ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!

Având în vedere decizia CCR nr. 392/2021 (pct. 52-57)  și Nota de Fundamentare a HG nr. 730/2021 se poate observa că nu erau îndeplinite criteriile obiective prevăzute în mod expres la art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020 care să justifice menținerea unui răspuns amplificat pentru o perioadă suplimentară, care să justifice instituirea unor măsuri restrictive de drepturi și libertăți fundamentale cu respectarea condițiilor constituționale ale art.53. 

Astfel, potrivit Notei de fundamentare a HG nr. 730/2020, în privința celor 5 criterii care trebuie îndeplinite cumulativ conform dispozițiilor art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020 se menționează: 

1. AMPLOAREA situației de urgență, respectiv MANIFESTAREA  GENERALIZATĂ la tipului de risc LA NIVEL NAȚIONAL:

” Numărul de cazuri înregistrează un trend descendent la nivel european, cu creșteri punctuale în anumite țări. La nivel național, in ultimele 14 zile, valoarea medie a cazurilor confirmate a fost de 47 persoane nou confirmate zilnic, menținându-se un trend descendent”

” În acest context, România se situează la data de 05.07.2021, în rândul statelor membre UE cu un nivel scăzut de răspândire a virusului, cu o tendință de scădere în ultimele 14 zile.”

”După înregistrarea unei creșteri susținute a ratei de reproducere in intervalul februarie – martie (R0 1.05-1.1), de la începutul lunii aprilie rata de reproducere a revenit la valori subunitare (R0 0.75 – 0.85).”

”Totalul cazurilor active (suma cazurilor confirmate în ultimele 14 zile + persoanele internate la data raportării cu mai mult de 14 zile de la data internării) la data de 05.07.2021, este de 1.778 persoane.”

” La nivel național,
 în luna ianuarie media cazurilor active a avut valoarea de 47.791, 
scăzând în luna februarie la o medie de 35.828, 
ulterior înregistrând creșteri în luna martie la o valoare medie de 59.931 cazuri, 
63.681 cazuri în luna aprilie,
 urmată de o scădere până la 18.869 cazuri în luna mai,
 respectiv până la valoarea medie de 3.729 cazuri, în luna iunie, 
 trendul fiind unul descrescător în jurul valorii de 1.851, calculată în perioada 01-05.07.2021.”

” Conform datelor statistice înregistrate în perioada de referință, numărul localităților cu cazuri active se află pe trend constant descendent, 322 de localități cu cazuri active la data de 05.07.2021.”

Aceasta în condițiile în care România are un număr de 13.472 localități (734 de localități componente ale municipiilor și orașelor și 13.008 sate) , conform Legii nr. 2/1968 actualizata. 

Se poate constata astfel că la începutul iulie 2021 când a fost prelungită starea de alertă (05.07.2021) existau cazuri active numai în 322 localități din totalul de 13.472 localități ale României, că numărul de cazuri active era de 1.851 cazuri (toate aceste persoane fiind internate sau izolate conform dispozițiilor Legii nr. 136/2020). 

Drept urmare, criteriul prevăzut de art. 3 alin. 4 lit. a din Legea nr. 55/2020, referitor la amploarea situației de urgență manifestată la nivel național nefiind îndeplinit nu se justifica prelungirea stării de alertă la nivel național. 

 
*******
 
Conform notei de fundamentare a HG nr. 730/2021, nici cel de al doilea criteriu prevăzut de art. 3 alin (4) lit b din Legea nr. 55/2020 nu era îndeplinit pentru prelungirea stării de alertă începând cu 12 iulie 2021 (intensitatea situației de urgență, respectiv viteza de evoluție, înregistrată sau prognozată, a fenomenelor distructive și gradul de perturbare a stării de normalitate):

”În prezent, incidența cumulată la 14 zile, arată că 
9 localități înregistrează o valoare între 1 și 3 cazuri la 1.000 de locuitori, 
2 localități înregistrează o incidență cumulată la 14 zile de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori și 
1 localitate cu incidența cumulată la 14 zile de peste 7,5 cazuri la 1.000 de locuitori. Comparând datele menționate anterior, respectiv incidența cumulată la 14 zile în perioada 10-23.06.2021, în speță 24 localități ce înregistrau o valoare între 1 și 3 cazuri la 1.000 de locuitori și nicio localitate cu o incidență cumulată la 14 zile de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, se observă faptul că răspândirea scade în intensitate.”

