ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


În data de 6 martie 2023 Senatul României a votat în mod inexplicabil aprobarea Proiectului de Lege privind organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie, proiect inițiat de Ministerul familiei, tineretulu

ACTUALIZARE: PL-X 145 A FOST ADOPTAT CU 222 DE VOTURI! CHEMAREA PĂRINȚILOR în APĂRAREA COPIILOR: ORA 8, LA PARLAMENT, CONTRA FĂRĂdeLEGII PL-X 145! TRANSMISIE ÎN DIRECT - VIDEO ACTUALIZARE

Proiectul a intrat apoi în dezbaterea Camerei Deputaților unde, în data de 12 aprilie 2023, se afla deja pe lista plenului Camerei Deputaților. Societatea civică a prins de veste târziu,  chiar înaintea acelui vot final din plenul Camerei Deputaților, când cineva a citit cu atenție respectivul Proiect de lege.

Vedeți și ALERTĂ: BARNEVERNET ÎN ROMÂNIA! Copiii vor putea fi smulși din familiile lor și izolați de Stat pe criterii Totalitarist-Sanitare. Proiect de Lege la Camera Deputaților. PROTEST MARȚI ȘI MIERCURI LA PARLAMENT! Familia Bodnariu se opune

Conform Expunerii de motive postate pe site-ul Camerei Deputaților, acest proiect de lege a fost creat în contextul aprobării de către Comisia Europeană a Planului de Redresare și Reziliență (PNRR) prin care România va putea primi granturi în valoare de 14,2 miliarde euro și împrumuturi în valoare de 14,9 miliarde euro. În PNRR s-au pus însă României mai multe condiții, printre care crearea unui nou cadru juridic pentru a preveni separarea copiilor de familie.

Cadrul legal privind respectarea, promovarea si garantarea drepturilor copilului este reglementat în România prin legea nr. 272/2004. Față de legea nr. 272/2004, actualul proiect de lege, Plx 145/2023, nu aduce nimic nou referitor la acțiunile concrete de prevenire a separării copiilor de familie. Prevede aceleași tipuri de servicii sociale, familiale, etc, cu accent pe centrele de zi.

În schimb, proiectul de lege se concentrează asupra lărgirii noțiunii de „situație de risc de separare a copilului de familie” până într-acolo încât, conform acestui proiect de lege, orice familie ar putea prezenta un risc de separare a copiilor de părinți. În plus, proiectul introduce noutatea înființării Observatorului Național al Copilului, ca modul din cadrul unui sistem informatic dezvoltat și administrat de Autoritatea națională pentru protecția drepturilor  copilului și adopții, cu scop imprecis definit și cu utilitate neclară.

În proiectul de lege, la art. 5 alin (3,) găsim incluse la situațiile de risc de separare a copilului de familie:

Familii care au unul sau mai mulți membri de familie care nu sunt înscriși pe lista unui medic de familie;

Familii care au unul sau mai mulți copii nevaccinați cu schema din Programul National de Imunizări;

Familii care au unul sau mai mulți copii polispitalizați;

Familii care au unul sau mai mulți membri cu boli cronice sau transmisibile.

Asociația MEDICI PENTRU CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT a cerut retragerea acestui proiect de lege din Parlament.

Am reamintit inițiatorului legii (Ministerul familiei, tineretului și egalității de șanse)  că în Romania vaccinarea cu vaccinurile din Programul National de Imunizări, ca și vaccinarea cu orice alt vaccin, nu este obligatorie.

Vaccinarea este un act medical, necesită consimțământul informat al pacientului in cauza; lipsa unuia sau mai multor vaccinuri nu poate reprezenta, pentru un copil, un risc de separare de familie.

Dimpotrivă, dacă părintele s-a informat și a luat o anumită decizie legată de vaccinarea copiilor săi, acest lucru arată grija pentru siguranța copiilor săi, știut fiind ca toate vaccinurile au reacții adverse, dintre care unele cu risc de evoluție pe termen lung sau de invaliditate permanentă (paralizii, encefalite, etc).

