea acestei campanii – au folosit toate cărțile bune pe care le aveau deodată. Asta e o mișcare disperată.

Pe scurt, sînt motive bune să credem că rezistența la „noul normal” este mult mai răspîndită decît se recunoaște. N-o pui pe regină într-o filmare cînd oricum cîștigi bătălia. (regina Angliei a fost și ea filmată vaccinîndu-se anticovid)
 
Autor: Kit Knightly și Marius Mioc