Se poate observa, astfel, că din cele 13.472 localități, numai 12 localități prezentau peste 1 caz la mia de locuitori. 

”În data de 05.07.2021, valoarea medie a incidenței cumulate pe 14 zile la nivel național se situează la valoarea de 0.04‰, iar la nivelul județelor, valorile incidenței cumulate la 14 zile sunt sub 0,11‰.”

Se poate constata astfel că media națională pentru cazurile confirmate în decursul a 14 zile consecutive, la data de 05.07.2021 era de 0,04 la mie, adică în 14 zile la nivel național au fost confirmate 4 cazuri la 100.000 de locuitori. 

Totodată, la 05.07.2021, conform graficului din nota de fundamentare existau: 

- județe care nu aveau NICIUN caz confirmat în ultimele 14 zile: Buzău, Călărași, Covasna, Hunedoara;
- județe care aveau 1 caz confirmat în ultimele 14 zile la 100.000 locuitori (adică 0,01‰): Bihor, Constanța, Dâmbovița, Gorj, Harghita, Mehedinți, Teleorman, Tulcea, Vrancea; 
- județe care aveau 2 cazuri confirmate în ultimele 14 zile la 100.000 locuitori (adică 0,01‰):Bistrița Năsăud, Brașov, Brăila, Ialomița, Iași, Sălaj, Suceava, Vaslui, Vâlcea. 

Numai într-unul dintre județe, județul Prahova, au fost confirmat 11 cazuri la 100.000 locuitori în ultimele 14 zile. Însă, nici acest număr de cazuri nu poate fi considerat că ar reprezenta o intensitate mare. 

Mai mult decât atât, având în vedere dispozițiile Legii nr. 55/2020, toate persoanele testate pozitiv sunt izolate sau internate. 

”Pentru a asigura continuitatea marii majorități a activităților si desfășurarea lor în relativă siguranță, membrii comunităților trebuie să își ajusteze individual nivelul de mobilitate, interacțiune, cât si aderența la măsurile de protecție individuală. Interdependența acestora este prezentată in matricea de risc. 

Un comportament individual prudent este:

- recomandat în județele cu o incidență cumulată de sub 50 cazuri/100.000 de locuitori; 
- necesar în județele cu incidență ce depășește 50 cazuri/100.000 locuitori; 
- absolut necesar în județele cu incidență de peste 100 de cazuri/100.000 de locuitori precum și în județele cu vulnerabilitate ridicată. 

Aceste ajustări individuale sunt esențiale pentru reducerea transmisiei in cadrul comunității, precum si pentru reducerea presiunii pe sistemul de sănătate publică.

În absența menținerii/adaptării unor măsuri de restricție, este posibilă apariția unui  trend  ascendent al numărului de cazuri noi.”

”Pe teritoriul României, la data de 05.07.2021, în carantină instituționalizată sunt 35 persoane, iar  în carantină la domiciliu sunt 18.410 persoane, pentru acestea efectuându-se verificări medicale de specialitate.

În ceea ce privește persoanele izolate aflate sub monitorizare medicală, în data de 05.07.2021, în izolare la domiciliu sunt 1.839  persoane, iar alte 718 persoane sunt izolate în unități medicale și locații alternative.

În perioada supusă analizei, se observă faptul că răspândirea SARS-CoV-2 scade în intensitate, context în care este necesar ca măsurile non-farmaceutice existente pentru prevenirea răspândirii infecțiilor să fi adaptate la trendul descendent al evoluției situației epidemiologice.”

