ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Hristos a înviat!

Iubiți prieteni,

Înainte de a mă înscrie la Facultatea de Teologie, m-am întâlnit cu Înaltpreasfințitul părinte Teodosie, iar când a auzit că am terminat Dreptul și Psihologia și două masterate, am simțit că are un sentiment de mare bucurie, dar mi-a spus că, pentru a avea deplinătatea, dimensiunea plenară a înțelegerii lucrurilor, este necesar să studiez mai profund și mai în adâncime Cuvântul lui Dumnezeu la Facultatea de Teologie.

Așadar, am fost admis în cadrul Facultății de Teologie "Sfântul Apostol Andrei” din Constanța fiind licențiat al secției de teologie pastorală, terminând un masterat în Exegeză Biblică și finalizând cu ajutorul Bunului Dumnezeu și doctoratul, iar teza de doctorat referitoare la Cunoașterea lui Dumnezeu în ortodoxie și romano-catolicism, mi-a fost coordonată cu multă răbdare și dăruire de Înaltpreasfințitul părinte Teodosie. Nu îmi stă în caracter să fac ode, să aduc laude sau să le ridic osanale oamenilor pentru că știu că toată lauda, mulțumirea și închinăciunea trebuie să se îndrepte către Bunul Dumnezeu de la care primim cele mai frumoase și scumpe daruri. Nu pot însă să nu mă refer la realitatea palpabilă pe care am pipăit-o și cunoscut-o cu bucuria sufletească izvorâtă din faptul că arhiepiscopul Tomisului m-a tratat cu mare atenție și grijă pe parcursul întregii perioade de studii teologice, m-a hirotonit și îmi este și naș de călugărie. Nu a ținut cont în niciun moment de deficiența pe care o am, pentru că sunt nevăzător din naștere, ci a apreciat dorința mea de a aspira la ceea ce ar trebui să se îndrepte gândul fiecărui om, și anume Lumina cea de dincolo de Lumină. Ceea ce vreau însă să precizez, extrem de succint, este un punct de vedere referitor la motivele pentru care eu cred că ierarhul de la Tomis este supus unei sarabande continue de atacuri nedrepte, complet injuste și care au la temelie minciuna crasă și mistificarea realității.Prin urmare, să încercăm să ne explicăm rezumativ de ce și pe cine incomodează arhipăstorul de la malul mării.

Evident că toți cei care pretindeau că prin închiderea bisericilor pe perioada restricțiilor ”se protejează viața”, culmea, chiar fără să mergi acasă la Creatorul vieții, au fost și sunt vizibil incomodați de atitudinea Înaltpreasfințitului Teodosie care a vorbit deschis despre anormalitatea nemaiîntâlnită până în urmă cu câțiva ani, și anume, aceea de a li se refuza accesul credincioșilor la slujbele bisericii inclusiv în noaptea prefăcută în zi a Învierii Domnului. Necredincioșii care de fațadă se dau credincioși, au socotit și socotesc ca fiind un semn de nesupunere, sfidare sau revoltă cererea absolut întemeiată a unui ierarh responsabil, care știe că în primul rând prin rugăciune și credință se poate obține tămăduirea de la Mântuitorul Hristos, Izvorul Luminii și al vindecării noastre. Totodată, atitudinea tranșantă și extrem de fermă a Arhiepiscopului Teodosie, care a susținut în permanență că împărtășirea crendincioșilor din același Sfânt Potir și din aceiași Sfântă Linguriță, că cinstirea sfintelor icoane și a raclelor cu sfintele moaște prin închinare și sărutare, și că rânduielile bisericii în ansamblu prevăzute de către Sfintele Canoane și hotărârile Sinoadelor Ecumenice nu se negociază, poziția clară și inechivocă a Arhiepiscopului Tomisului spuneam, a generat un val de insulte și calomnii fără precedent prin care reprezentanții de seamă ai neomarxismului progresist al zilelor noastre, care este forma modernă a bolșevismului, mai aveau puțin și-l acuzau pe ierarhul ținutului apostolic chiar și de încălzirea globală sau poate, în mintea lor, de declanșarea primului și a celui de al doilea război mondial, deși Înaltpreasfințitul încă nu se născuse. În același timp, se observă fără a fi nevoie de prea multă străduință, că susținătorii educației deviante în școli, a așa-zisei educații sexuale prin care se dorește să li se prezinte copiilor și tinerilor păcatele împotriva firii ca fiind ceva firesc, și promotorii ideologiei de gen, toți aceștia se arată extrem de deranjați de faptul că Arhiepiscopul Tomisului vorbește despre normalitate, despre singura căsătorie validă aceea dintre un bărbat și o femeie, despre gravitatea păcatului cumplit al uciderii pruncilor, al avortului și despre toate celelalte aspecte aberante pe care decidenții lumii de azi, foarte mulți dintre ei extrem de îndepărtați de credință, doresc și în multe locuri reușesc să le implementeze folosind chiar o forță coercitivă extrem de dură.

Totodată, faptul că Înaltpreasfințitul Teodosie a vorbit pe față despre nefirescul și abuzul foarte grav al obligării oamenilor la tratamente medicale sau al introducerii așa-numitelor certificate verzi, i-a adus foarte multe atacuri din partea celor care doreau să pună în practică astfel de măsuri.

