Dan Diaconu: Economia de unică folosință
O mașină electrică ieftină din China, după un an de la cumpărare, își mai păstrează doar 67% din valoare, în timp ce una clasică își păstrează aproximativ 74% din valoare. Asta e o statistică publicată de Caixin. Partea interesantă este că ei dau vina pe un anume tip de „progres”, generat de faptul că modelele noi vin cu baterii mai puternice și performanțe mai ridicate. Realitatea însă e puțin diferită dacă ne apucăm să studiem problema în detaliu.
Dacă mergem la autovehiculele mai vechi de 5 ani,observăm un fenomen ciudat. În timp ce autovehiculele clasice se vând la aproximativ 50% din valoare, cele electrice sunt precum laptopurile, valorând maxim 20%. De ce se întâmplă asta? Autoritățile chineze, supărate de fenomen, au obligat anumiți producători să răscumpere modelele vechi de la proprietari. Asta pentru că, peste noapte, s-au trezit cu un val de mașini electrice abandonate și pe care nu le mai revendică nimeni. Iar asta e cu adevărat o problemă atunci când ai în țară o treime din populația globului.
O mașină clasică bună, veche de 15-20 de ani, tot se mai vinde cu o zecime din costul său inițial, pe când una electrică nici măcar nu mai există după atâta timp. E simplu de înțeles: o mașină clasică, după o reparație generală care - cu piese la mâna a doua - ar putea costa până în 5000 EUR - continuă să funcționeze ca-n zilele ei bune. Nu mai vorbesc de faptul că, după ce trec vreo 30 de ani, prețurile mașinilor clasice încep din nou s-o ia în sus întrucât sunt considerate istorice. Pentru o mașină electrică însă, schimbarea bateriilor care-s integrate în șasiu costă cât o mașină nouă. Așa că, decât să te mai chinui cu ea, mai bine o arunci. Și mai e ceva: construcția ei este una fragilă, care parcă ține cont de durata de viață strict limitată. Frumoasă evoluție, nu-i așa?
Întreaga nebunie a lumii care acum își atinge apogeul prin forțarea dementă a adoptării electricelor sau prin prețuri enorme la energie, are ca justificare necesitatea „salvării planetei”. Dacă însă ne uităm pe acțiunile care se fac observăm contrariul. În termeni reali o mașină electrică poluează mult mai mult decât una normală. Și nu doar atât! Întrucât statul subvenționează astfel de fantezii, producătorii măresc artificial prețurile. Astfel, o mașină electrică ajunge să coste un ochi din cap în condițiile în care nu are autonomie, nu are performanțe și, colac peste pupăză, își pierde valoarea extrem de repede. Este, dincolo de conspirațiile pe care le putem țese pe marginea subiectului, o dovadă clară a prostiei în care ne scufundăm.
Spunem că vrem să fim sustenabili? Cum??? Planeta e sufocată de măști absolut inutile, dar complet nebiodegradabile. De asta nu spune nimeni nimic deoarece face parte din „strategia sanitară”. De la imbecilitatea noastră au ajuns până și peștii să poarte mască și să se sufoce în ea. Cu toate că automobilul și masca par a acționa în contexte diferite, în realitate ambele ne arată nebunia economiilor noastre. Aveți idee de ce a interzis Ministerul Sănătății masca textilă? „Protejează” la fel de bine ca aia chirurgicală. Și-atunci de ce a interzis-o? V-o spun eu: pentru că aia chirurgicală este de unică folosință. Vi se pare ciudat?
Continuarea la Trenduri Economice
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Recomandările noastre
IPS Teodosie și Leana din USR. Adevărul Bisericii: Cât de STRÂMBĂ e ”ortodoxa” Elena Lasconi
Covidul NU a fost nici Hipnoză, nici Psihoză – A fost sindromul Stockholm + Hegemonie
7 întrebări-cheie despre 7 octombrie: Ce se ascunde în spatele Minciunilor tandemului Netanyahu-Hamas
SABOTORII REFERENDUMULUI, SABOTORII ROMÂNIEI. Elita homosexualistă de la Dilema: Pleșu, Baconschi, Cărtărescu - intelectualii preferați ai lui Bănescu. Căsătoriile homosexualilor triumfă la CEDO după torpilarea Referendumului pentru Familie
Secțiuni: Opinii Prima pagină Știri
Persoane: Dan Diaconu
Subiecte: Mașini electrice
Tip conținut: Opinii
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)