ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Așezămintele I. C. Brătianu din strada Biserica Amzei, nr. 5-7, comori de arhitectură neoromânească ridicate de arhitectul Petru Antonescu în anii 1912, au fost lăsate în paragină de ani de zile și agresate de timp și de reaua credință a oamenilor, care chipurile le-ar gestiona. În plus, aflăm că Adrian Cioroianu, directorul Bibliotecii Naționale, a aprobat recent o faptă posibil penală.

Ansamblul de clădiri ale Brătienilor, preconizat de ctitori ca lăcaș de cultură pentru bucureșteni, cu prețioasa bibliotecă a lui I. C. Brătianu (conținând peste 350.000 de documente, manuscrise, cărți, etc), abandonat de ani de zile în centrul Capitalei, a fost acum pus la dispoziția unor echipe de filmare, ca decor pentru scene de război!

Asta a ajuns România - groapă de gunoi pentru deșeurile Europei, iar Bucureștiul  în sine - un monument al distrugerii.

În așezămintele Brătienilor aflăm că s-a filmat asaltul asupra Varșoviei în cel de-al Doilea Război Mondial.

Bombardamentele asupra Varșoviei au năvălit, chiar și sub formă de urmări, asupra unor clădiri de patrimoniu care de-abia pot fi atinse de-o floare, darămite de tone de moloz și efecte ale unor distrugeri.

Nu se mai găseau alte „decoruri” pentru avizii de imagini cu distrugeri decât un ansamblu de clădiri de patrimoniu? Ministerul Culturii a știut? Academia Română? Ordinul Arhitecților din România a știut? Direcțiile specializate din Primăria Sectorului 1 și Primăria Capitalei condusă de liberalul Nicușor Dan au știut? Și au aprobat? Cine a supravegheat filmările? Imaginile publicate de ActiveNews mai jos dovedesc cu prisosință că nu a existat o asemenea supraveghere de specialitate și că monumentele sunt răvășite și afectate direct de „bombardamente”. Mai aflăm că și în parcuri ale Capitalei, cum este Alexandru Ioan Cuza, de exemplu, unde s-au filmat scene din acest film, decorurile aduse pentru a schimba peisajul au fost abandonate similar după plecarea caravanei cinematografice. Până și stâlpii de lumină, cărora li s-a schimbat culoarea, au rămas acum îmbrăcați în polistiren și vopsiți în negru pe jumătate!

Ironic, putem admite că realizatorii filmului și-au ales bine capitala unde să filmeze un bombardament. Nu a trebuit să mai aducă multe decoruri și elemente de scenografie în plus. E deja distrusă!

Inestimabila colecție de carte realizată cu pasiune și trudă de familia Brătienilor care au făcut România Mare este depozitată în saci și zace la Biblioteca Națională, după cum ne-au spus .

Acum, spațiile interioare elegante ale familiei liberale care a făcut România Mare, capitonate cu lemn și ornamentate cu decorațiuni și coloane în tip bizanton, care ar fi putut deveni un Centrul Cultural al Capitalei, sunt goale și mucegăite, în proces de degradare, la care au contribuit și recentele filmări abuzive, aprobate iresponsabil de „managerul” așezămintelor, „liberalul” Adrian Cioroianu.

Curtea a fost invadată de tone de moloz și „recuzită" letală care să refacă momentul distrugerii Varșoviei, cu prețul distrugerii spațiului arhitectonic al așezămintelor de patrimoniu.

Gardul original de fier forjat a fost dezafectat, pentru a nu opri năvala mașinilor de filmare și a camioanelor ce transportau moloz și cărămizi stivuite în mormane insalubre de gunoaie.

Odată cu retragerea echipei de filmare a dispărut evident și gardul de fier dar gunoaiele au rămas după modelul deja brevetat de urmașii PNL-iștilor, USR-iștii de la Sectorul 1.

Ionel Brătianu a murit acolo, printre cărțile sale mult iubite, în așezămintele lăsate prin testament românilor și bucureștenilor. Din casa de pe Strada Biserica Amzei el a fost purtat până la reședința sa din Argeș, Vila Florica, de un car tras de boi. Dacă ocupanților comuniști nu le-a păsat prea mult de această moștenire, cum se explică faptul că „urmașii brătienilor”, în ultimii 33 de ani, în care au stat instalați zeci de ani la Putere, perioadă în care s-au refăcut în Transilvania integral conace ale grofilor pentru ca apoi să fie „retrocedate” fraudulos, nu s-a găsit un leuț și pentru refacerea mărgăritarelor rămase aruncate în mocirlă, asemenea celor din pilda evanghelică.

Responsabilă de acest dezastru și indiferență criminală pentru patrimoniul cultural al orașului, pentru moștenirea istorică a Brătienilor este desigur întreaga societate dar îndeosebi autoritățile care patronează acest așezământ și anume Ministerul Culturii „liberale” și Biblioteca Națională.

Directorul ei, sinecuristul Adrian Cioroianu, nu-și merită funcția pe care o deține, tolerând fapte ce profanează memoria unor iluștri înaintași.

Istorioarele pe care Adrian Cioroianu le predică cu suficiență preț de cinci minute pe you tube se termină deseori cu edicte sau o morală. Dar acest "lup moralist", din păcate a ajuns paznic la stână. A deschis porțile și și-a lăsat haitele să decimeze și maculeze Cultura Română.

Ceea este deja prea mult.

FOTO:

 Foto: ActiveNews