ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Gigantul tehnologic Google a lansat o inițiativă „antirasism” care aduce vorbitori și materiale care susțin că America este un „sistem de supremație albă” și că toți americanii sunt „educați să fie rasiști”, scrie Christopher F. Rufo într-un editorial în revista City Journal, pe care îl redăm în continuare în limba română.

„Am obținut o sumedenie de documente din interiorul Google care dezvăluie programul extins de educație rasială al companiei, bazat pe principiile de bază ale teoriei critice rasiale - precum „intersecționalitatea”, „privilegiul albilor” și „rasismul sistemic”. Într-un modul de formare de bază a angajaților, intitulat „Allyship in Action” („Solidarizarea în acțiune”), Randy Reyes, șeful departamentului de solidarizare sistemică de la Google, și o echipă de consultanți de la The Ladipo Group îi instruiesc pe angajați să își deconstruiască identitățile rasiale și sexuale și apoi să se plaseze pe o ierarhie a „puterii și privilegiilor”. Formatorii îi instruiesc apoi pe angajați „să-și gestioneze reacțiile la privilegii” - care probabil vor include sentimente de „jenă, rușine, frică și furie” - prin „mișcări ale corpului”, „respirație profundă”, „accesarea locului lor fericit („happy place”)” și „plâns”.

Programul prezintă o serie de conversații video care promovează ideea că Statele Unite au fost fondate pe supremația albilor. Într-unul dintre videoclipuri, fostul lider global al Google pentru strategia de diversitate, Kamau Bobb - care a fost ulterior reangajat în cadrul companiei într-o funcție care nu are legătură cu diversitatea, după ce a fost demascat că a scris că evreii au „un apetit insațiabil pentru război și ucidere” - a dezbătut tema întemeierii Americii împreună cu editorul „1619 Project”, Nikole Hannah-Jones. Jones a susținut că „vânzarea primilor africani pe White Lion [vasul de sclavi din 1619] este mai relevantă pentru povestea americană” decât „debarcarea pelerinilor la Plymouth Rock”. Ea a susținut că a coordonat „1619 Project” al New York Times - o relatare istorică revizionistă a fondării Americii - cu scopul de a verifica „teoria sa de o viață", conform căreia totul în Statele Unite de astăzi este legat de sclavie. „Numiți orice din America - eu pot găsi legătura cu sclavia”, a spus Jones în videoclip. La finalul conversației, Jones a concluzionat că toți americanii albi beneficiază de pe urma sistemului de supremație a albilor. „Dacă ești alb în această țară, atunci trebuie să înțelegi că, indiferent dacă tu personal ești rasist sau nu, dacă tu personal ai un comportament rasist sau nu, ești beneficiarul unui sistem de 350 de ani de supremație albă și ierarhie rasială”, a spus ea.
 

În continuare, Sherice Torres, pe atunci director pentru incluziune globală la Google (în prezent vicepreședinte de marketing la Facebook Financial), a găzduit o discuție video cu Ibram X. Kendi, profesor la Universitatea din Boston, despre rasismul în viața americană. Kendi susține că toți americanii, inclusiv copiii de doar trei luni, sunt în mod fundamental rasiști.
 
„Să fii crescut în Statele Unite înseamnă să fii crescut pentru a fi rasist, iar a fi crescut pentru a fi rasist înseamnă să fii crescut în așa fel încât să devii aproape dependent de ideile rasiste”, a spus el. „Cei mai micuți nu văd în alb și negru - între trei și șase luni, bebelușii noștri încep să înțeleagă rasa și să vadă rasa.”
 
Soluția, a susținut Kendi, este ca toți americanii să își recunoască complicitatea în rasism și „să reacționeze în același mod în care reacționează atunci când sunt diagnosticați cu o boală gravă”. Negarea complicității în rasism, a susținut Kendi, este doar o dovadă în plus a rasismului unei persoane.
 
„Pentru mine, pulsul rasismului este negarea, iar sunetul acestei negări este „Nu sunt rasist”, spune el. În final, Kendi a susținut că factorii de decizie politică ar trebui să considere orice disparități rasiale ca fiind rezultatul unor politici rasiste - și să lucreze la eliminarea rasismului adânc înrădăcinat care „pătrunde în fiecare instituție din societatea noastră”. „Cu siguranță, este un pas extrem de important ca americanii să nu mai fie în faza de negare a propriului rasism sau a rasismului din această țară”, a spus el. 
 

În sfârșit, angajații de la Google au creat un document intern intitulat „Resurse anti-rasism”, care conține liste de lectură, grafice și exerciții de conștientizare rasială. Documentul conține un avertisment conform căruia acesta „nu a fost verificat din punct de vedere juridic” și, prin urmare, nu trebuie considerat drept politică oficială a companiei, dar a fost creat de Beth Foster, responsabilă pentru diversitate, echitate și incluziune la Google, a fost găzduit pe serverul de resurse interne al Google și a fost pus la dispoziția întregii companii. Unul dintre graficele din document susține că „colorblindness”, „excepționalismul [american]”, „Ziua lui Columb”, „albul înarmat” și „Make America Great Again” sunt toate expresii ale „supremației albe ascunse”. Un alt grafic, cu titlul „Piramida supremației albe”, avansează ideea că analistul conservator Ben Shapiro reprezintă esența „supremației albe” și că Donald Trump conduce societatea spre o „crimă în masă” și „genocid”. [...]
 

În 2015, Google a renunțat discret la motto-ul său corporativ, „Don't Be Evil” („Nu fiți răi”). Compania - care a devenit acum biblioteca lumii - ar trebui, poate, să revină asupra acestei decizii. Nu există nicio îndoială că rasismul este un rău social, dar, în loc să îl abordeze frontal, unii angajați de la Google par să fi cedat ultimelor mofturi academice pernicioase, dintre care și „antirasismul”. Realitatea este că o companie precum Google ar fi putut obține un asemenea succes doar în Statele Unite și că, indiferent de defectele sale, America rămâne cea mai tolerantă, primitoare și diversă societate din istorie. Google, care a atras cei mai buni și cei mai străluciți oameni din întreaga lume, ar trebui să știe mai bine despre ce este vorba, concluzionează autorul editorialului, Christopher F. Rufo.
 
Nota traducătorului: Pe lângă faptul că acest fel de propagandă de stânga afișată de Google și mediile universitare americane se bazează pe minciuni, generalizări și sofisme, ea este discriminatorie și rasistă la adresa populației majoritare, în același timp în care idolatrizează minoritățile. O propagandă care îi învață pe majoritari să se culpabilizeze pentru vina de a aparține unei culturi și unor tradiții, făcându-i să se urască pentru ceea ce sunt și să se prefacă a fi ceea ce nu-s, este o propagandă a deznaționalizării poporului și a inversării valorilor, care va duce în timp la aceleași urmări societale ca „reeducarea” perfectată în laboratoarele sovietice. Acest tip de ideologizare a maselor poate reprezenta noul „opiu al popoarelor” în secolul al XXI-lea.