ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Zis-a Domnul către ucenicii Săi: Iar când veți vedea «urâciunea pustiirii», cea prezisă de prorocul Daniel, stând unde nu se cuvine – cine citește să înțeleagă –, atunci cei ce vor fi în Iudeea să fugă în munți, iar cel de pe acoperiș să nu coboare în casă, nici să intre ca să-și ia ceva din casa sa și cel ce va fi în țarină să nu se întoarcă îndărăt ca să-și ia haina. Dar vai celor ce vor avea în pântece și celor ce vor alăpta în zilele acelea! Rugați-vă, dar, ca să nu fie fuga voastră iarna. Căci în zilele acelea va fi necaz cum nu a mai fost până acum de la începutul făpturii pe care a zidit-o Dumnezeu și nici nu va mai fi. Și, de nu ar fi scurtat Domnul zilele acelea, n-ar scăpa nici un trup, dar pentru cei aleși, pe care El i-a ales, a scurtat acele zile. Și atunci, dacă vă va zice cineva: Iată, aici este Hristos, sau: Iată, este acolo, să nu credeți. Se vor ridica hristoși mincinoși și proroci mincinoși și vor face semne și minuni ca să ducă în rătăcire, de va fi cu putință, chiar pe cei aleși. Dar voi luați seama! Iată, dinainte v-am spus vouă toate. (Marcu 13, 14-23) 

Când vezi că persoane ca profesoara de religie pro-LGBT Daniela Ceredeev și vedeta vaccinist-new-age-istă Constantin Necula îți „formatează” copiii pe subiectul cultură și spiritualitate înțelegi mult mai bine că trăim în plină Apocalipsă.

Ecourile dictaturii neomarxiste s-au făcut simțite din plin la etapa națională a Olimpiadei Interdisciplinare „Cultură și spiritualitate românească” (Limba și literatura română și Religie), clasele V-VIII, desfășurată zilele trecute la Suceava. Cei aproximativ 100 de elevi care au îndrăznit să conteste rezultatele primite inițial au avut parte de acuzații și presiuni fără precedent, zeci de elevi fiind depunctați pentru „îndrăzneală”, după cum informează edupedu.ro (1).

Alături de reprezentanta Ministerului Educației și Cercetării, Maria Mina Rusu, președinta competiției școlare, care le-a transmis elevilor la festivitatea de premiere că nu au cum să conteste „harul” colegilor cu care au concurat, s-a aflat inspectoarea de religie, prof. Daniela Ceredeev, cunoscută cititorilor ActiveNews pentru poziția sa cu privire la „Manualul pentru predarea și integrarea la clasă a egalității de gen”, pentru care peste 200 de ONG-uri și intelectuali i-au cerut demisia (2). 

Totodată, prof. Ceredeev s-a remarcat și prin ghidul „Propuneri non-formale pentru un spirit european de educație incluzivă”, material pe care l-a coordonat, și care cuprinde elemente de propagandă homosexuală (3). 

Bucurându-se de susținerea cadrelor SuperTeach din Arhiepiscopia Sucevei și de aprecierea Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, prin promovarea constantă de care are parte pe site-ul Doxologia (4) prof. Ceredeev are acum o nouă calitate: cea de responsabil cu evidența „harului”.

Ne întrebăm, cum anume este cuantificat acest nou criteriu științific de evaluare a performanțelor elevilor la competițiile naționale? La care „har” se referă, oare, organizatorii competiției școlare?

Din perspectiva prof. Ceredeev, se pare că folosirea în școli a manualului privind egalitatea de gen și a broșurii cu nuanțe de curcubeu este o lucrare plină de „har”. Aici inspectorul sucevean de religie nu are dubii.

Lucrurile se complică, însă atunci când o bună parte din elevii calificați la etapa națională a unei olimpiade care se presupune că încurajează creativitatea și originalitatea elevilor contestă notele primite. În fața acestei „obrăznicii”, sistemul nu poate da înapoi și este invocat… „harul”! Mărturiile elevilor care au dorit să depună contestație sunt cutremurătoare. În urma presiunilor și abuzurilor făcute de profesorii evaluatori, din cei peste 100 de elevi care au dorit să își vadă lucrările, doar 32 au depus contestație. În fața valului de nemulțumiri, profesorul de religie a făcut apel la conștiința creștină a elevilor, explicându-le că a depune contestație este… un păcat:

