ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, prin deciziile pe care le ia, dar și pentru ce nu face, întărâtă tot mai mult și întinde la maxim nervii părinților de școlari și elevi. După marea „ispravă” din 7 septembrie, când a suspendat burselor sociale de 200 de lei acordate elevilor din mediu rural care învață în alte localități, pe motivul că nu ar mai fi bani în bugetul ministerului, tergiversarea finalizării proiectului mult trâmbiței noi Legi a Învățământului, este de natură să sporească și mai mult tensiunea din mediul școlar și preuniversitar.
 
Proiectul se află, la această oră, încă în ograda Ministerului Educației, chipurile pentru a fi armonizat cu concluziile rezultate după așa-zisa dezbatere publică.

Părinții elevilor, sprijiniți de juriști și avocați, sar la gâtul ministrului Cîmpeanu

În mai bine de 30 de ani,  nu mai puțin de 20 de miniștri ai Educației și Învățământului, par a se fi întrecut în a distruge și pune la pământ școala românească. De la cea gimnazială, până la cea liceală. Cu precizarea că Ecaterina Andronescu a avut trei mandate, în perioade diferite, iar actualul ministru, Sorin Cîmpeanu, a mai deținut odată portofoliul. Este demn de menționat că în perioada postdecembristă, Legea Învățământului a fost „reformată” de mai mult de 100 de ori.

Frecventele modificări ale legislației în domeniu, ale programei, curriculei, nesfârșita, parcă, degringoladă în elaborarea manualelor, intervențiile dubioase în ceea ce privește materiile predate, scăderea ponderii celor tradiționale, care dădeau identitatea învățământului românesc, în favoarea altor discipline, așa zise moderne, dar care au fost impuse, au dus școala, ca instituție națională, în pragul dezastrului total. Iar noul proiect propus de Ministerul Educației și Învățământului, instituție reprezentat de deja mult prea controversatului ministru Sorin-Mihai Câmpeanu, este văzut de către părinți, elevi, profesori, juriști specializați în domeniu, cu largă reprezentare prin asociații și grupuri de contestatari, ca un produs toxic menit să îngroape și mai multă educația și școala românească.

Juriști și avocați, alături de părinți și elevi

Reporterul IMPACT.RO a stat de vorbă, pe această temă, cu câțiva din juriștii și avocații care sprijină necondiționat asociațiile de părinți angrenați în lupta, ce pare a fi una decisivă, de a menține învățământul și educația în forma și spiritul specifice românești, cu reglementări clare, precise, și care să păstreze caracterul național al școlii românești și a moralei nealterate de concepte dubioase de origine și influență străine de ceea ce menține România ca o națiune independentă și demnă.

Proiectul legii „România Educată” zace într-un sertar

Noul proiect de lege a învățământului, propus de ministrul Cîmpeanu și echipa sa de la minister, a fost supus, chipurile dezbaterii publice, până la data de 24 august. Mulți din cei interesați direct au sperat ca, după analizarea propunerilor de amendamente propuse de societatea civilă, părinți, elevi, juriști, avocați ai acestora, proiectul să fie modificat ținându-se cont de acestea. Astfel ca documentul să ia cursul rapid al avizărilor la comisiile de specialitate de la cele două camere legislative, să fie votat de Parlament și promulgat de președinte. Ei bine, în acest moment, documentul se mai află încă în sertarul ministrului Cîmpeanu, fără niciun indiciu că acesta ar urma să fie finalizat prea curând.

Somație, notificare și plângere prealabilă

Într-o convorbire cu reporterul IMPACT.RO, avocatul Ioana Maria Alexandru, președinte al Asociației Juriștilor pentru Apărarea Drepturilor Omului și vicepreședinte al Alianței Părinților ne-a declarat:

”Am cerut Ministerului Educației, și le-am și trimis somație și o notificare, retragerea imediată a proiectului noii Legi a Învățământului „România Educată”. Motivele sunt multe, atât de multe încât am hotărât să cerem retragerea documentului în întregimea sa, pentru a nu mai pierde timp și resurse cu formularea amendamentelor. Am făcut, de asemenea, și o plângere prealabilă împotriva acestui dezastruos proiect”.