Or, în condițiile în care în toate județele din România incidența este sub 50 cazuri la 100.000 locuitori, conform celor menționate în Nota de fundamentare a HG nr. 730/2021, comportamentul individual trebuia recomandat și nu impus, nemaijustificându-se măsurile luate prin prelungirea stării de alertă. 

Mai mult, având în vedere că toate persoanele testate pozitiv sunt izolate potrivit dispozițiilor Legii nr. 136/2020 nu există niciun risc pentru transmitere în cadrul comunității, contați acestora sunt carantinați, iar în ceea ce privește presiunea pe sistemul de sănătate publică, aceasta nu există, astfel cum rezultă din chiar Nota de fundamentare, conform căreia gradul de ocupare la ATI este de 7,4%. 

În aceste condiții se poate constata că nu se poate vorbi de o intensitate a situației de urgență sau de o viteză de evoluție crescătoare a acesteia înregistrată (și cu atât mai puțin prognozată, nefăcându-se vorbire de o asemenea prognozare, la nivel național, în nota de fundamentare) care să perturbe starea de normalitate. 

Drept urmare, nici criteriul prevăzut de art. 3 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 55/2020 nu este îndeplinit, motiv pentru care nu se justifică prelungirea stării de alertă la nivel național, începând cu 12 iulie 2021.
 
*******
 
Nici cel de al treilea criteriu pentru prelungirea stării de alerta nu era îndeplinit (insuficiența și/sau inadecvarea capabilităților de răspuns)

”În prezent, la nivel național sistemul sanitar are disponibile 874 paturi destinate COVID-19 dispuse în cadrul secțiilor de anestezie și terapie intensivă (avizate DSP), iar numărul pacienților internați în cadrul acestor secții, în data de 05.07.2021, este de 65, gradul de ocupare a paturilor ATI (avizate DSP) fiind de 7,4%.

Numărul pacienților internați în cadrul acestor secții a înregistrat, constant, un trend descrescător, de la 125 (24.06.2021) la 65 (05.07.2021), procentual reprezentând o scădere cu 48%.”

”În ceea ce privește numărul pacienților confirmați COVID – 19 internați în secțiile ATI - intubați, în ultimele 12 zile, acesta a înregistrat o scădere, reprezentând, în data de 05.07.2021, 32% din totalul pacienților internați în secțiile de terapie intensivă, iar față de data de 24.06.2021 numărul pacienților intubați a scăzut cu 41,66%.”

”Unitățile de Primiri Urgențe au înregistrat o scădere a numărului de pacienți confirmați și suspecți COVID-19, ajungând de la 236 persoane în data de 05.06.2021, la 192 de persoane în data de 05.07.2021. Totodată, în data de 05.07.2021, 1 persoană este confirmată COVID–19, reprezentând 0,52% din totalul pacienților prezenți în unitățile de primiri urgențe.”

”Scăderea numărului de cazuri a pacienților confirmați cu COVID-19 la nivel național a dus la o bună gestionare a transferurilor intra-spitalicești de către personalul medical din cadrul Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției, neexistând cazuri nerezolvate.

În perioada 24.06.2021-05.07.2021, la nivelul CNCCI a fost înregistrată o solicitare de transfer intra-spitalicesc, fiind soluționată.

În perioada 24.06.2021 – 05.07.2021, se observă o scădere semnificativă a numărului de solicitări privind transferurile intra-spitalicești, față de 10-23.06.2021. Această scădere este justificată prin prisma faptului că în perioada respectivă s-a înregistrat o diminuare a gradului de ocupare a paturilor ATI cu pacienți suspecți și confirmați COVID-19, la nivel național.

Având în vedere analiza prezentată mai sus și ținând cont că, în ultima perioadă, numărul cazurilor noi confirmate zilnic cu virusul SARS-CoV-2, care necesită surse de oxigen, CPAP și intubație este în continuă scădere, putem concluziona că în momentul actual,  la nivel național, sunt suficiente locuri disponibile pentru îngrijirea pacienților în stare critică.”

