ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Încercarea ministrului Lucian Bode de a duce în derizoriul luptei politice a licitației cu dedicație pentru BMW-urile Poliției Rutiere a avut efectul invers celui scontat. Practic, Bode admite că acel caiet de sarcini al licitației, chiar dacă ar fi cu dedicație, a fost semnat și de Cătălin Drulă, în calitatea lui de atunci, de ministru al Transporturilor. Un fel de ”da, a fost cu dedicație, dar tu de ce ai semnat-o”, în condițiile în care același Bode recunoaște că specificațiile tehnice au fost întocmite de IGPR.

Cu toată ieșirea plină de indignare a președintelui Klaus Iohannis legată de scandalul licitației cu dedicație pentru prietenul său, mimarea unei verificări a Corpului de Control al ministrului de Interne și o conferință de presă a MAI mai mult decât penibilă, problemele legale ale contractului pentru cele 600 de BMW sunt departe de a fi lămurite. Cătălin Drulă, chiar dacă are în spate un partid care nu prea mai contează pe scena politică, a pus punctul pe ”i” și a devoalat toate contradicțiile din licitația care a avut un singur participant, prietenul președintelui Klaus Iohannis. Conștient fiind că dârele de mizerie ale contractului dubios persistă încă în spațiul public, Lucian Bode a ieșit la contraatac, aruncând pisica, în mod absolut aberant, în curtea lui Drulă. ”Așa, și? Păi tu de ce ai semnat?”, acesta a fost mesajul halucinant pe care l-a transmis ministrul Afacerilor Interne.

”Ministerul Transporturilor condus de Cătălin Drulă aprobă cererea de finanțare, inclusiv detaliile tehnice. Se semnează contractul de finanțare, în baza aprobării dată de Drulă, semnat între Ministerul Transporturilor și IGPR. Ca reprezentant al MT este domnul ministru Drulă și domnul Benone Matei de la IGPR. Foarte important: anexa 2 a contractului este fișa cu detaliile tehnice, unde vom găsi la pagina 7 capacitatea cilindrică, cutia de viteze, tracțiunea, lungimea, caroseria, culoarea, foarte important – cutie automată 8+1 trepte. Ce spunea dl Drulă acum câteva zile? Că am construit un caiet de sarcini în care am trecut cutie de viteze 8+1 viteze pentru a avantaja pe cineva, în condițiile în care domnul Drulă a semnat acest contract”, a afirmat Lucian Bode.

Mânărie la vârf

Aici este un hățiș și chiar dacă Ministerul Transporturilor s-a ocupat de linia de finanțare a proiectului, de ghidul de finanțare și a dat drumul la cererea de finanțare ca fiind necesară, toate aceste informații și date referitoare la cerințele tehnice au fost întocmite de MAI, susține președintele Sindicatului Polițiștilor Europol, Cosmin Andreica. Acesta mai arată că, în toate cazurile de proiecte, beneficiarul spune ce nevoie are. ”Bode a afirmat că, dacă e cu dedicație, pică Drulă. Dar pică toată lumea, adică tot e cu dedicație, pentru cetățeanul de rând, cineva a făcut clar o mânărie. La conferința de presă, reprezentanții IGPR au spus că specificațiile tehnice din caietul de sarcini ar fi, de fapt, solicitările polițiștilor de la Poliția Rutieră și cu asta au închis subiectul. A mai fost o contradicție. La prima licitație au scos 300 de bucăți cu 27.000 de euro și au văzut că nu s-a prezentat nimeni. Apoi au spus că nu s-a prezentat nimeni pentru că piața auto este afectată de lipsa componentelor și nu pot oamenii să mai producă mașini la un asemenea nivel. După care au crescut prețul la 33.000 de euro, dar au mărit și cantitatea, de la 300 la 600.  Unde este logica? Că nu s-a schimbat nimic în ce privește lipsa componentelor. Cel mai corect ar fi fost să se scoată la licitație pe loturi de câte 50”, ne-a declarat Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Polițiștilor Europol.

Ministerul nu a demontat acuzațiile

Răspunsurile MAI la acuzațiile punctuale referitoare la caietul de sarcini nu au apărut nici acum. Și asta în condițiile în care a fost demonstrat cum au fost eliminate celelalte mărci. Skoda Octavia 2.0 TSI DSG 4×4, mai ieftină cu 10.600 de euro, a picat la înălțimea maximă din caietul de sarcini de 1.450 mm, pentru că are 1.469 mm, specificație care a eliminat și Volkswagen Passat, care are 1.456 mm. Audi A4 40 TFSI, cu același preț și cu aproape toate cerințele îndeplinite, a fost eliminat la cutia de viteze automată, care are 7+1 trepte, în loc de 8+1 trepte trecut în caietul de sarcini, deși diferența de performanțe nu prea există, iar Mercedesul C 200 4Matic, cu o cutie de 9+1 trepte, a căzut la capacitatea cilindrică, având doar 1,5 litri, în loc de cerința de 1,9, deși are 224 cai putere și atinge 100 km în 7,1 secunde. În plus, deși MAI a vehiculat ideea că și Alfa Romeo putea participa la licitație, cei de la Alfa Romeo au transmis că sub nicio formă nu s-ar fi încadrat în prețul ministerului.