„Școala este doar un complementar al autorității părintești”

Dar iată o parte din argumentele invocate de cele două asociații. Proiectul este, potrivit reprezentanților acestor organizații, „pe de-o parte un atac la interesul superior al copilului prin subminarea autorității părintești până la anularea acesteia, iar pe de altă parte fiind anticonstituțional prin încălcarea în mod flagrant a derepturilor și libertățile cetățenești garantate și ocrotite prin Constituția României (art.16 ; art.22 ; art.26 ; art.29 pct.1, 2 și 6 ; art.30 ; art.32 ; art.33 ; art.34 pct.1 ; art.48 pct.1 teza II.; art.49 pct.1 și 3)”. Deasemenea, prin somația și notificarea trimise Ministerului Educației se cere ”renunțarea de îndată la impunerea de legi și acte normative neconstituționale dictate de interese externe, ceea ce reprezintă un act de înaltă trădare față de interesul național și valorile fundamentale ale neamului românesc”. Și, mai departe:

„Autoritatea părintească reprezintă puterea și dreptul părinților, mama și tata, de a emite dispoziții și de a impune ascultare cu privire la instruirea, îngrijirea și protejării integrității și demnității propriilor copii sub toate aspectele existențiale, în primul rând, precum și în orice alte chestiuni legate de aceștia. Școala, ca instituție, este doar un complementar subordonat autorității părintești în vederea pregătirii profesionale a copiilor, nu o instituție de tip dictatorial și de corecție, care execută ordine politice”.

„În elevii silitori vor să lovească cel mai mult”

De altfel, proiectul ”România educate” a devenit ținta unor valuri de critici dure ale părinților, dar și a foarte multor profesori, publicate pe grupurilor celor mai importante rețele sociale, din care am spicuit aleatoriu.

”Am o întrebare pentru domnul ministru: Cum este posibil ca un elev de clasa a 8 a să aibă ore de la 8-15, patru zile pe săptămână, în condițiile în care urmează să aibă un examen foarte important, pentru care trebuie sa se pregătească? Ce părere aveți?”(…) „Atâta timp cât părinții și profesorii, societatea civilă, tac și doar privesc, acest ministru mediocru și gașca lui vor merge mai departe cu sfidarea și aberațiile lor. Generațiile următoare vor plăti scump”(…) „În elevii silitori vor să lovească cel mai mult cu aceste legi, fiindcă sunt o amenințare pentru pensiile lor speciale și pentru beizadelele cărora vor să le lase țara moștenire”.(…) „Un popor needucat este un popor ușor de manipulat. Aici vor sa ajungă”(…) „Bineînțeles, se va pune în practică doar ce le convine, admiterea la colegii, favorizarea plagiatorilor, șansa oricui să meargă la catedră, tot ce e mai rău, iar când va veni vorba de salariile profesorilor și investiții, o să spună că el a vrut, dar că nu sunt bani”.

Avocat Zeno Șuștac: „Proiectul este o rușine națională”

Unul din cele mai mari și mai active de astfel de grupuri,  "Părinții Elevilor din România",  este coordonat de avocatul Zeno Daniel Șuștac. Acesta a dat curs invitației IMPACT.RO de prezenta câteva considerații pe marginea acestui subiect spinos.
 
„Modul în care au luat naștere proiectele de lege este o rușine națională. Să ignori în masă propunerile pertinente ale societății civile pe motiv de neapartenență politică este un semn evident de subțirime și șubrezenie a noilor legi, un argument în plus că politizarea excesivă și controlul politic al învățământului sunt preocupările reale ale ministrului Cîmpeanu.  Educația este împinsă într-o direcție greșită, o direcție în care este posibil și probabil ca rata de analfabetism funcțional să ajungă la 50 de procente. Un regres evident, o nouă sacrificare pe altarul imposturii educaționale a unor generații de elevi români”.
 
Integral la IMPACT.RO