”În ceea ce privește capacitatea de spitalizare pentru pacienți infectați COVID-19 cu forme asimptomatice, ușoare sau medii, la momentul prezentei analize sunt disponibile 9.224 (96%) locuri din totalul de 9.561 paturi pe alte secții, cu excepția ATI (conform datelor disponibile in aplicația „Alerte.ms).”

În condițiile în care, la nivel național, gradul de ocupare al paturilor la ATI este de numai 7,4% din cele 874 paturi, numărul pacienților internați a avut un trend constant descrescător, numărul paturilor disponibile pentru persoanele asimptomatice, cu simptome ușoare sau medii este de 9.224 reprezentând (96% din totalul paturilor disponibile), iar numărul cazurilor nou confirmate la nivel național era într-o continuă scădere, se poate constata că nici cel de al treilea criteriu cumulativ, prevăzut de art. 3 alin. 4 lit c) din Legea nr. 55/200, nu era îndeplinit, motiv pentru care nu se justifica prelungirea stării de alertă la nivel național, începând cu 12 iulie 2021.
 
*******
 
Nici cel de al patrulea si al cincilea criteriu pentru prelungirea stării de alerta nu erau îndeplinite:

4. densitatea demografică în zona afectată de tipul de risc:

” În ceea ce privește numărul localităților cu cel puțin un caz nou depistat în ultimele 12 zile, acesta a scăzut de la 535, în data de 24.06.2021, la 322 în data de 05.07.2021.
”Din analiza comparativă a graficelor prezentate mai sus, se evidențiază o diminuare semnificativă a numărului de focare active la nivel național, de la 17 în data de 23.06.2021 la 6 în data de 05.07.2021.”

Din graficul prezentat în nota de fundamentare se poate observa că a fost: 1focar în Brașov, 1 focar în Dolj, 2 focare în Ialomița, 1 focar în Neamț și 1 focar în Vâlcea. Toate celelalte 36 județe nu au înregistrat niciun focar de infecție. 

Cum starea de alertă s-a prelungit la nivel național, trebuia ca la acest criteriu să se analizeze densitatea demografică în toată țara pentru a se prezenta care este riscul de transmitere și împrăștiere a virusului raportat la densitatea populației în zonele afectate (dacă persoane de pe tot teritoriul național ar fi fost infectate). 

În nota de fundamentare, la analiza acestui criteriu se prezintă numărul focarelor infecție active existente în fiecare județ. Or, numai în 5 județe se manifestase un număr extrem de mic de focare (1 în 4 județe și 2 într-un județ). 

Drept urmare , având în vedere numărul mic de cazuri și numărul extrem de mic de focare existente în numai câteva orașe din țară, nu era îndeplinit criteriul privind densitatea populației în zona de risc afectată (la nivel național), prevăzut de art. 3 alin. (4) lit. d) din Legea nr. 55/2020 pentru prelungirea stării de alertă la nivel național, începând cu 12 iulie 2021. 

5. existența și gradul de dezvoltare a infrastructurii adecvate gestionării tipului de risc:

”Dezvoltarea infrastructurii, în vederea asigurării răspunsului medical eficient la pacienții infectați COVID-19, prin creșterea capacității de internare a pacienților, a capacității de testare PCR-RT pentru SARS-CoV-2, precum și a capacității de impunere a măsurii de carantină pentru persoanele venite din zonele de risc sau contacți direcți ai cazurilor confirmate, sunt elemente importante în gestionarea pandemiei de COVID-19. 

Capacitatea de testare în România a crescut constant de la debutul pandemiei, ajungând la un total de 9.909.855 teste efectuate până la data analizei, cu o medie în perioada 24.06.2021 - 05.07.2021 de 22.889 teste zilnice.”

” În intervalul 05.06.2021 - 05.07.2021 rata medie de pozitivitate a înregistrat o valoare de aproximativ 0,34%, cu maxime de peste 0,60% în zilele de 06.06.2021, 07.06.2021 și 08.06.2021.”

