Ochiade discromate: Acum știu de ce "Vacanța vine cu trenul din Franța". O nouă rubrică la ActiveNews, semnată de Puiu Nistoreanu
Am cântat alături de mulți dintre copiii generației mele ani întregi cuvintele din titlu, eram entuziaști că scăpam de rigoarea zilelor de școală – deși dascălii ne erau dragi, oricât de exigenți ar fi fost ei, iar dragostea noastră era doar la figurat incendiară.
Venea vara și ascultam mai multă muzică, mergeam la mai multe filme și răsfoiam revistele de benzi desenate (Éditions Vaillant cu ale sale Pif le Chien, Pif Gadget și Aventures de Pif) mai alene… Apoi erau filmele și carțile autorilor francezi majoritari (la loc de frunte, Jules Verne și Alexandre Dumas) care ne încălzeau zilele, le parfumau, colorau, ne mangâiau – precum bunicele – obrajii ori coatele sau genunchii juliți.
Juliturile veneau în bună parte de la jocurile în care ne credeam campioni, iar de când descopeream bicicleta de la căderi - cu ochii răpiți de vreo colegă (pe bicicletă sau nu) ori vreo domnișoară mai sprințară. Farmecul plimbărilor romantice pe biciclete și melodiile lui Queen (Bicycle Race), Katie Melua (Nine Million Bicycles) ori Pink Floyd (Bike) le-am „mirosit” mai târziu odată cu Engelbert Humperdinck sau Mireille Mathieu.
Ș’atunci cum să nu-i fi recunoscător Franței pentru culoarea vacanțelor și speranțelor tale?!?
Au trecut anii, am făcut turism, am învățat turism și am lucrat turism, mai mult, am scris despre turism (în felurite forme). Am realizat că Franța este mai mult decât locul din care vine vacanța. Ea este în permanență „la bătaie” pentru titlul de Campioană a Turismului. Asta pentru că contribuția directă și indirectă a turismului la PIB-ul Franței esteîn jur de 8-9%; în termeni direcți, aceasta înseamnă aproximativ 4-5%.
În 2023, turismul francez a înregistrat un succes remarcabil. Atât străinii, cât și francezii au confirmat Hexagonul ca fiind cea mai populară destinație turistică din lume.
Cifrele publicate în cadrul celui de-al doilea summit „Destination France”, unde au participat 200 de lideri politici și investitori din sectorul turistic francez și internațional, au subliniat că turismul reprezintă aproximativ 8% din PIB-ul Franței și oferă aproape 2 milioane de locuri de muncă directe.
Aceasta arată importanța sectorului în economia franceză. Cu 100 de milioane de vizitatori internaționali în 2023, Franța a fost singura destinație turistică din lume care a reușit să își recupereze cifrele de dinaintea pandemiei de Covid-19.
O performanță notabilă, demonstrând reziliența sectorului turistic în ciuda provocărilor majore precum pandemia, atentatele, grevele și protestele, inclusiv mișcările vestelor galbene și manifestațiile împotriva reformei pensiilor.
Anul 2023 a marcat și primul an „complet” post-pandemie, în care hotelurile din Franța au raportat o creștere de 15% pe cameră față de 2022 și o creștere de 25% față de 2019, ultimul an anterior pandemiei.
Nu doresc însă să ne cantonăm în statistici și analize economice. Doresc să vă atrag atenția asupra unei noi forme de turism care este de asemenea girată de Franța. Nu voi vorbi de cine știe ce sofisticării, ci de ceva inspirat din tendință general a vacanțelor… comoditatea, împletită cu binefacerile tehnologiei. Este vorba de turismul din fotoliu, sau turismul virtual: a devenit o formă populară de călătorie pentru cei care doresc să exploreze destinații turistice din confortul propriului cămin. Acest tip de turism include vizionarea de videoclipuri, utilizarea realității virtuale (VR) sau a realității augmentate (AR), tururi virtuale interactive și alte tehnologii digitale. Ceea ce permite accesul la locații care ar fi altfel inaccesibile din motive financiare, de sănătate sau alte constrângeri.
El (turismul din fotoliu/turismul virtual) poate fi experimentat oricând și de oriunde, eliminând nevoia de a călători fizic.
De ce ar fi Franța campioană și aici?