Ultimul aspect pentru care Arhiepiscopul Tomisului trebuie să suporte agresivitatea și ura izvorâte din laxismul și slăbănogirea credinței oricum fragile a unora care se prezintă ca fiind ”marii intelectuali” ai nației, aceste atacuri împotriva Înaltpreasfințitului Teodosie spuneam, se datorează faptului că acesta înțelege să apere cu orice risc dreapta credință și rânduielile Bisericii Ortodoxe. Cei care au susținut solicitările aberante ale autorităților acestei lumi secularizate pe perioada restricțiilor, vor acum să se schimbe data sărbătoririi Praznicului Praznicelor, Învierea Domnului, chipurile de dragul creștinătății, tranzacționând astfel la bursa intereselor oculte și filoecumeniste identitatea și tradiția bimilenară a Bisericii Creștin Ortodoxe, Biserica cea Una, constituită pe temelie mesianică și apostolică și care a rămas aceiași, fără a știrbi niciuna dintre învățăturile primite de la Capul acesteia, adică de la Însuși Mântuitorul Hristos. De altfel, cei care acum își doresc schimbarea datei la care se sărbătorește Paștele pentru a fi laolaltă cu romano-catolicii, manifestă de foarte multe ori o atitudine ecumenistă fățișă, pretinzând că trebuie să luăm ceea ce este bun și de la alții, ca și cum ortodoxia nu ar avea tot ceea ce îi trebuie. Aici este înșelarea și rătăcirea acestora pentru că Biserica Creștin-Ortodoxă, Biserica celor șapte Sfinte Taine și Biserica în care la împărăteasa slujbelor, la Sfânta Liturghie pâinea și vinul se prefac în Trupul și Sângele reale ale Mântuitorului Hristos, Biserica Creștin-Ortodoxă spuneam, are tezaurul curat care o particularizează și o înveșmântează în Lumina Învierii, și de aceea nu are nevoie de nimic din altă parte, nu din pricina vreunei aroganțe, ci exclusiv din raționamentul respectării adevărului. Faptul că ai unicitatea datorată respectării nealterate a învățăturii primite de la Arhiereul nevăzut al Bisericii, de la Mântuitorul Hristos, nu te face vinovat, ba dimpotrivă, te înnobilează și, de aceea, trebuie să fim îmbrăcați în bucuria adevărului absolut primit prin Revelație Dumnezeiască.

Așadar, personajele cu o vădită cromatică secularistă a discursului public și care foarte probabil atunci când sunt acasă sau la șuete între ”intelectuali”, își admiră diplomele obținute ca urmare a unor burse primite de la cei care promovează o așa-numită societate deschisă, inclusiv în cazul unora dintre ei, burse primite în perioada regimului comunist, aceste personaje spuneam, care cred că s-au împrietenit bine cu dicționarul de neologisme și expresii sofisticate, se străduiesc din răsputeri să lovească viclean și meșteșugit în ierarhul de la Tomis, pentru că au alergie atunci când un arhiereu al Bisericii susține cu adevărat ortodoxia. Totodată, cei care acum propun schimbarea rânduielilor ar reduce, dacă ar fi după ei, aproape până la eliminare slujbele bisericii, și ar rezuma toate posturile de peste an doar la câteva zile de abstinență, poate numai de la carne, fiindcă ar considera post negru în condițiile în care ar putea să consume inclusiv produse lactate: ouă și așa mai departe, în aceste foarte puține zile de absență a consumului cărnii.

Neomarxiștii de azi și-ar dori inclusiv europenizarea pustniciei și transformarea călugăriei într-un monahism carnivor și fripturist, în care televizorul călugărului numit ceaslov, să fie înlocuit poate cu smarth tv-ul sau cu alte reprezentări tehnologice de înaltă performanță.

Prin urmare, tocmai pentru faptul că arhiepiscopul Tomisului apără cu putere, aflându-se pe verticala credinței, sfânta noastră ortodoxie, atrage asupra sa ura celui rău care acționează prin oameni specialiști în manipulare, prezenți în mai toate domeniile de activitate și care au ca unic scop supunerea Bisericii și punerea sub control sau reducerea la tăcere a tuturor vocilor care se luptă pentru păstrarea dreptei credințe.

Ierarhul de la Tomis, neobosit în rugăciune știe însă că postul, privegherea și dreapta mărturisire îl plasează în izolare pe cel rău, asta ca să folosim un termen extrem de drag seculariștilor și globaliștilor care susțineau măsurile abuzive din perioada restricțiilor.

Îmi exprim marea bucurie pentru faptul că, prin punerea mâinilor unui ierarh care apără atât de demn dreapta credință, am primit hirotonia întru preot și Îl rog pe Bunul Dumnezeu să-i dăruiască pe mai departe Înaltpreasfințitului părinte Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, putere de rugăciune, postire, râvnă și mare forță de mărturisire, pentru că în aceste vremuri tulburi Sfânta noastră Biserică are nevoie poate mai mult decât oricând de ierarhi puternici în faptă și cuvânt, în stare să îi aducă pe cât mai mulți oameni la izvorul veșniciei care curge neîncetat în sfânta și dreptmăritoarea noastră Biserică.

Hristos a înviat!