ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


O mașină electrică ieftină din China, după un an de la cumpărare, își mai păstrează doar 67% din valoare, în timp ce una clasică își păstrează aproximativ 74% din valoare. Asta e o statistică publicată de Caixin. Partea interesantă este că ei dau vina pe un anume tip de „progres”, generat de faptul că modelele noi vin cu baterii mai puternice și performanțe mai ridicate. Realitatea însă e puțin diferită dacă ne apucăm să studiem problema în detaliu.

Dacă mergem la autovehiculele mai vechi de 5 ani,observăm un fenomen ciudat. În timp ce autovehiculele clasice se vând la aproximativ 50% din valoare, cele electrice sunt precum laptopurile, valorând maxim 20%. De ce se întâmplă asta? Autoritățile chineze, supărate de fenomen, au obligat anumiți producători să răscumpere modelele vechi de la proprietari. Asta pentru că, peste noapte, s-au trezit cu un val de mașini electrice abandonate și pe care nu le mai revendică nimeni. Iar asta e cu adevărat o problemă atunci când ai în țară o treime din populația globului.

O mașină clasică bună, veche de 15-20 de ani, tot se mai vinde cu o zecime din costul său inițial, pe când una electrică nici măcar nu mai există după atâta timp. E simplu de înțeles: o mașină clasică, după o reparație generală care - cu piese la mâna a doua - ar putea costa până în 5000 EUR - continuă să funcționeze ca-n zilele ei bune. Nu mai vorbesc de faptul că, după ce trec vreo 30 de ani, prețurile mașinilor clasice încep din nou s-o ia în sus întrucât sunt considerate istorice. Pentru o mașină electrică însă, schimbarea bateriilor care-s integrate în șasiu costă cât o mașină nouă. Așa că, decât să te mai chinui cu ea, mai bine o arunci. Și mai e ceva: construcția ei este una fragilă, care parcă ține cont de durata de viață strict limitată. Frumoasă evoluție, nu-i așa?

Întreaga nebunie a lumii care acum își atinge apogeul prin forțarea dementă a adoptării electricelor sau prin prețuri enorme la energie, are ca justificare necesitatea „salvării planetei”. Dacă însă ne uităm pe acțiunile care se fac observăm contrariul. În termeni reali o mașină electrică poluează mult mai mult decât una normală. Și nu doar atât! Întrucât statul subvenționează astfel de fantezii, producătorii măresc artificial prețurile. Astfel, o mașină electrică ajunge să coste un ochi din cap în condițiile în care nu are autonomie, nu are performanțe și, colac peste pupăză, își pierde valoarea extrem de repede. Este, dincolo de conspirațiile pe care le putem țese pe marginea subiectului, o dovadă clară a prostiei în care ne scufundăm.

Spunem că vrem să fim sustenabili? Cum??? Planeta e sufocată de măști absolut inutile, dar complet nebiodegradabile. De asta nu spune nimeni nimic deoarece face parte din „strategia sanitară”. De la imbecilitatea noastră au ajuns până și peștii să poarte mască și să se sufoce în ea. Cu toate că automobilul și masca par a acționa în contexte diferite, în realitate ambele ne arată nebunia economiilor noastre. Aveți idee de ce a interzis Ministerul Sănătății masca textilă? „Protejează” la fel de bine ca aia chirurgicală. Și-atunci de ce a interzis-o? V-o spun eu: pentru că aia chirurgicală este de unică folosință. Vi se pare ciudat? 

Continuarea la Trenduri Economice