Se poate observa că există infrastructura la nivel național  pentru gestionarea situației, așa cum reiese din capitolele anterioare ale Notei de fundamentare::

- capacitatea de internare a pacienților: la ATI sunt numai 7,4% paturi ocupate din totalul de 874 paturi; sunt disponibile 9.224 paturi pentru pacienții infectați cu forme asimptomatice, ușoare sau medii; 
- capacitatea de testare a crescut constant, ajungându-se la o medie de 22.889 teste zilnice (RT-PCR), în prezent fiind disponibile și testele rapide antigen;
- carantina persoanelor venite din zonele de risc sau contacți direcți ai cazurilor confirmate poate fi dispusă în temeiul Legii nr. 136/2020 care nu condiționează măsura carantinei de existența stării de alertă. 

Se poate constata, astfel, că nu era îndeplinit criteriul prevăzut de art. 3 alin. (4) lit. e) din Legea nr. 55/2020 pentru prelungirea stării de alertă la nivel național, începând cu 12 iulie 2021.
 
*******
 
La data de 16.07.2021, Colaiția pentru Apărarea Statului de Drept (CASD)  a depus o cerere completatoare la acțiunea formulata împotriva HG urilor privind prelungirea stării de alerta. 

Termenul de judecata a fost stabilit la data de 29.07.2021, ora 9.00

In completarea cererii am arătat că: având în vedere considerentele deciziei CCR nr. 392/2021 (pct. 52-57)  și Nota de Fundamentare a HG nr. 730/2021 se poate observa că nu erau îndeplinite criteriile obiective prevăzute, în mod expres, la art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020, care să justifice menținerea unui răspuns amplificat, pentru o perioadă suplimentară, prin prelungirea stării de alertă și  instituirea unor măsuri restrictive de drepturi și libertăți fundamentale cu respectarea condițiilor constituționale ale art. 53, deoarece: 

a) la începutul iulie 2021 când a fost prelungită starea de alertă (05.07.2021), existau cazuri active în numai 322 localități din totalul de 13.472 localități ale României, iar numărul de cazuri active era de 1.851 cazuri (toate aceste persoane fiind internate sau izolate, potrivit dispozițiilor Legii nr. 136/2020). Drept urmare, criteriul prevăzut de art. 3 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 55/2020, referitor la amploarea situației de urgență manifestată la nivel național, nu era  îndeplinit și nu se justifica prelungirea stării de alertă la nivel național, începând cu 12.07.2021;

b) În România, din cele 13.472 localități, numai 12 localități prezentau peste 1 caz la mia de locuitori. Media națională pentru cazurile confirmate în decursul a 14 zile consecutive, la data de 05.07.2021 era de 0,04 la mie, adică în 14 zile la nivel național au fost confirmate 4 cazuri la 100.000 de locuitori. 

La 05.07.2021, conform graficului din nota de fundamentare existau: 

- județe care nu aveau niciun caz confirmat în ultimele 14 zile: Buzău, Călărași, Covasna, Hunedoara;
- județe care aveau 1 caz confirmat în ultimele 14 zile la 100.000 locuitori (respectiv 0,01‰): Bihor, Constanța, Dâmbovița, Gorj, Harghita, Mehedinți, Teleorman, Tulcea, Vrancea;
- județe care aveau 2 cazuri confirmate în ultimele 14 zile la 100.000 locuitori (respectiv 0,01‰):Bistrița Năsăud, Brașov, Brăila, Ialomița, Iași, Sălaj, Suceava, Vaslui, Vâlcea. 

Numai într-unul dintre județe (județul Prahova) au fost confirmat 11 cazuri la 100.000 locuitori în ultimele 14 zile.  

Mai mult decât atât, având în vedere dispozițiile Legii nr. 136/2020, toate persoanele testate pozitiv sunt izolate sau internate. 

În condițiile în care în toate județele din România incidența este sub 50 cazuri la 100.000 locuitori, conform celor menționate în Nota de fundamentare a HG nr. 730/2021, comportamentul individual trebuia recomandat și nu impus, nemaijustificându-se măsurile luate prin prelungirea stării de alertă. 

