ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Formularul de localizare a pasagerilor, după modelul UE, va fi implementat și de România, anunță premierul Nicolae Ciucă:

"Formularul este necesar pentru protejarea sănătății noastre și a celor din jur. Direcțiile de  Sănătate Publică vor realiza anchetele mai ușor. Formularul poate fi completat electronic pe site-ul plf.gov.ro, urmând să fie prezentat la intrarea în țară angajaților de la Frontieră. Datele din acest formular vor putea fi accesate numai de angajații Direcțiilor de Sănătate Publică", a declarat premierul, citat de Știripesurse.

„Prin OUG, Ministerul Sănătății vrea să implementeze ”formularul digital de intrare în România” (un PLF – passanger locator form - românesc) 

Cu toate că:

- Potrivit art. 53 alin. (1) din Constituția României, restrângerea exercițiului drepturilor și libertăților fundamentale poate fi restrâns numai prin lege ca act formal al Parlamentului (așa cum  a statuat CCR în numeroase decizii); 

- Potrivit art. 115 alin. (6) din Constituția României, Ordonanțele de urgență nu pot afecta drepturile, libertățile și îndatoririle prevăzute de Constituție;

- Potrivit art. 48 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ (Respectarea principiului legalității): ”Guvernul, în întregul său, și fiecare dintre membrii acestuia sunt obligați să își îndeplinească mandatul cu RESPECTAREA CONSTITUȚIEI și a legilor țării, precum și a Programului de guvernare acceptat de Parlament.”

-  Potrivit art. 1 din Legea nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministerială: ”Guvernul, în întregul său, și fiecare dintre membrii acestuia sunt obligați să își îndeplinească mandatul CU RESPECTAREA CONSTITUȚIEI și a legilor țării, precum și a programului de guvernare acceptat de Parlament.”

MINISTERUL SĂNĂTĂȚII A PROPUS UN PROIECT DE OUG PRIN CARE ESTE AFECTAT DREPTUL LA VIAȚA PRIVATĂ, GUVERNUL NEPUTAND ADOPTA OUG -URI IN ACEST SENS (CF ART 115 ALIN 6 DIN CONSTITUTIE) 

Este vorba de proiectul de Ordonanță de Urgență privind implementarea ”formularului digital de intrare în România”

Ce prevede acest proiect de OUG?

Pentru a identifica contacții persoanelor infectate cu virus, cu cel mult 24 ore înainte de a intra în țară, persoanele au obligația de a completa ”formularul digital de intrare în România”. 

Dacă nu o faci, ai termen 24 ore după ce intri în țară să îl completezi. 

Dacă nu îl completezi, primești AMENDĂ 5.000 lei. 

Sunt lăsate la latitudinea Ministrului Sănătății, Ministrului Afacerilor Interne și STS să stabilească prin ordin comun: categoriile de persoane, tipurile de transport, obligațiile trasportatorilor, perioada și condițiile în care se completează formularul. 

Acest formular se completează și se descarcă  on-line folosindu-se un sistem informatic integrat care poate fi accesat din exterior, accesând un portal web pentru completare și descărcare (plf.gov.ro – care este creat deja, dar mă avertizează antivirusul ca nu e bine sa il accesez). 

Ce date trebuie trecute in formularul digital de intrare în România:

a) numele și prenumele; 
b) data nașterii;
c) CNP/ numărul documentului de călătorie;
d) numărul de telefon;
e) adresa de e-mail;
f) adresa/adresele de destinație de pe teritoriul României;
g) țara și localitatea de plecare;
h) data de plecare spre România;
i) tipul de mijloc de transport;
j) numărul cursei/ de înmatriculare al mijlocului de transport, după caz;
k) numărul locului/cabinei, după caz;
l) dacă persoana este/nu este în tranzit pe teritoriul României;
m) datele menționate la lit. a)-l) pentru membrii de familie, după caz.

+ ALTE DATE CARE RAMAN LA LATITUDINEA Ministrului Sănătății, Ministrului Afacerilor Interne și STS să stabilească prin ordin comun. 

Aplicatia în care se completează și din care se descarcă telefonul permite colectarea și schimbul de date între instituțiile și autoritățile publice cu atribuții în gestionarea efectelor generate de pandemia de COVID-19, pe teritoriul României. 

 Ea se interconectează cu:

- serviciul pus la dispoziție de Direcția Evidența Populației și Administrarea Bazei de Date, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, pentru validarea datelor introduse pentru generarea formularului;
-  aplicația informatică „Corona-forms”, pentru corelarea informațiilor privind persoanele infectate cu virusul SARS-CoV-2.

Observăm astfel că vor avea acces la datele noaste personale, istoricul de calatorie, datele noastre medicale (daca am fost vaccinați, testati, am avut boala) un număr nelimitat de persoane (din MAI; Politia de Frontiera, DSP, MS, STS, precum si cei care pot sa acceseze corona form), fiind afectat dreptul la viața privată garantat de art. 26 din Constituție. 

Mai mult, ca urmare a faptului că acest formular se completează online (fiind necesar sa treci si adresa de e-mail și nr. de telefon), cine nu are telefon, e-mail, smartphone (și sunt persoane în varsta in aceasta situatie) nu va putea sa completeze cu ușurință formularul, fiind pasibili de o amendă de 5.000 lei. 

Or, ne aflăm în situația unei discriminări pe criterii de avere , fiind încalcat art 16 alin. 1 din Constitutie raportat la art, 4 alin 2 din Constitutie (România este patria comună și indivizibilă a tuturor cetățenilor săi, fără deosebire de … avere sau de origine socială)”, atrage atenția Av. Elena Radu. 
 
Formularul digital de intrare în România( format .DOC)