Luni 8 februarie copiii se vor întoarce în școli. Oricât ar părea de uimitor mare parte a comunității conservatoare a militat pentru deschiderea acestora, în loc să ne bucurăm că-i avem pe lângă noi pe cei mici ne-am străduit să convingem guvernul să redeschidă cât mai grabnic școlile. Pe de altă parte tot conservatorii sunt îngrijorați de intenția guvernanților de a introduce educația sexuală în școli, încă din clasele primare. Autorul acestor rânduri nu este un conservator, sunt un liberal clasic mereu uimit de atitudinea conservatoare față de școala publică. Căci atitudinea conservatoare față de școală este cel puțin incoerentă, pe de o parte ne dorim ca cei mici să fie cât mai mult prezenți în instituții menite să-i îndepărteze de valorile părinților lor, ne dorim ca copiii să petreacă încă de mici cât mai mult timp în școală care – încă de la fondare – a avut o atitudine ostilă valorilor conservatoare iar pe de altă parte suntem mereu scandalizați și surprinși de faptul că celor mici nu le este respectată inocența, că sunt tratați ca fiind carne de tocat în malaxorul modernității degenerate pe care o trăim.

Interesul guvernului în chestiunea confiscării copiilor din casele părinților lor de la vârste din ce în ce mai fragede pentru a-i înrola în școli operate de guvern este evident, astfel se pot ușor transmite valorile care-i fac pe cei mici viitori cetățeni guvernabili. Totuși, motivația publică pentru obligația frecventării școlii de la vârste din ce în ce mai mici nu este obținerea unor cetățeni obedienți ci este mai degrabă legată de obținerea unor cetățeni educați.

Să vedem dacă educația este adevăratul motiv al prezenței copiilor noștri în școlile guvernului.

Folosind un calculator electronic am obținut un număr aleator mai mic de 100, este vorba de 63. În planșele alăturate textului se poate observa cum arată pagina 63 a manualelor de matematică din clasa a XI-a și a XII-a, adică putem vedea care este nivelul de cunoaștere matematică cu care tinerii părăsesc liceul. Să punem alături manuale vechi de 30 de ani și manualele actuale, cele după care învață acum elevii (pag. 63, XI vechi, XI nou, XII vechi, XII nou)

Se poate ușor observa că dacă vechile manuale ofereau copiilor o cultură matematică solidă (de exemplu în trecut teoremele se chiar demonstrau) actualele manuale sunt schematice (acum teoremele se postulează pur și simplu), pentru elevii de azi vechile manuale sunt ininteligibile, sunt practic de neînțeles. De fapt raționamentul matematic este bine ascuns de ochii și de mintea copiilor noștri.

Situația este întru totul similară la chimie sau fizică.

Mă îndoiesc că măcar unul dintre tinerii noștri drăguți și liberi, bravi gânditori critici și degrabă purtători de mască va ști să gestioneze onorabil un examen similar cu cel de admitere la facultate în 1870. Conținutul acestuia este aici: https://www.peterkrantz.com/wp-content/uploads/2012/02/harvard-admission-1899.pdf

Cu alte cuvinte conținutul educațional al manualelor a devenit pe an ce trece mai firav, copiii ies din ce în ce mai needucați din școlile guvernului. Totuși, aceștia petrec din ce în ce mai mult timp la școală. Aparenta contradicție este ușor de înțeles dacă luăm în calcul unul din subiectele dezbătute în aceste zile, este vorba de educația sexuală în școli (sic). Cu alte cuvinte timpul pe care elevii nu-l petrec studiind matematică, fizică, chimie, română sau chiar latină este destinat îndoctrinării, educația sexuală fiind un exemplu dintre multe altele.

Având în vedere cele de mai sus mă întreb dacă prietenii mei conservatori mai pot avea iluzii referitoare la natura școlilor operate de guvernele europene sau nord americane. Cred că este în interesul copiilor noștri ca noi părinții să scăpăm cât mai curând de iluzia că guvernanții chiar vor binele copiilor noștri. Da, guvernanții îi vor educați dar nu într-ale matematicii ci într-ale fornicațiunii lipsite de consecințe. Lăsând sexul și barza deoparte încă de acum o sută de ani, doamna Kollontai ne învăța că un om bine educat este acela care poate face sex așa după cum bea un pahar de apă. Chiar să ne dorim o astfel de educație pentru copiii noștri? Sau poate că ar fi mai util și mai sănătos să învețe pur și simplu matematică?

Da, este strigător la cer (traducere pentru USR: strigător la cer = dezgustător, ceea ce provoacă repulsie din punct de vedere etic) faptul că am ajuns aici, faptul că discutăm în acești termeni despre educația copiilor noștri. Dar aceasta este situația în care ne aflăm și cu cât o conștientizăm mai rapid cu atât este mai bine pentru proprii noștri copii: pur și simplu trebuie să ne ferim copiii de propriul guvern.

Cred că orice părinte poate alege ce consideră că este bine pentru propriul copil, secolul XXI poate fi înțeles și altfel decât prin abandonul propriului copil în fața unor ecrane frumos colorate: acum avem la îndemână educația parentală, homeschooling sau unschooling, avem școli private, avem posibilitatea de a construi comunități în care să dorim ca copiii noștri să trăiască. Iar dacă chiar credem în virtuțile propriului conservatorism nu există o confirmare mai bună și o împlinire mai mare decât aceea de a ne educa copiii așa după cum credem chiar noi înșine că se cuvine să-i educăm.