ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Jurnalistul Patrick André de Hillerin este de părere că turul al II-lea al alegerilor prezidențiale a fost câștigat de candidatul care a cheltuit cei mai mulți bani în campania electorală:
 
„Vestea bună este că au apărut, în sfârșit, și raportările veniturilor și cheltuielilor lui George Simion pentru turul al II-lea al alegerilor prezidențiale. Nu știm, încă, dacă sunt complete.

Reamintesc faptul că pentru campania electorală pentru turul al II-lea, fiecare dintre cei doi candidați putea să colecteze și să cheltuie maxim 40.500.000 de lei, respectiv jumătate din fondurile maxime pentru turul I și echivalentul a 10.000 de salarii minime brute pe țară în plată la 1 ianuarie 2025 (10.000 x 4.050 de lei)
 
Deocamdată, pe 20 mai aveam următoarele date:

 
Pe 6 mai am publicat și (pentru că postarea inițială a fost ștearsă de FB din cauza unei probleme de drepturi de autor, pe care mi-am asumat-o) am republicat o analiză referitoare la numărul de voturi noi/suplimentare necesare fiecărui candidat pentru a câștiga în turul al II-lea și, mai ales, câți bani ar fi nevoiți să investească în turul al II-lea pentru a-și atinge obiectivul, bazându-mă pe cheltuielile pe care le-au făcut în turul I. https://bit.ly/43jeUXL
 
 
O altă statistică interesantă este cea legată de cheltuielile celor doi pentru televiziuni și pentru cercetări sociologice.

George Simion a cheltuit doar 297.500 de lei pentru cercetări sociologice în turul al II-lea (după cum reiese din datele declarate până acum la AEP), lucrând cu o singură casă de sondare a opiniei publice, în timp ce Nicușor Dan a cheltuit cel puțin 5.729.254,52 de lei pentru cercetări sociologice, lucrând cu minim 6 case de sondare sau sociologi. Diferența s-a văzut cu asupra de măsură în modul în care, având atâtea date, și-a putut ținti mesajele de campanie cât mai aproape de ce așteptau alegătorii.

Pentru TV cei doi au cheltuit, iar, complet diferit:

Nicușor Dan a cheltuit 9.583.494,23 de lei pentru aparițiile de la 5 televiziuni, după cum urmează: 4.662.994,41 de lei la RTV, 2.189.000 de lei la Antena 3, 1.262.225,62 de lei la B1 TV, 947432,31 de lei la DIGI 24 și 521.841,89 de lei la Antena 1.

George Simion a cheltuit pentru turul al II-lea doar 1.336.017,76 de lei (din declarațiile de până acum), numai la RTV. Simion a cheltuit în turul I o sumă imensă, de 9.000.000 de lei, prin firma familiei Păcuraru, patronii Realitatea PLUS TV.

În cele din urmă a fost o campanie în care chiar au contat banii, turul al II-lea fiind câștigat de candidatul care a cheltuit detașat mai mult decât al doilea clasat”, a scris Patrick André de Hillerin.