Mai mult, având în vedere că toate persoanele testate pozitiv sunt izolate, iar contacții acestora sunt carantinați (conform dispozițiilor Legii nr. 136/2020),  nu există niciun risc pentru transmiterea virusului în cadrul comunității, iar în ceea ce privește presiunea pe sistemul de sănătate publică, aceasta nu există, astfel cum rezultă din chiar Nota de fundamentare, conform căreia gradul de ocupare la ATI era de 7,4%, iar numărul de paturi libere în spitale era de 96%. 

Drept urmare, nici criteriul cumulativ prevăzut de art. 3 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 55/2020 (intensitatea situației de urgență, respectiv viteza de evoluție, înregistrată sau prognozată, a fenomenelor distructive și gradul de perturbare a stării de normalitate ) nu era îndeplinit, motiv pentru care nu se justifica prelungirea stării de alertă la nivel național, începând cu 12 iulie 2021.

 c) În condițiile în care, la nivel național, gradul de ocupare al paturilor la ATI era de numai 7,4% din cele 874 paturi, numărul pacienților internați a avut un trend constant descrescător, numărul paturilor disponibile pentru persoanele asimptomatice, cu simptome ușoare sau medii era de 9.224  reprezentând (96% din totalul paturilor disponibile),  iar numărul cazurilor nou confirmate la nivel național era într-o continuă scădere, se poate constata că nici cel de al treilea criteriu cumulativ, prevăzut de art. 3 alin. 4 lit. c) din Legea nr. 55/200 (insuficiența și/sau inadecvarea capabilităților de răspuns), nu era îndeplinit, motiv pentru care nu se justifica prelungirea stării de alertă la nivel național, începând cu 12 iulie 2021.

d) Din graficul prezentat în Nota de fundamentare se poate observa că a fost: 1focar în Brașov, 1 focar în Dolj, 2 focare în Ialomița, 1 focar în Neamț și 1 focar în Vâlcea. Toate celelalte 36 județe nu au înregistrat niciun focar de infecție. 

Cum starea de alertă s-a prelungit la nivel național, trebuia ca la acest criteriu să se analizeze densitatea demografică în toată țara pentru a se prezenta care este riscul de transmitere și împrăștiere a virusului raportat la densitatea populației în zonele afectate (dacă persoane de pe tot teritoriul național ar fi fost infectate). 

În nota de fundamentare, la analiza acestui criteriu se prezintă numărul focarelor infecție active existente în fiecare județ. Or, în numai 5 județe existase un număr extrem de mic de focare (1 în 4 județe și 2 într-un județ). 

Drept urmare, având în vedere numărul mic de cazuri și numărul extrem de mic de focare existente în numai câteva orașe din țară, nu era îndeplinit criteriul privind densitatea populației în zona de risc afectată (la nivel național), prevăzut de art. 3 alin. (4) lit. d) din Legea nr. 55/2020 pentru prelungirea stării de alertă la nivel național, începând cu 12 iulie 2021. 

e) există infrastructura la nivel național  pentru gestionarea situației, așa cum reiese din capitolele anterioare ale Notei de fundamentare::

- capacitatea de internare a pacienților: la ATI erau numai 7,4% paturi ocupate din totalul de 874 paturi; erau disponibile 9.224 paturi pentru pacienții infectați cu forme asimptomatice, ușoare sau medii; 

- capacitatea de testare a crescut constant, ajungându-se la o medie de 22.889 teste zilnice (RT-PCR), în prezent fiind disponibile și testele rapide antigen;

- carantina persoanelor venite din zonele de risc sau contacții direcți ai cazurilor confirmate putea fi dispusă în temeiul Legii nr. 136/2020 care nu condiționează măsura carantinei de existența stării de alertă;

Se poate constata, astfel, că nu era îndeplinit criteriul prevăzut de art. 3 alin. (4) lit. e) din Legea nr. 55/2020 (existența și gradul de dezvoltare a infrastructurii adecvate gestionării tipului de risc) pentru prelungirea stării de alertă la nivel național, începând cu 12 iulie 2021. 

