Un eveniment nefericit într-un moment nepotrivit. Culmea este că în cazul despre care voi vorbi a depășit deja situația spitalelor arse. În ziua de astăzi nu contează cine ești, cum te cheamă. Dacă porți o haină neagră până în pământ și ești preot deja ești judecat.
 
Ești judecat poate pentru greșelile altora, poate pentru ca la știri prinde orice reportaj cu preoți, poate pentru proasta comportare a altora. Nu contează ce caracter ai tu sau ce ai făcut în viață. Contează că cutare preot a greșit și gata, ai eticheta pusă pe frunte. Am căutat pe Facebook un anume subiect. Bineînțeles, ateii, neortodocșii și susținătorii botezului la maturitate sunt în extaz.
 
Au început comentariile și postările care îl condamnă direct pe preot. Nu știu ce s-a întâmplat acolo, dar știu că sunt excepții de la botez care permit preotului botezul prin stropire. Ca preotul să facă acest lucru este nevoie de un lucru esențial: informarea preotului cu privire la starea de sănătate a copilului. Niciodată nu s-a pus problema că vreun preot este "ucigaș în serie" la fiecare botez. Să fim serioși. Da, situația este extrem de delicată dar nu mă bag în rânduiala lui Dumnezeu pentru că nu știu de ce trebuie să treacă prin asta părinții și chiar și preotul.
 
Fiecare parte ar trebui să se gândească la ceea ce a făcut cândva în trecut și să se spovedească de urgență.
 
Dar un lucru știu sigur. O statistică din 2019 arata faptul că 42 de milioane de vieți au fost curmate prin avort și că pe zi erau făcute aproximativ 125.000 de avorturi în întreaga lume. Nu am văzut pe nimeni deranjat de acest aspect.
 
Zilnic sunt copii abandonați pe străzi, în spitale și cămine dar nici despre asta nu se vorbește.
 
Sunt zeci de mănăstiri care găzduiesc, hrănesc și oferă educație copiilor abandonați. Nici despre asta nu se vorbește.
 
Dacă un medic ar fi făcut o greșeală în cazul acestui copil, nu ar mai fi fost știre, nu ar mai fi fost vâlvă pe Facebook, nu ar mai fi fost tabere împărțite în două. Dar dacă un preot a făcut asta, este grav și trebuie să îl ucidem pe om cu pietre. Pietrele gurii, adică prin cuvinte, sunt aruncate de parcă preotul acela ar fi făcut asta intenționat. Am tot auzit de accidente rutiere cu șoferi sub influența alcoolului și care au fost implicați bebeluși în nefericitele evenimente. Nici pe acei șoferi nu i-am văzut atât de linșați cum îl văd pe acest preot.
 
Un lucru știu sigur: că fiecare om răspunde pentru ceea ce face.
 
Cu siguranță și în acest caz se va face lumină. Dar de răutate nu ne mai vindecăm.
 
Deja cei care oricum nici nu dădeau pe la biserică au început cu injurii la adresa tuturor preoților. Interesant este că doar asupra celor ortodocși. Când vine vorba de injurii și de rău, majoritatea își dau mână cu mână. Dar vă întreb, fraților, când ați dat și mână cu mână la bine? Când ați dat mână cu mână ca să îi ajutați pe acești copii? Ați început cu petiții online împotriva botezului la prunci, dar când ați făcut și petiție ca să ajutați copiii orfani?
 
Fraților, dacă ați fi cu cunoscut rânduiala Bisericii Ortodoxe, nu s-ar fi ajuns aici, iar învățătura Bisericii Ortodoxe este aceea că botezul trebuie să aibă loc până în 40 de zile de la nașterea copilului. Dar dacă intervine comoditatea sau „rezervarea salonului de petrecere”, biserica ce vină are?
 
De multe ori am auzit: nu am făcut botezul mai devreme pentru că nu am găsit rezervare la ballroom. Nu era important botezul în sine. Important era salonul, ballroom-ul. De câți ani sunt în slujba lui Dumnezeu, rar mi-a fost dat să văd oameni care să participe cu sufletul la Taina Sfântului Botez. Mulți vin axați pe vorbe, pe poze, pe filmări. Rar am întâlnit acei oameni care să răspundă „Doamne, miluiește!” odată cu strana, când preotul rostește „Cu pace, Domnului să ne rugăm!”. Până la urmă, ce facem la slujbă? Vorbim sau ne rugăm împreună cu preotul? Ce facem noi de fapt la Taina Sfântului Botez? Îl rugăm pe preot să se roage pentru noul creștin și să îl boteze. Preotul se roagă pentru cel nou creștinat și pentru cei din familia lui. Dar, când familia vorbește și preotul se roagă, cum este?. El îndeamnă „Cu pace, Domnului să ne rugăm!” și familia îl ignoră? Am auzit și asta: „părinte, hai mai repede, mai taie din astea, că ne grăbim!”. Păi stai, frate, tu de ce ai mai venit la biserică? Așa, doar ca să ne facem că facem? La Dumnezeu nu ne facem că facem. Ori faci un botez cu toată dragostea și cu tot sufletul, ori mai gândește-te! Și când se întâmplă ce se întâmplă ne întrebăm „de ce?”, în loc să ne întrebăm „cu ce am greșit?”.
 
Iar noi, cei care asistăm la acest eveniment nefericit, am face bine să ne rugăm pentru toți cei implicați, în loc să adresăm cuvinte jignitoare în stânga și în dreapta! Nimeni nu ar trebui să treacă prin asta, dar dacă se întâmplă, mai bine am da dovadă de unire și înțelegere! Mai bine am lăsa generalizarea asta deoparte. Dar, din păcate, se pare că generalizarea este o boală care nu se vindecă și nici nu există vaccin împotriva ei.