ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Premierul Nicolae Ciucă știa de cel puțin o săptămână că ucrainenii au început dragarea pe brațul Chilia și pe Bâstroe, încălcând toate tratatele internaționale și distrugând, astfel, Delta Dunării, declarat Patrimoniu UNESCO. Din slugărnicie și din lașitate, premierul nu a avut nicio reacție. Nici Comisia Europeană nu s-a sesizat în niciun fel, lăsând Ucraina să comită un atentat asupra mediului.

În România, organizațiile de mediu din afara țării, sprijinite masiv de Comisia Europeană, au blocat proiecte de infrastructură de interes național și proiecte energetice vitale pentru țară, doar pentru că pe acolo trecea o șopârlă sau o specie de pești.

Acum, însă, când ucrainenii încalcă toate tratatele internaționale și au început să dragheze canalele, pentru a face loc navelor de mare tonaj, amenințând însăși existența Deltei Dunării, nimeni nu scoate niciun sunet.

Mai grav este că, deși a aflat de lucrările ilegale ale ucrainenilor, Guvernul Ciucă nu a scos niciun sunet, sperând, probabil, că se va afla când va fi prea târziu, dovedind, astfel, o slugărnicie și o lașitate ieșite din comun. Enervat de lipsa de reacție a miniștrilor de la Externe și Mediu, după ce le trimisese chiar și poze din satelit cu navele care lucrează de zor întru distrugerea Deltei Dunării, vicepremierul și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a decis să facă publice aceste lucruri

”Am încercat să transmit niște date și cred că sunt primul care a ieșit public cu această problemă, deși nu Ministerul Transporturilor este responsabil de lucrurile provocate. Noi aveam ceva date de la structurile din teritoriu, că ucrainenii au început aceste dragări atât pe brațul Chilia, cât și pe Bâstroe, și am semnalat celor două ministere, Ministerului Afacerilor Externe și Ministerului Mediului, care au spus că urmează să vină cu date noi. România a dat acordul pentru tranzitul navelor ucrainene, dar pe actualele adâncimi, care sunt mici, pe care pot naviga doar șlepuri. Noi am furnizat și date de la autoritățile noastre din teritoriu pentru că se văd foarte clar traseele acestor drage, se văd din satelit. O dragă este sub pavilion ucrainean, iar alta sub pavilion tanzanian. Ministerul Afacerilor Externe trebuie să ia legătura cu partea ucraineană, să vadă intențiile pe care le are”, ne-a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

 

Ne-au luat de proști

Ca de obicei, ucrainenii ne-au luat de proști, mai ales că reacțiile autorităților din țara noastră, din 2004, când Ucraina a început să lucreze la canalul Bâstroe, până în prezent, au fost destul de anemice.

Abia ca urmare a unor presiuni internaționale, autoritățile ucrainene au anunțat, cu ocazia celei de-a opta reuniuni a Conferinței Părților la Convenția de la Espoo, care a avut loc în decembrie 2020, că vor renunța la proiectul inițial și că vor respecta cu strictețe cerințele de evaluare a impactului asupra mediului la momentul inițierii unui nou proiect de asigurare a adâncimilor de navigație.

În decembrie anul trecut, însă, o comisie trilaterală formată din reprezentanți ai României, Ucrainei și Republicii Moldova a decis că va monitoriza, timp de un an, impactul pe care îl presupune existența canalului de navigație Bâstroe, Ucraina, conform recomandării Comitetului Permanent al Convenției de la Berna reunit în perioada 1-4 decembrie la Strasbourg. ”Prezentând studii recente și arătând că impactul nu mai este major, Ucraina a solicitat din nou închiderea dosarului, în timp ce partea română a relevat că există un anumit impact transfrontalier”, declara atunci guvernatorul Rezervației Biosferei Delta Dunării, România, Lucian Simion, participant la reuniunea de la Strasbourg.

S-a trezit și Ministerul de Externe

Joi după-amiază, la o zi după dezvăluirile ministrului Transporturilor, a comunicat și Ministerul de Externe, anunțând că va transmite din nou Comisiei Europene că nu este de acord cu propunerea Ucrainei de includere a brațelor Chilia și Bâstroe ale Dunării în rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). Mai mult, Ministerul de Externe a ținut să precizeze că nu a fost informat de nicio autoritate că ucrainenii lucrează de zor la dragarea canalului Bâstroe.

Parteneriat NAȚIONAL

Vedeți și MAE respinge lucrările ilegale de la Canalul Bâstroe prin care Ucraina sabotează România și sfidează Uniunea Europeană și Comisia Europeană a Dunării. Se rupe lanțul de iubire? CARE E POVESTEA CU BÂSTROE - DOCUMENTARE VIDEOMAE respinge lucrările ilegale de la Canalul Bâstroe prin care Ucraina sabotează România și sfidează Uniunea Europeană și Comisia Europeană a Dunării. Se rupe lanțul de iubire? CARE E POVESTEA CU BÂSTROE - DOCUMENTARE VIDEO