Capitolul VI din Nota de fundamentare este intitulat ”Interpretarea factorilor de risc privind apariția unor noi variante ale virusului Sars-CoV 2” . Se poate observa astfel că în acest capitol nu interpretează factorii de risc la nivel național prevăzuți de art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020 pentru a se concluziona dacă sunt îndeplinite sau nu condițiile prevăzute de Legea nr. 55/2020 pentru prelungirea stării de alertă, deoarece așa cum am arătat anterior, niciunul dintre cele cinci criterii cumulative  nu era îndeplinit pentru a se prelungi starea de alertă. 

Pe de o parte, se poate observa că se vorbește de situația internațională, nu de situația națională cum impune art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020. 

Pe de altă parte, conform  documentelor intitulate ”Informare privind cazurile de COVID-19 confirmate cu variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare (VOC)”, postate pe Institutul Național de Sănătate Publică pe site-ul său: 

i) date cumulate inclusiv din săptămâna 21.06.2021 – 27.06.2021 , până la data de 27 iunie 2021 confirmate 1.711 cazuri cu variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare (VOC), din care tip: Alpha – 1.621 cazuri, beta – 11 cazuri, Gamma – 22 cazuri, Delta – 57 cazuri. 

ii) date cumulate inclusiv din săptămâna 05.07.2021 -11.07.2021 , până la data de 11 iulie 2021 confirmate 1.776 cazuri cu variante ale SARS-CoV-2 care determină îngrijorare (VOC), din care tip: Alpha – 1.655 cazuri, beta – 11 cazuri, Gamma – 23 cazuri, Delta – 87 cazuri.

” În acest moment nu există evidențe de transmitere comunitară susținută, la nivel național, a variantei Delta”

Se poate observa astfel că în perioada 27.06.2021 – 11.07.2021 au fost confirmate pozitiv numai 30 cazuri cu varianta Delta (persoanele fiind izolate conform Legii nr. 136/2020) și nu există transmitere comunitară la nivel național. 

Totodată, am învederat instanței că atât în Nota de fundamentare a HG nr. 636/2021, cât și în Nota de fundamentare a H.G. nr. 678/2021 situația este identică: nu s-a făcut nicio interpretare a  factorilor de risc la nivel național, prevăzuți de art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020, pentru a se stabili dacă se indică necesitatea prelungirii sau încetării stării de alertă, (prezentându-se la capitolul VI din aceste note de fundamentare aceleași mențiuni privind variantele virusului ca și cele prezentate în Nota de fundamentare a HG nr. 730/2021), în condițiile în care așa cum am arătat anterior nu a crescut semnificativ numărul total de cazuri, acesta chiar scăzând, iar în ceea ce privește cazurile cu varianta Delta, numărul persoanelor infectate este nesemnificativ, iar acestea se află în izolare. 

În concluzie, atâta timp cât nu erau îndeplinite niciunul dintre criteriile cumulative prevăzute de art. 3 alin. (4) din Legea nr. 5/2020, nu mai era necesară menținerea unui răspuns amplificat care să justifice instituirea unor măsuri restrictive de drepturi și libertăți fundamentale cu respectarea condițiilor constituționale ale art. 53. 

Astfel, starea de alertă nu mai putea fi prelungită prin HG nr. 730/2020, prelungirea ei fiind nelegală, iar starea de alertă trebuia să înceteze, potrivit dispozițiilor art. 3 alin. (3) din Legea nr. 55/2020. 


***********
PS. Eventuale donatii se pot face in contul:
Coalitia pentru Apararea Statului de Drept
CUI: 44037400
Cont bancar in LEI: RO68BTRLRONCRT0597125001
Cont bancar in EURO: RO18BTRLEURCRT0597125001
Cont bancar in USD: RO22BTRLUSDCRT0597125001