Doamna profesoară de religie m-a întrebat de ce sunt nemulțumită de notă. Eu am spus că nu sunt nemulțumită de notă, în principal, însă doresc să-mi vizualizez lucrarea și vreau să știu unde am greșit. Apoi, cealaltă doamnă, de română, mi-a spus că nu poate să-mi arate lucrarea și că nu poate să-mi spună unde am greșit și apoi a spus că nota mea este foarte mare, oricum, nota 8, și că pot să plec foarte bucuroasă acasă. Apoi mi-a spus că oricum nu este nota mea, pentru că lucrarea mea era de nota 5, de fapt, că sunt trei puncte din oficiu, mi-a spus că un profesor mi-a dat 2,50, și altul 2,50, deci în total 5 și că s-a făcut calculare și a ieșit nota 8, că lucrarea mea nu este de etapă națională, pentru că unii copii au scris și 15 pagini și eu am scris doar 5, că nu este nici măcar de etapa județeană și că dânsele au corectat în favoarea noastră, notele pe care le-am primit fiind prea mari pentru nivelul nostru. Profesoara mi-a spus că nici la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a nu crede că o să iau o notă foarte bună.

Apoi, mi-a luat cu două degete lucrarea, a fluturat-o și mi-a spus: «Îți era dor de ea? Uite-o!» .

I-am explicat că știu ce am scris, dar vreau să știu unde am greșit, unde mi s-au luat 20 de puncte. Dânsa a spus că nu poate să-mi explice baremul, că borderoul e secret. Mai mult decât atât, mi-a spus, și nu numai mie, mai multor colege din lot, că este un păcat să facem contestație”,a povestit o elevă.

De aceeași replică au avut parte și alți elevi contestatari: „Am vorbit apoi cu o colegă de lot care a intrat totuși și mi-a povestit că profesoarele i-au reproșat aceleași lucruri și ei: de ce nu e mulțumită de notă, că a primit notă mare și e un păcat să depună contestație”.

Manipularea limbajului: un mecanism al fricii și controlului totalitar

În urma acestor mărturii, constatăm un lucru îngrijorător: dincolo de nedreptățirea fățișă a elevilor, asistăm la o manipulare fără precedent a limbajului, demnă de romanele lui George Orwell.Termeni duhovnicești precum „har” sau „păcat” sunt utilizați într-un mod cu totul blasfemiator, chiar în raport cu elevii calificați la etapa națională a Olimpiadei de Cultură și Spiritualitate românească, inducând în mintea acestora ideea că Dumnezeu nu-i vrea creativi și liberi, ci supuși poruncilor sistemului. În plus, manipularea limbajului duce la o viciere a relației copiilor cu Divinitatea, relație bazată mai degrabă pe teamă decât pe iubire, ceea ce contravine grav însuși mesajului evanghelic.

În romanele sale, în special 1984 și Ferma animalelor, Orwell descrie cu o claritate înspăimântătoare cum poate fi folosit limbajul nu pentru a transmite realitatea, ci pentru a o deforma, a o controla și, în cele din urmă, a o distruge. Tot Orwell arată că limbajul poate deveni o unealtă de manipulare a conștiințelor prin inducerea fricii, resemnării și a gândirii automate.

Nouvorba (reducerea limbajului pentru a reduce gândirea) și dublagândire (acceptarea simultană a două adevăruri opuse) sunt astfel de forme de manipulare a limbajului, cu scopul deținerii controlului absolut asupra indivizilor. La acestea se adaugă și crimagânditul, care duce la pedeapsă, tortură sau dispariție: „o să facem crimagânditul literalmente imposibil, pentru că n-or să mai existe cuvinte în care să-l exprimi".

Este dureros să constatăm că dublagândirese face din plin simțită în cadrul unui eveniment desfășurat chiar cu sprijinul și binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Calinic și organizat de Inspectoratul Școlar Județean Suceava și Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților, prin Sectorul Cultural, Sectorul Educațional-Teologic și Sectorul Media și Comunicare.

Dacă la Orwell dublagândire obliga individul să accepte simultan două contradicții evidente, cum ar fi: „Războiul este pace”, „Libertatea este sclavie”, „Ignoranța este putere”, la olimpiada națională de Cultură și Spiritualitate românească de la Suceava s-a experimentat încătușarea, pe aceleași principii orwelliene, a libertății de gândire și sensibilității celor mai tinere vlăstare ale neamului prin acceptarea simultană a contradicțiilor: „Virtutea este un păcat” sau „Supunerea este har”. Iar cei care consimt la înfăptuirea acestui sinistru experiment social poartă în ei stigmatul trădării de neam și credință, amintind de zorii celui mai opresiv regim politic din România: comunismul totalitar.