Vă semnalăm și faptul că Programul Național de Imunizări poate fi oricând modificat și că practic ORICE nou vaccin poate fi introdus în acest program printr-un simplu Ordin de Ministru al Sănătății.

Ca exemplu concret, în SUA, Centers for Disease Control (CDC) a introdus, în februarie 2023, vaccinul împotriva bolii Covid-19 în calendarul național de vaccinare al copiilor cu vârsta de 6 luni. Deși este un vaccin care este în continuare administrat pe baza unei autorizații condiționate de punere pe piață, iată că a fost posibilă introducerea lui în schema de vaccinare a sugarilor de 6 luni.

Având în vedere faptul că în ultimii 3 ani toate deciziile legate de vaccinarea împotriva bolii Covid-19 s-au luat mai întâi în SUA, apoi au fost adoptate de UE, nu este exclus ca  UE să facă demersuri pentru introducerea vaccinului Covid-19 în Programul de imunizare al sugarilor, iar România să urmeze întocmai modificările.

Se va ajunge în situația ca refuzul vaccinării propriilor copii sugari cu vaccinul Covid-19 să reprezinte risc de separare a copilului de familie și să ducă la includerea acestor copii în baza de date a Observatorului Național al Copilului!

De asemenea, de mai mulți ani, vaccinul HPV a fost introdus în Calendarul Național de Vaccinare din România, pentru fetele de 11-18 ani, la capitolul „Vaccinarea grupurilor la risc”.

În concluzie, Programul național de imunizări sau Calendarul național de vaccinare nu este o lista stabilă de vaccinuri minim necesare, așa cum vrea să îl prezinte proiectul de lege Plx 145/2023

Este o listă de vaccinuri care de-a lungul anilor s-a tot extins și se va extinde și în continuare.

Referitor la celelalte situații ipotetice de risc cuprinse în proiectul de lege, știm că există mulți copii polispitalizați în România și în lume, dar acest lucru nu se întâmplă din vina parinților lor și nu poate fi considerat un criteriu de neglijare parentală.

Majoritatea familiilor își îngrijesc cu dragoste copiii, atât pe cei sănătoși, cât și pe cei temporar spitalizați. Majoritatea copiilor polispitalizați se însănătoșesc și trăiesc normal la vârsta adultă.

Mulți dintre adulții de astăzi au fost polispitalizați în copilărie din diferite motive, dar au trecut cu bine peste acele încercări.

La ce ar servi concret includerea acestor copii într-o bază de date ca Observatorul Național al Copilului?

De asemenea, exista foarte multe familii care au persoane cu boli cronice; aceste persoane își îndeplinesc normal îndatoririle sociale, profesionale și familiale.

In cuprinsul PNRR, la Componenta 13 - Reforme sociale se prevede:

Acest proiect de lege definește, sau, mai exact inventează un număr exagerat de situații ipotetice în care ar exista un risc de separare de familie, probabil in dorința de a satisface cerința de mai sus, aceea de a preveni separarea copilului de familie.

Noțiunea de separare de familie include riscul de abandonare a propriilor copii de către părinții lor.

În proiectul de lege se dorește crearea cadrului juridic pentru o atitudine preventivă. Acest lucru conduce la prezumția unei intenții de abandon al propriilor copii de către părinții aflați în situațiile enumerate în proiectul de lege. Cu alte cuvinte, proiectul de lege creează un cadru juridic pentru luarea in evidență informatică și monitorizarea părinților despre care se presupune că și-ar abandona, la un moment dat, copiii.

Includerea unor asemenea criterii ca risc potențial de separare a copilului de familie reprezintă un abuz care legiferează discriminarea socială și stigmatizarea anumitor familii pe baza unor motive medicale.


Dr. Anca Nițulescu