De bună seamă pentru transmisiile TV ale Turului Franței care se pot constitui într-o formă de turism virtual. Aceasta oferă spectatorilor șansa de a explora diverse regiuni ale Franței și ale altor țări prin intermediul ecranelor lor, bucurându-se de peisajele pitorești, monumentele istorice și atmosfera locală, toate prezentate pe parcursul competiției ciclistice. Iată câteva motive pentru care transmisiile TV ale Turului Franței pot fi considerate turism virtual:
Explorarea peisajelor variate: Pe parcursul etapelor, camerele de televiziune oferă imagini spectaculoase ale peisajelor montane, rurale și urbane din diverse regiuni ale Franței, precum Alpii, Pirineii, câmpiile Loarei și multe altele.
Prezentarea patrimoniului cultural și istoric: Transmisiile includ adesea segmente despre istoria și cultura locurilor prin care trece traseul, evidențiind castele, catedrale, piețe și alte obiective turistice importante.
Comentarii educative: Comentatorii oferă informații interesante și educative despre regiunile și orașele pe care cicliștii le traversează, îmbogățind astfel cunoștințele spectatorilor despre Franța și cultura sa.
Experiența vizuală imersivă: Tehnologia avansată de filmare, cum ar fi dronele și camerele montate pe biciclete, oferă perspective unice și captivante, creând o experiență vizuală aproape imersivă pentru spectatori.
Accesibilitate globală: Transmisiile sunt accesibile unui public larg la nivel mondial, permițând oamenilor din întreaga lume să exploreze Franța fără a călători efectiv acolo.
Încurajarea turismului: Vederea acestor locuri frumoase și a atmosferei unice poate inspira spectatorii să viziteze fizic aceste locuri în viitor.
Ar mai fi de pus în evidență imaginile din Alpi sau Pirinei care oferă vederi spectaculoase ale munților, pădurilor și văilor; traseul care trece pe lângă Coasta de Azur sau alte zone de coastă oferă imagini uimitoare ale plajelor și mării; trecerea prin orașe mici și sate pitorești evidențiază arhitectura tradițională și viața locală.
Nu în ultimă instanță obiective turistice celebre prezentate și comentate în etapele care trec prin orașe mari sau pe lângă obiective turistice celebre, cum ar fi spre exemplu Parisul și Champs-Élysées – ce vor lipsi în ediția din acest an - Florența, Nisa.
Turul Franței oferă ocazia de a vedea locuri iconice în contextul competiției, transmisiile TV ale Turului Franței, prin detaliile și imaginile oferite, permit spectatorilor să se simtă parte din peisajele și cultura franceză, constituind astfel o formă valoroasă de turism virtual.
Turul Franței nu este doar o competiție sportivă, ci și un eveniment cultural și economic major, care promovează frumusețea peisajelor franceze și adună milioane de spectatori pe marginea drumurilor și la televizor.
Turul Franței din 2024 va fi cea de-a 111-a ediție a Turului Franței. Acesta va începe la Florența, Italia, pe 29 iunie, și se va termina la Nisa, Franța, pe 21 iulie. Pentru prima data de la începuturi, cursa nu se va termina la Paris, din cauza pregătirilor pentru Jocurile Olimpice de vară din 2024 de la Paris.
Pe de altă parte ediția din acest an trece prin patru țări (Italia, San Marino, Franță și Monaco), două mari și două foarte mici. Vom avea ocazia să vedem un caleidoscop cultural, istoric și gastronomic (în multe cazuri comentatorii români oferind și o rețetă specific zonelor parcurse!), cred ca ne vom îmbogăți și cunoștințele oenologice, zonele parcurse având tradiții în aceste culturi.
Cea de-a 111-a ediție a Turului ciclist al Franței, a început sâmbătă din Florența, va avea 21 de etape și va parcurge o distanță totală de 3.498 de kilometri, până la Nisa.
În fiecare an, Turul Franței ne oferă o infuzie de cultură, dor de dălătorie și informații cât putem îngurghita. Dacă sunteți în vacanță ori ba (există și reluările din fericire!) verificați plata abonamentului la tv și găsiți-vă un fotoliu confortabil.
În rest… aproape o lună de vacanță.
Călătorie plăcută, dragii mei!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Recomandările noastre
Secțiuni: Economie Opinii Prima pagină Știri
Locații: Franţa
Subiecte: Turul Franţei
Tip conținut: Opinii
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (2)